Ik zoek naar een mogelijkheid om zowel navigatie als achteruitrijcamera op één Android-tablet te hebben (EDIT: GEBRUIKMAKEND VAN EEN BESTAAND WI-FI NETWERK VIA MIFI). Navigatie is geen proleem maar het beeld van een achteruitrijcamera (al of niet met een app) op een tablet krijgen heb ik nog niet kunnen vinden. Zijn er ervaringen mee?
Navigatie én achteruitrijcamera op één tablet?
Navigatie én achteruitrijcamera op één tablet?
Laatst gewijzigd door Arnor op do 22 feb 2024, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Navigatie En achteruitrijcamera op één tablet
Achteruitrijcamera Wi-Fi app op smartphone of tablet of met wifi verbinding tussen camera monitor
https://www.spy-europe.nl/epages/616577 ... amera_WiFi
Ik heb er een met wifi camera en beeldscherm. Werkt bij ons prima.
https://www.spy-europe.nl/epages/616577 ... amera_WiFi
Ik heb er een met wifi camera en beeldscherm. Werkt bij ons prima.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Navigatie én achteruitrijcamera op één tablet?
EasyBee
Achteraf nog bedankt voor je reactie. Ik had gehoopt/verwacht dat er meer reacties zouden komen, vandaar dat ik niet eerder heb gereageerd.
Ik merkte aan de hand.van jouw reactie dat deze camera weliswaar via wifi werkt maar dat is dan een door de.camera zelf gecreerd netwerk (zonder internet). Nader onderzoek bij enkele bedrijven leerde mij toen dat eigenlijk alle oplossingen toen zo werkten.
Ik zoek echter een camera - als dat al bestaat - die vanwege het overig gebruik van de tablet (zoals.navigatie en apps mbt camperplaatsen) gebruik maakt van een bestaand netwerk (gecreerd via een mifi). Ik heb dat in mijn vraag niet duidelijk gemaakt. Inmiddels heb ik een EDIT in mijn vraag opgenomen.
Achteraf nog bedankt voor je reactie. Ik had gehoopt/verwacht dat er meer reacties zouden komen, vandaar dat ik niet eerder heb gereageerd.
Ik merkte aan de hand.van jouw reactie dat deze camera weliswaar via wifi werkt maar dat is dan een door de.camera zelf gecreerd netwerk (zonder internet). Nader onderzoek bij enkele bedrijven leerde mij toen dat eigenlijk alle oplossingen toen zo werkten.
Ik zoek echter een camera - als dat al bestaat - die vanwege het overig gebruik van de tablet (zoals.navigatie en apps mbt camperplaatsen) gebruik maakt van een bestaand netwerk (gecreerd via een mifi). Ik heb dat in mijn vraag niet duidelijk gemaakt. Inmiddels heb ik een EDIT in mijn vraag opgenomen.
Alle IP camera's die voor thuisgebruik verkocht worden werken met het bestaande wifi netwerk en de beelden zijn dan via een app te bekijken. Dus dat zou voor een camera op een camper ook moeten kunnen.
De thuiscamera's werken meestal op 230 volt maar zijn er ook op 12 volt dus je zou ook zo eentje kunnen installeren.
(Ik weet niet of ze veel data verbruiken omdat je via de app ook kan kijken als je bijv niet thuis bent)
De thuiscamera's werken meestal op 230 volt maar zijn er ook op 12 volt dus je zou ook zo eentje kunnen installeren.
(Ik weet niet of ze veel data verbruiken omdat je via de app ook kan kijken als je bijv niet thuis bent)
Ik heb hier thuis enkele Reolink camera's via wifi op het bestaande wifi netwerk. Zal ook in de camper kunnen als je daar permanente wifi hebt. Enkele camera's hebben hun eigen zonnepaneeltje, dus volledig draadloos, makkelijk buiten rondom huis. Zou ook handig in de camper zijn, hoef je helemaal geen draden te trekken.
Met vriendelijke campergroet,
Vincent
Pössl Roadcamp R 540
Aanpassingen & Upgrades topic
Free Wielie Blog
Vincent
Pössl Roadcamp R 540
Aanpassingen & Upgrades topic
Free Wielie Blog
-
De camera's die ik buiten heb hangen krijgen hun voeding d.m.v. PoE en dat is 48 V DC, maar ze kunnen ook aan een adapter met 12 V DC.WimZ schreef: ↑zo 15 sep 2024, 8:42Alle IP camera's die voor thuisgebruik verkocht worden werken met het bestaande wifi netwerk en de beelden zijn dan via een app te bekijken. Dus dat zou voor een camera op een camper ook moeten kunnen.
Hou wel rekening met vertraging. Je hebt al snel 0.5 / 1 seconde (soms zelfs meer) vertraging. Prima als bewakingscamera maar als achteruitrijcamera toch lastig
Dank voor jullie nuttige informatie. Hier kan ik wel wat mee.
Met betrekking tot die niet onbelangrijke vertraging: Dat zal zich dan ook al voordoen met camera's die hun eigen netwerk creëren en al als achteruitrijcamera functioneren? Of zie ik dan iets belangrijks over het hoofd?
Met betrekking tot die niet onbelangrijke vertraging: Dat zal zich dan ook al voordoen met camera's die hun eigen netwerk creëren en al als achteruitrijcamera functioneren? Of zie ik dan iets belangrijks over het hoofd?
-
Ik kan je uit ervaring vertellen dat die vertraging erg meevalt.