Single campereigenaren

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Guido123

Single campereigenaren

Bericht door Guido123 »

Hoi ik ben single en ga af en toe op pad met de camper maar vind het alleen niet niet zoveel aan en heb ook extra spanning omdat ik alleen ben dus neem dan niet zo snel een weg waar je vast kan zitten.
Helaas veel vrienden hebben andere bezigheden
Zijn er andere single camper eigenaren die een keer samen een tour willen maken?
En dan samen bbqen ofzo ?
TestCase

Re: single Camper eigenaren

Bericht door TestCase »

NKC heeft een solo club, is dat iets?
https://www.nkc.nl/lidmaatschap/lid-worden/solo/

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Guido123

Re: single Camper eigenaren

Bericht door Guido123 »

Ja dat ziet er wel gezellig uit zal mij er eens in verdiepen.
Aloys
Site Admin
Contacteer:

Re: Single campereigenaren

Bericht door Aloys »

Er zijn hier vast wel meer singles/solo's. Toen mijn moeder in de jaren '90 weduwe werd mét camper, ging ze nog overal heen met... haar buurvrouw! :D Naar Frankrijk, Berlijn enz. Gingen de dames ook nog vrij overnachten in Berlijn(!) met zijn beiden :roll:

Maar de vraag is al wel vaker gesteld, of het tot iets geleid heeft weet ik niet.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Adfur

Bericht door Adfur »

Ken een single die bij de VAK (Vereniging voor alleengaande kampeerders) zit. Deze club gaat bijna het gehele jaar regelmatig op pad.
https://vak98.nl/
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
hurktoilet
Contacteer:

Bericht door hurktoilet »

Ben niet single, maar voor wegen waar ik vast kan komen te zitten pas ik ook. Al is het maar om mijn vrouw niet ongerust te maken...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Bert
Contacteer:

Single campereigenaren

Bericht door Bert »

Zie net dat deze al was doorgegeven
Je hoeft geen abb. te hebben om lid te worden.
Zoek op "campersolovrienden.nl "

Bert
mari-anne
Contacteer:

Bericht door mari-anne »

Ik ben sinds 1,5 weduwe met een camper en probeer om te kunnen blijven camperen. Idd aangemeld voor de nieuwsbrief van Campersolovrienden vrienden. Begin een beetje mijn weg te vinden maar wel in eigen camper! Je kan een keertje langs gaan op de koffieklets van de NKC solo’s en kijken of je daar contacten kan leggen.
Groet, Marianne
Eiland

Bericht door Eiland »

Voor de solo camperaars die onderweg stukjes samen op willen reizen of even (korte) ontmoetingen willen hebben om af en toe gelijkgestemden te ontmoeten voor een moment. Even iets delen, eventueel samen een dag wat ondernemen, respect hebben voor elkaar en weer de eigen reis voortzetten.
Voor deze contacten (geen dating of reisverslagen) volgende fb-groep:
Solo camperaars onderweg | Facebook
jaap van duijn

Bericht door jaap van duijn »

@Mia25,

Oha, de NKC heeft zelfs routes uitgegeven voor singles, kijk eens bij hun?
Dacht ook ASCI.

Succes Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
zwaailicht

Bericht door zwaailicht »

Ik ben ook single.
Ben nu bijna een maand op pad naar/in Spanje.

Ik ga overal naar heen ga, maar ik pas altijd oppassen. Want “je bent alleen”.
Als ik een CP als guur uitziet, dan ben ik weg.

En vaker denk ik : goh mss met twee en paar campers een reis gaan zonder verplichtingen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
TonenJolanda

Bericht door TonenJolanda »

Er is een nieuwe "Solo op avontuur" podcast. Hier de link naar YouTube, maar ook op andere platforms te beluisteren: https://youtu.be/hNsBIPpBXYQ?si=ttCkElnjRgsPJ-O1
Groet, Ton
Arie55

Bericht door Arie55 »

ik ben solo en ken heel veel mede-soloreizigers. Vind het wat lastig om niet al te afzeikerig over te komen. Solo's zijn aparte mensen met elk hun rugzakje. Maar! je vind er echt meer dan je vermoed.

