M&S "winterbanden"

Met de camper naar de sneeuw!
gjvonk

Re: M&S "winterbanden"

Bericht door gjvonk »

@Arie55: 4 seizoenen zijn idd minder geschikt voor zware winterse omstandigheden, maar als je net als velen in 1 reis 4 seizoenen tegenkomt, is het toch wel handig, tenzij jij op zo'n reis een aanhanger mee wil nemen met een complete extra wielenset...
Buscamper fan
Dirk Dreamer

M&S "winterbanden"

Bericht door Dirk Dreamer »

gjvonk schreef:@Arie55: 4 seizoenen zijn idd minder geschikt voor zware winterse omstandigheden.....
Ik wil hier toch enige nuance in brengen. 4 seizoensbanden zijn idd minder geschikt in extreem winterse omstandigheden dan echte winterbanden. Maar zullen nog steeds cava presteren , maar zijn op zo’n moment wel 1000 keer beter dan zomerbanden.

In de praktijk heb je voldoende aan 4 seizoensbanden in west-europa. Meer zelfs echte winterbanden presteren slechter in de warme winters van de laatste jaren. Dat is een ander verhaal als je in de winter richting noorden trekt.Maar dat zal eerder een minderheid zijn volgens mij.

Hier een test in een testtunnel met variabele temperaturen , van de verschillende types banden bij verschillende temperaturen/omstandigheden.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=bKtnczk8Mxk

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
gjvonk

Bericht door gjvonk »

+1, helemaal eens. Ik ben al jaren fan van de 4 seizoenen banden, met name omdat het op een camperreis helemaal niet vreemd is dat je binnen Europa 4 seizoenen meemaakt, zie mijn voorbeeld. Ik ben het "bashen" van de 4 seizoenen band een beetje beu...
Buscamper fan
deusjevo

Bericht door deusjevo »

Ik ben geen fan van 4 seizoenen banden omdat het Vleesch noch Visch is.

Wij hebben ze wel onder de stadsauto, een Fiat Panda.

Voor de dagelijkse gezinsauto waarmee wij ook op meerder malen op wintersport gaan heb ik een complete set dedicated winterwielen.
Ik heb wel de “luxe” dat ik die zomer en winterwielen binnen een half uurtje kan wisselen.

Heb ook wel 4 seizoenen banden onder ons wintersport vervoer gehad maar was daar nooit tevreden over.
Vooral in de zomer vind ik het niet lekker rijden.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
gjvonk

Bericht door gjvonk »

Dat hangt in hoge mate af van het merk van de band/het profiel heb ik nu ervaren. Op onze vorige buscamper hadden we Continental Vanco Camper 4 season. Op onze huidige hadden we Michelin Agilis M&S CP. Deze heb ik 2 weken geleden laten vervangen door Bridgestone Duravis C 4 season. De Conti's en de Michelin Agilis CP banden hebben een symmetrisch profiel, de Bridgestone asymmetrisch. Met name dat laatste rijdt in de zomer beduidend prettiger: minder "zoekerig", ook ten opzichte van de Michelin banden.
Buscamper fan
deusjevo

Bericht door deusjevo »

Ik heb van alles gehad, van Michelin Cross Climate tot Vredestein Quatrac Pro.
Altijd A merken.

Onder de Ducato lagen bij aankoop Continental VANCONTACT 4SEASONS

Ik vond het te duur om deze te vervangen mede daar ze pas 3 jaar oud waren maar had ik dat niet te duur gevonden dan hadden er geen 4 seizoenen meer onder gekomen.

Wij gebruikten de Duc sowieso niet in winterse omstandigheden, altijd richting zon. 🌞

Ik heb altijd wel “potente” gezinswagens met redelijk bijpassend rijgedrag trouwens, wellicht dat dat ook wel mee speelt.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
beatrix18

Bericht door beatrix18 »

Ik ben geen fan van 4 seizoenen banden omdat het Vleesch noch Visch is.
Daar ben ik het volmondig mee eens!
En juist daarom gaan ze er bij ons onder. :mrgreen:
Voor een eenvoudig balletje overspelen zijn ook geen echte voetbalschoenen nodig :roll:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B)
seth_space

Bericht door seth_space »

Ik heb altijd wel “potente” gezinswagens met redelijk bijpassend rijgedrag trouwens, wellicht dat dat ook wel mee speelt.
Ik zie het in je onderschrift. Oa Een panda en een dyane. Heftig inderdaad :lol3:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Marco Polo

Bericht door Marco Polo »

Met een Panda lach je iedereen uit was het toch :wink:
Heb je toch het nakijken Seth :mrgreen: :P

Misschien ook wat voor Aloys :idea:
Maar da’s weer een ander topic :mrgreen:
deusjevo

Bericht door deusjevo »

seth_space schreef:
do 05 sep 2024, 13:55
Ik zie het in je onderschrift. Oa Een panda en een dyane. Heftig inderdaad :lol3:
Onderschrift?
Dat klopt niet meer :P

Een Volvo V70 2.5T met 252 pk en een Ford Focus ST met 185 pk.

Onder de Dyane zitten ook 4 seizoenen banden trouwens maar de in de maatvoering voor A types (Eenden, Mehari’s, Duane’s) is sowieso haast geen band meer te vinden.
Onder de Range Rover M&S banden met sneeuwvlokje maar die had 4WD en is verkocht
B1gcheese
Contacteer:

Bericht door B1gcheese »

Heb vorige maand een set all season banden (met 3PMSF symbool) onder de camper laten zetten van het merk Continental. Prima keuze geweest, rijdt bijzonder soepel in vergelijking met de Michelin zomerbanden die ik eerder had. En ook in het voor- en naseizoen hoeven we ons niet druk te maken over winterse omstandigheden. Misschien slijten ze wat harder maar dat is geen probleem, na 6 jaar vervang ik ze toch weer.

Overigens heb ik leuk bespaard door ze online te bestellen en bij de lokale garage te laten monteren. Die was ook blij met de klandizie dus iedereen blij. En de banden waren van recente datum (DOT 2124).
Gr, John.

Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1600 leden!
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi chassis - 2013
.

Plaats reactie