Wat is je nieuwste aanwinst?
Re: Wat is je nieuwste aanwinst?
Er zaten 2 sample flesjes bij het apparaat.
Spot & stain, het schoonmaakmiddel, en een oxygen booster wat de boel nog verder zou moeten ondersteunen.
Gebruiksaanwijzing is niet heel duidelijk over de dosering, wel staat er een soort maatvoering op het schoonwater reservoir.
Omdat ik ook hobbymatig met car detailing bezig ben denk ik wel dat er betere/sterkere interieurreinigers te krijgen zijn, zal vooral uitproberen worden. Las ergens in wat reviews dat sommigen zelfs schoonmaakazijn of vanish gebruiken.
HG zou ook goed werken.
Spot & stain, het schoonmaakmiddel, en een oxygen booster wat de boel nog verder zou moeten ondersteunen.
Gebruiksaanwijzing is niet heel duidelijk over de dosering, wel staat er een soort maatvoering op het schoonwater reservoir.
Omdat ik ook hobbymatig met car detailing bezig ben denk ik wel dat er betere/sterkere interieurreinigers te krijgen zijn, zal vooral uitproberen worden. Las ergens in wat reviews dat sommigen zelfs schoonmaakazijn of vanish gebruiken.
HG zou ook goed werken.
- hurktoilet
- Contacteer:
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Twitter: @Camper_toerist
Eerste ervaring is prima.
Het is even bekijken wat de beste werkwijze is, ook afhankelijk van het soort stof.
In onze Burstner Ixeo zit de bekende Burstner bekleding, soort suède achtig (naam ff kwijt) maar ik durf er niet te hard op te boenen.
Op dikkere autobekleding durf ik wel wat grover te boenen.
Wat ik nu heb gedaan is de hoezen van de bankkussens eraf en stof insproeien, zachtjes inborstelen met een borstel met paardenhaar en even in laten werken.
Daarna alleen het vocht uit de bekleding gezogen, hardnekkig vlekken nogmaals behandelen.
Er zaten hier en daar o.a. wat watervlekken van het inregenen via dakluik, deze zijn sowieso verdwenen.
Je wil niet weten wat er toch nog uit de relatief schone bekleding kwam.
Houdt rekening dat je bekleding een dagje wat vochtig kan aanvoelen, dus goed ventileren.
Het is even bekijken wat de beste werkwijze is, ook afhankelijk van het soort stof.
In onze Burstner Ixeo zit de bekende Burstner bekleding, soort suède achtig (naam ff kwijt) maar ik durf er niet te hard op te boenen.
Op dikkere autobekleding durf ik wel wat grover te boenen.
Wat ik nu heb gedaan is de hoezen van de bankkussens eraf en stof insproeien, zachtjes inborstelen met een borstel met paardenhaar en even in laten werken.
Daarna alleen het vocht uit de bekleding gezogen, hardnekkig vlekken nogmaals behandelen.
Er zaten hier en daar o.a. wat watervlekken van het inregenen via dakluik, deze zijn sowieso verdwenen.
Je wil niet weten wat er toch nog uit de relatief schone bekleding kwam.
Houdt rekening dat je bekleding een dagje wat vochtig kan aanvoelen, dus goed ventileren.
- DucatoDolf
Ik heb zo'n tapijt reiniger, maar kan er geen meubelmondstuk voor vinden. Nu ik dit zie ga ik toch weer eens goed zoeken.
Mijn ma gebruikte altijd amonia voor het tapijt. Omdat al die speciale middeltjes ook deels achter zouden blijven en daardoor sneller nieuw vuil zouden vasthouden. En amonia zou dat niet/minder doen. Was haar theorie. In de jaren 90. Ik vond het vooral een rotlucht. Maar wel schitterend om 'ineens' weer een schoon en bijna nieuwe vloerbedekking te zien ontstaan.
Ik zie wel eens van doe cardetailer filmpjes. Die gebruiken vaak een borstel op de boormachine. Die verkopen ze bij de Action ook. Ik ga na deze reis de stoelen van ds camper eens proberen.
Mijn ma gebruikte altijd amonia voor het tapijt. Omdat al die speciale middeltjes ook deels achter zouden blijven en daardoor sneller nieuw vuil zouden vasthouden. En amonia zou dat niet/minder doen. Was haar theorie. In de jaren 90. Ik vond het vooral een rotlucht. Maar wel schitterend om 'ineens' weer een schoon en bijna nieuwe vloerbedekking te zien ontstaan.