Ben zelf ooit lid geweest van de nkc solo groep. Uiteindelijk was het kommer en kwel. Grotendeels veroorzaakt door de directeur. Wat een ongelooflijke eikel. Deze club heeft aparte solo reizen. Echter ze zijn behoorlijk aan de prijs. Als nieuweling wordt je opgevangen. Er is speciaal voor niewelingen een weekeind samenkomst. Alleen als je lid bent. Heeft een apart deel op hun site voor solo's. Wordt weinig gebruik van gemaakt. Ze hebben meer dan 1200 solo leden. Beweren dat koffiekletsen bij hun horen. Is niets van waar, allemaal initiatief van solo's. Kom ik op terug

Gelukkig zijn er vele andere solo clubjes, waar ik van de meeste nog nooit van gehoord of vernomen heb.

Alleen reizende vrouwen (van horen zeggen)

NCC, van horen zeggen dat die bestaat. Schijnt wat gerommel zijn. Weet het fijne er niet van

campersolovrienden ben ik zelf lid van: https://www.campersolovrienden.nl/ Hebben onlangs het 1000 ste ledental gehaalt. Er is natuurlijk tusen de ledentallen veel kruisbestuiving. Lid worden kost niks. Donatie wordt gewaardeerd.
Op de site zie je dat er flink wat te lezen en te ontdekken valt. Zo vind je er ook de aankondigingen van de koffiekletsen. Daar kom je samen, eet wat, babbel je over wat je eventuele plannen zijn en meer. De bijeenkomsten is echt ongekend veel. Het is nu al zo dat de afgelopen jaren van april tot oktober wel iets georganiseerd wordt. Als je zelf iets wil organiseren en dat kenbaar wil maken, kan ook
De club zit ook op facebook (afgesloten deel, dus ook aanmelden)
Zover ik weet gaat het bij elke club om reisgenoten te vinden. Als het je te doen is om een partner te vinden, wees daar heel voorzichtig mee. Er kunnen solo's tussen zitten die pas hun partner verloren hebben. En dan is het zien van wat 'gescharrel' niet gewaardeerd. Je kan erop aangesproken worden. Het vinden van vriend/vriendin komt voor. Die stelletjes worden solexen genoemd.

Het alleen reizen hoeft echt niet. Alleen als je dat wil. Alles mag niets moet! En het verhaal dat vrouwen bang zijn, is niets van waar. Er zijn zat vrouwen die gezamenlijk en alleen op pad gaan.

Als je zelf iets organiseert, hou dan dit in de gaten:
onderweg: max. 3 campers achter elkaar aan. 4 is echt te veel. Sommigen willen alleen rijden
als groep is het aantal 6 tot 8 precies goed. Heeft ook te maken dat je een plek voor allen wenst. Ben je echt geknijst in dit soort zaken te organiseren, kan de groep groter zijn. Maar dan ben je meer bezig met organiseren en niet zelf een fijne reis te hebben
spreek de aankomt plek af, dan kom je altijd weer bijeen, wat er ook gebeurt
zo kan je veel meer afspreken
gedoe krijg je ook mee te maken. Daar kan ik je veel over vertellen en ook hoe je die grotendeels vermijdt

Bij de club voel ik me echt thuis. Je kan jezelf zijn, zonder gedoe. Een luisterend oor, zonder een veroordeling. Heb het in het begin een tweede familie genoemd. Nu heb ik heel veel vriendjes en vriendinnetjes.

Ik kan er nog veel meer over vertellen, zou zeggen: ga eens naar een koffieklets. Kan in de buurt bij je. Maar ook dat, je kan je overal aanmelden om langs te komen.

Het mooiste als 'ouderling' is om de nieuwelingen binnen te zien komen en echt allemaal bloeien ze op

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Arie55

Bericht door Arie55 »

@TonenJolanda
heb een stuk van de podcast gezien. Het is niet zo vrolijk en leuk als voorgesteld wordt. Die momenten zijn er wel, dat zijn de 'krenten' in de pap. En er wordt nogal makkelijk gedaan over het e.e.a. Bijvoorbeeld de techniek. Mooie is dat dit forum je daarin kan helpen, begeleiden en meer.
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie