- IMG_0357_Original.jpeg (164.52 KiB) 488 keer bekeken
LFP-accu (tijdelijk) zo dood als een pier?
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:10
Re: LFP-accu (tijdelijk) zo dood als een pier?
Kan het niet zijn dat de accu zich na een tijd geen activiteit zichzelf helemaal uitzet. Ik kan me voorstellen dat hij dat doet. De BMS is met bluetooth te bereiken. De bleutooth ontvanger kost ook stroom. Dan zou na lang inactiviteit de batterij ook leegraken. Wellicht heeft de fabrikant dat ingebouwd.
Enige wat ik dan vreemd vind is dat het starten van de auto de batterij niet weer tot leven wekt. Dan wordt hij toch ook geladen?
Enige wat ik dan vreemd vind is dat het starten van de auto de batterij niet weer tot leven wekt. Dan wordt hij toch ook geladen?
Fiat 244 Buerstner Solano
Re: LFP-accu (tijdelijk) zo dood als een pier?
Paul dat is wat ik ook vermoed, maar ik wil dat wel even ergens bevestigd hebben. Maar alles laten controleren en ik ben best wel gerust dat er geen fouten in het systeem zitten. En inderdaad waarom komt het systeem niet gewoon bij dan want het wordt al wel opgeladen door de zonnepanelen vaak.
- B12M_Ferry
- Berichten: 231
- Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 18:29
- Locatie: Dunakeszi Hongarije
Re: LFP-accu (tijdelijk) zo dood als een pier?
Daly BMS'en meten lage stromen (onder 1-2A) niet of slecht.
Ook al geeft de SOC aan dat hij bijna bomvol is, kan hij best wel leeg zijn.
Nu je de daly BMS-app werkend heb, kan je wel eea. aan de celspanning zien wat er binnen gebeurt.
Zeker als hij afgelagen is. Dan moet hij via bluetooth nog wel bereikbaar zijn.
(Bij mij is het net andersom, door het langzame laden via solar, geeft de SOC aan dat hij < 60% is, maar volgens celspanning is hij vol)
Tevens kan je de 'sleep waiting time' setting hoger zetten als standaard.
Laad de accu vol, dan kan je de SOC op 100% zetten.
Ook al geeft de SOC aan dat hij bijna bomvol is, kan hij best wel leeg zijn.
Nu je de daly BMS-app werkend heb, kan je wel eea. aan de celspanning zien wat er binnen gebeurt.
Zeker als hij afgelagen is. Dan moet hij via bluetooth nog wel bereikbaar zijn.
(Bij mij is het net andersom, door het langzame laden via solar, geeft de SOC aan dat hij < 60% is, maar volgens celspanning is hij vol)
Tevens kan je de 'sleep waiting time' setting hoger zetten als standaard.
Laad de accu vol, dan kan je de SOC op 100% zetten.
Volvo B12M bus in ombouw.
Re: LFP-accu (tijdelijk) zo dood als een pier?
Ferry, bedankt voor deze tip.
Bij mij staat de sleep waiting time op 3600s.
Dat kan al gauw als ik de camper weg heb gezet want daar zet ik de stroom van de camper er af door het omzetten van de NATO knop. Bij ophalen en gebruik staat het paneel altijd aan en heb ik altijd gebruikers, weliswaar klein maar toch.
Dit zou het wel eens kunnen zijn.
groeten Wilfried
Bij mij staat de sleep waiting time op 3600s.
Dat kan al gauw als ik de camper weg heb gezet want daar zet ik de stroom van de camper er af door het omzetten van de NATO knop. Bij ophalen en gebruik staat het paneel altijd aan en heb ik altijd gebruikers, weliswaar klein maar toch.
Dit zou het wel eens kunnen zijn.
groeten Wilfried
- seth_space
- Berichten: 9166
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: LFP-accu (tijdelijk) zo dood als een pier?
Twee opmerkingen omtrent de Daly BMS.
Met het windows programna is het mogelijk om de te meten stroom in te stellen naar een lagere waarde. Standaard worden inderdaad stroompjes onder de 1A niet meegenomen.
Onze Daly sloeg vorig jaar tot drie keer toe plots uit. Dat bleek te liggen aan een defect temp sensorkabeltje die plotsklaps -40 meende te zien. Vervolgens ging de batterij in beschermmode.
Met het windows programna is het mogelijk om de te meten stroom in te stellen naar een lagere waarde. Standaard worden inderdaad stroompjes onder de 1A niet meegenomen.
Onze Daly sloeg vorig jaar tot drie keer toe plots uit. Dat bleek te liggen aan een defect temp sensorkabeltje die plotsklaps -40 meende te zien. Vervolgens ging de batterij in beschermmode.
Laatst gewijzigd door seth_space op wo 02 okt 2024, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- B12M_Ferry
- Berichten: 231
- Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 18:29
- Locatie: Dunakeszi Hongarije
Re: LFP-accu (tijdelijk) zo dood als een pier?
Daar willen alle Daly BMS bezitters wel alles over weten.
Vertel!
Welke programma? Welke kabel heb je nodig? Wat kan nog meer?
Volvo B12M bus in ombouw.
- seth_space
- Berichten: 9166
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: LFP-accu (tijdelijk) zo dood als een pier?
https://www.dalybms.com/download-pc-software/
https://www.gobelpower.com/how-to-conne ... NMd-a4SDcz
https://images.app.goo.gl/J7fQ2GerSTDigptC8
https://a.aliexpress.com/_EuxmYAd
https://m.youtube.com/watch?v=9pU6AEQPa38
https://www.gobelpower.com/how-to-conne ... NMd-a4SDcz
https://images.app.goo.gl/J7fQ2GerSTDigptC8
https://a.aliexpress.com/_EuxmYAd
https://m.youtube.com/watch?v=9pU6AEQPa38
Laatst gewijzigd door seth_space op wo 02 okt 2024, 17:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- B12M_Ferry
- Berichten: 231
- Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 18:29
- Locatie: Dunakeszi Hongarije
Re: LFP-accu (tijdelijk) zo dood als een pier?
Dank!
Hoe simpel het kan zijn.
Hoe simpel het kan zijn.
Volvo B12M bus in ombouw.