Spaanse N260 Andorra - Sabiñanigo
-
Spaanse N260 Andorra - Sabiñanigo
Wie heeft de Spaanse N260 al eens gereden met de camper, van Andorra la Vella naar Sabiñanigo?
https://www.google.nl/maps/dir/Sabi%C3% ... FQAw%3D%3D
https://www.google.nl/maps/dir/Sabi%C3% ... FQAw%3D%3D
Re: Spaanse N 260 Andorra- Sabiñanigo
Ja, met de motor en met de camper. Wij vonden het een mooie route. Van Figueres via Andorra naar Pamplona en toen door naar Bilbao en Santiago.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- hurktoilet
- Contacteer:
Bij Pamplona vooral de ruige woestijn Bardenas Reales niet vergeten.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Vorig jaar zomer, hij is prachtig maar wel tijdrovend.
Maar ja, ik ben bevooroordeeld want vindt de hele Spaanse kant fantastisch…
Denk dat wij er een uur of 5 over gedaan hebben.
In Sabiñanigo zit trouwens een prima camping:
https://www.campingbungalowsvalledetena.es/
Maar ja, ik ben bevooroordeeld want vindt de hele Spaanse kant fantastisch…
Denk dat wij er een uur of 5 over gedaan hebben.
In Sabiñanigo zit trouwens een prima camping:
https://www.campingbungalowsvalledetena.es/
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
-
Re: Spaanse N260 Andorra- Sabiñanigo
Bedankt, we willen volgende week die kant op, maar de bestemming is nog steeds natte vingerwerk.
We denken er over om door de Pyreneeën te gaan, maar ook Bilbao en Santiago te bezoeken, verder willen we dan van noord naar zuid Portugal gaan.( en nog vrienden een verrassings bezoek te willen brengen in Alcazar de San Juan )
We hebben er 6 weken voor uitgetrokken, dus dat moet goed komen.
We denken er over om door de Pyreneeën te gaan, maar ook Bilbao en Santiago te bezoeken, verder willen we dan van noord naar zuid Portugal gaan.( en nog vrienden een verrassings bezoek te willen brengen in Alcazar de San Juan )
We hebben er 6 weken voor uitgetrokken, dus dat moet goed komen.
- hurktoilet
- Contacteer:
Zes weken is krap, wil je al het moois onderweg zien. Spaanse kant Pyreneën is prachtig, dan de Bardenas Reales, langs de noordkust Playa de las Catedrales, dan de Picos de Europa, Santiago, dan Cabo Fisterra, het meest westelijke puntje van Spanje waar je overnacht op de kliffen... Verder zijn wij in die hoek nooit gekomen... En dan was het in twee vakanties, één keer Pyreneeën, één keer Noordwest-Spanje
Maar je kunt jouw reisgedrag niet zo maar 1 op 1 toepassen op de reisplannen van een ander. De één rijdt de route pakt een overnachting en weer door en een ander stapt overal uit en bezoekt links en rechts nog een interessante plek en blijft overal 2 dagen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- dedruivenplukker
Ruim dertig jaar terug heb ik daar veel gereden met mijn groene busje met een 1.6D en negen man er in plus berg en klimspullen.
Soms heel langzaam naar boven en beneden met de schuifdeur open tegen de warmte. Je kon overal nog parkeren en je tentje opzetten , ook in de Nationale parken.
De Spanjaarden uit de grote steden bivakkeerden soms weken langs de riviertjes in de dalen totdat dat verboden werd i.v.m. kans op wegspoelen.
Toen bijna geen verkeer en toeristen. Een leuk en ruig stukje.
Ik zal ook weer eens teruggaan.
Soms heel langzaam naar boven en beneden met de schuifdeur open tegen de warmte. Je kon overal nog parkeren en je tentje opzetten , ook in de Nationale parken.
De Spanjaarden uit de grote steden bivakkeerden soms weken langs de riviertjes in de dalen totdat dat verboden werd i.v.m. kans op wegspoelen.
Toen bijna geen verkeer en toeristen. Een leuk en ruig stukje.
