Ik schrijf dit stukje omdat medeforummers er wat aan kunnen hebben....
In mei/Juni dit jaar naar Zweden geweest, aanvankelijk was de temperatuur buiten in orde, maar verder noordwaarts werd het al snel een stuk frisser....
Geen probleem, (gas)kachel aan 's avonds en het was snel aangenaam in de buscamper(possl).
Vorige week vertrokken naar het zuiden van Duitsland, maar het weer was bar en boos, dus maar overnacht bij de Moehnetalsperre, kacheltje aan (dacht ik), maar na een hoop geplof en gerommel ging de Truma voor het eerst in storing.
Bij zulke temperaturen zonder gaskachel leek me niks, dus maar weer naar huis.
De volgende dag thuis de kachel eruit gesloopt, geheel nagezien, maar de twee ventilatoren draaiden soepel en de brander was brandschoon!
Toen de rookgas afvoer in de bus gecontroleerd of er ook een dood beest in lag (of een andere verstopping) of zo, maar was niet het geval.
Toen de buitenste afdekplaat van de doorvoer naar buiten afgeschroefd en zie daar, de rvs binnenbuis was geheel verpulverd (wit) en afgescheurd , en lag dus los in de buitenbuis, waardoor de kachel "vuile" lucht aanzoog en dus in storing ging.
Bij de Wit in Schijndel 2 nieuwe buizen besteld, vandaag gemonteerd, kachel/boiler weer teruggeplaatst en de zaak functioneert weer naar behoren.
De Camper is van 2008, dus het komt wel vaker voor als het materieel ouder wordt, hetzelfde ook al gehad bij mijn T4 camper in 2013, deze was 15 jaar oud.
Misschien helpt dit iemand met storing zoeken.
Truma 4002 storing opgelost....
-
Truma 4002 storing opgelost....
Possl Duo 2008, 2,2 HDI (Ford) Citroen Jumper met Dethleffs inbouw.....
Re: Truma 4002 storing opgelost....
Bedankt. Onze camper is ook van die leeftijd en er zit dezelfde Truma in. Altijd goed om te weten.
Wim
Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
- Don Esteban
Re: Truma 4002 storing opgelost....
Suro, met dit soort berichten scoor je punten.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Knaus SKY I 700 LX