Ik zie wel eens van doe cardetailer filmpjes. Die gebruiken vaak een borstel op de boormachine. Die verkopen ze bij de Action ook. Ik ga na deze reis de stoelen van ds camper eens proberen.
@ Ducatodolf,
Het schijnt dat je op Ali wel de nodige keuzes hebt voor hulstukken voor veel gerenommeerde merken zoals bissel/karcher enz., had ik geen zin in en heb een compleet apparaat gekocht.
Kijk wel uit met een borstel op de boormachine, dit gaat prima op de automatten, maar kan te hard zijn voor je stoelbekleding.
Deze borstels hebben vaak nylon haren en zijn goed stug.
Voor de stoelbekleding gebruik je beter een losse borstel van origineel paardenhaar.
Toevallig gisteravond nog zo'n borstel besteld via Temu voor 4 eurie.
In de car detailing is het wel een beetje ongeschreven wet dat je na intensieve schoonmaak ook denkt aan bescherming.
Deze zou erg goed zijn volgens kenners, zelf nog niet geprobeerd.
https://www.carclean.com/nl/303-fabric-guard.html
(geen aandelen )
Het schijnt dat je op Ali wel de nodige keuzes hebt voor hulstukken voor veel gerenommeerde merken zoals bissel/karcher enz., had ik geen zin in en heb een compleet apparaat gekocht.
Kijk wel uit met een borstel op de boormachine, dit gaat prima op de automatten, maar kan te hard zijn voor je stoelbekleding.
Deze borstels hebben vaak nylon haren en zijn goed stug.
Voor de stoelbekleding gebruik je beter een losse borstel van origineel paardenhaar.
Toevallig gisteravond nog zo'n borstel besteld via Temu voor 4 eurie.
In de car detailing is het wel een beetje ongeschreven wet dat je na intensieve schoonmaak ook denkt aan bescherming.
Deze zou erg goed zijn volgens kenners, zelf nog niet geprobeerd.
https://www.carclean.com/nl/303-fabric-guard.html
(geen aandelen )
- WoutS
- Locatie: Rucphense bossen, maar langer met de camper onderweg.
Kreeg van mijn kinderen een mooie achteruitrijcamera, al vast voor mijn verjaardag en omdat ik al weer bijna naar het zuiden vertrek vandaag gemonteerd.
Helder 5 inch scherm, schakelt in bij ingeschakelde achteruitversnelling, perfecte draadloze overdracht tussen camera en scherm.
Groet,
Wout.
Helder 5 inch scherm, schakelt in bij ingeschakelde achteruitversnelling, perfecte draadloze overdracht tussen camera en scherm.
Groet,
Wout.
Ergens ben je nergens, maar 'ergens' kom je altijd!
-
metatoon schreef: ↑wo 04 sep 2024, 14:22Gelukkig dus een goed jaar.
Hier net wat anders .
Slakken in langdurig grote aantallen.
Om even op de mol terug te komen
Zijn gangenstelsel is tevens zijn terrotorium ,en kan uitgebreid zijn.
Maar een mol eet uitsluitend dierlijk voedsel.
Succes verder met de moestuin.
Gr. Toon .
De pinger doet z’n werk goed, geen nieuwe hopen of gangen meer gezien sinds de nieuwe pinger er in staat.
En slakken hadden wij hier ook, het was een nat voorjaar en dat gaf veel bruine slakken.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
- henk en lila
- Contacteer:
Als je geen molshopen ziet dan zijn het wellicht woelmuizen. Die eten wel van onderaf aan de rode bieten en oranje worteltjes.
Groet, Henk
Groet, Henk
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Fietslift van Biketrans, kost een klauw met geld maar we zijn er erg blij mee, niet meer elke keer het stuur van de fietsen afhalen en mijn rug naar de gallemiezen helpen om ze in de garage te zetten, lift gaat tot de straat en wordt bediend met knop in de garage.
- Bijlagen
-
- IMG_1161.jpeg (141.19 KiB) 645 keer bekeken
Nieuw waterfilter, een WFS-UF van waterfilter expert, kijken of die beter tegen de druk en volume kan, de oude trok het na een paar maanden niet meer waardoor de pomp continu aan en uitsloeg.