Ik zal ook weer eens teruggaan.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
- hurktoilet
- Contacteer:
Voor wat het nog waard is, er kan van alles veranderd zijn: onze trip Noordwest-Spanje van elf jaar geleden
-
Wij zijn er nu,in Boltanã, tussen Ainsa en Sabiñanigo.
WE zijn in Figueras de N 260 opgegaan en dinsdag naar Andorra la vella gereden, daar op de (dure) camping Valira gestaan.
Het weer viel tegen,de hele dag de ruitenwisser op de intervalstand.
Vandaag van Andorra tot Boltana gereden,van morgen een in de late namiddag wederom in de regen,nu is het droog.
Een prachtige route, maar je moet hem willen doen , er zitten honderden bochten en klimmen van + 10 % in, werkelijk geen één recht stuk te bekennen, denk zeker niet dat je dit effe tussen neus en lippen doet.
Maar de natuur is overweldigend.
Morgen bekijken we wat het weer doet, is t goed gaan we via Bibao en de Picos naar Santiago de Compostella, is het weer slecht gelijk van Pamplona naar Santiago en verder naar Portugal ( nu effe regen genoeg gezien )
WE zijn in Figueras de N 260 opgegaan en dinsdag naar Andorra la vella gereden, daar op de (dure) camping Valira gestaan.
Het weer viel tegen,de hele dag de ruitenwisser op de intervalstand.
Vandaag van Andorra tot Boltana gereden,van morgen een in de late namiddag wederom in de regen,nu is het droog.
Een prachtige route, maar je moet hem willen doen , er zitten honderden bochten en klimmen van + 10 % in, werkelijk geen één recht stuk te bekennen, denk zeker niet dat je dit effe tussen neus en lippen doet.
Maar de natuur is overweldigend.
Morgen bekijken we wat het weer doet, is t goed gaan we via Bibao en de Picos naar Santiago de Compostella, is het weer slecht gelijk van Pamplona naar Santiago en verder naar Portugal ( nu effe regen genoeg gezien )
- hurktoilet
- Contacteer:
Je zult weten dat je in de bergen zit
Anyway, geniet er van
Anyway, geniet er van
-
Re: Spaanse N260 Andorra - Sabiñanigo
Als er een duo motoren achter jullie camper moest hangen , laten jullie die er dan even langsPeter+Annie schreef:…..Morgen bekijken we wat het weer doet, is t goed gaan we via Bibao en de Picos naar Santiago de Compostella, is het weer slecht gelijk van Pamplona naar Santiago en verder naar Portugal ( nu effe regen genoeg gezien )
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
- hurktoilet
- Contacteer:
Als ik in de bergen wat achter me aan heb hangen, kijk ik altijd naar gelegenheden om die er veilig langs te laten. We zijn op de wereld om elkaar te helpen niet waar...
-
Dit soort routes kun je beter rijden zonder dat er iets achter je camper hangt.
We kregen op de N 260 nog een "omleidinkje"
Van Castejon de sos naar Campo was de 260 helemaal afgesloten en werden we omgeleid door allerlei geitenpaadjes.
https://www.google.nl/maps/dir/42.47223 ... FQAw%3D%3D
kijk maar eens met street view,dan zul je zien wat ik bedoel.
Bij een tankstation in Castejon kreeg ik een routebeschrijving ,die ik op mijn Michelin boek met de pen gemarkeerd heb, op borden moet je niet rekenen, die kent men blijkbaar niet in Spanje.
We kregen op de N 260 nog een "omleidinkje"
Van Castejon de sos naar Campo was de 260 helemaal afgesloten en werden we omgeleid door allerlei geitenpaadjes.
https://www.google.nl/maps/dir/42.47223 ... FQAw%3D%3D
kijk maar eens met street view,dan zul je zien wat ik bedoel.
Bij een tankstation in Castejon kreeg ik een routebeschrijving ,die ik op mijn Michelin boek met de pen gemarkeerd heb, op borden moet je niet rekenen, die kent men blijkbaar niet in Spanje.