Het boeken van campings en camperplaatsen

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.

Wat wil je het liefste direct weten bij een locatie?

Kan ik direct boeken bij de eigenaar?
8
10%
Kan ik boeken via andere websites? (bv. ANWB, ACSI etc.)
1
1%
Wat zijn alle boeking opties? (bij de eigenaar EN andere websites)
9
12%
Ik hoef dit allemaal niet te weten
60
77%

Totaal aantal stemmen: 78

Bob Diesel
Contacteer:

Re: Boeken van campings en camperplaatsen

Bericht door Bob Diesel »

Hoe zo :idea: ook vandaag geplaatst :wink:
.
viewtopic.php?t=8411736&start=6790

Dit jaren geleden in PT ,Serpa ook gezien
Een engelsman met vaste plek , en een vw bus om te gaan en komen
Best of both worlds
Je ziet het steeds meer
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Aloys
Site Admin
Contacteer:

Re: Boeken van campings en camperplaatsen

Bericht door Aloys »

Nou... wanneer je geen bestemming hebt en de reis is je doel, dan hoef ik daar geen aanhanger bij te hebben. Eén keer de motorfiets op een aanhanger meegenomen, dat is wel een camper-reis met handicap. "Oh leuk," zegt de vrouw, "er is hier markt!". En dán moet je je lange combinatie ergens zien te parkeren...

Reizen met de camper is/was altijd een vorm van vrijheid om te gaan en staan waar je wilt. Door overnachtingsverboden, slagbomen e.d. wordt dat steeds moeilijker. Uiteraard omdat er steeds meer campers bijkomen. Van 30.000, enkele decennia geleden, zitten we nu (in Nederland) al over de 200.000. Veel van die nieuwe camper-bezitters zijn ex-caravanners en naar mijn idee komt daar ook de behoefte vandaan om de volgende overnachtingsplek vooruit te reserveren.

Nu ik wat ouder word en de tijd heb blijf ik zelfs wel eens twéé dagen op dezelfde plek! Het moet niet gekker worden :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Sandor Gora

Re: Het boeken van campings en camperplaatsen

Bericht door Sandor Gora »

Wij reserveren een heel enkele keer. Als we persé ergens wezen moeten, als we pas heel laat op een dag van huis kunnen vertrekken of, voorheen, als onze doofblinde nicht mee ging. Ik mail de camping of camperplaats dan van te voren.
Bij de app van Camper Car Park vind ik het inderdaad wel handig dat je kunt zien of er nog plaats is. Eenmaal onderweg zal het ons verder een zorg zijn. Als het vol is of als we er niet passen: op naar een andere stek.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
PaulBng

Bericht door PaulBng »

Ik ben dus paar weken terug in het hoogseizoen op pad geweest.

Het is dan overal druk. Ben best wel volle campings tegen gekomen.
Ik heb dan geen zin om uren rond te rijden om een plekje te vinden, dus dan bel ik, of reserveer ik de dag van te voren.
Reserveren via website kort van tevoren werkt meestal niet. Wordt te laat gelezen.

Er zijn camperplaatsen die wel aan reserveren doen. De bekenden zijn die bij Maastricht, de Marina en Pappillon.

Den Bosch niet, maar kun je op hun website zien hoe druk het is.

Buiten het seizoen reserveer ik alleen de eerste plek.
Ik gooi bij vertrek alles in de camper, rij erheen, en organiseer dan de zooi. Daarna op de bonnefooi, en dat gaat altijd goed.
Behalve heel populaire plekken.
Als je in de winter naar camping Eigernordwand zou willen, dan maar beter reserveren. Dat kan dan wel in de winter, maar niet in de zomer. Dan moet je op tijd zijn....

Het lijkt me een enorme klus om die campy app te laten "praten" met campings/camperplaatsen om te reserveren. Lijkt me niet te doen...
Will

Bericht door Will »

Reserveren op zich is een prima systeem maar dan wel gekoppeld aan max 5 dagen verblijf.
Mede door de hoge brandstof kosten zie je steeds meer dat mensen 14 dagen of langer op een camperplaats blijven hangen.

Ik heb het dan over een camperplaats.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
DucatoDolf

Bericht door DucatoDolf »

Toch 2 pagina's over wel of niet reserveren volgeluld. Terwijl TS expliciet vraagt, dat ALS je wil reserveren hoe je dat dan het liefste doet.

Waarbij de 'enquête' rammelt aan alle kanten en uitkomst totaal onbruikbaar zal zijn. Wil je goed, beter of best is een slechte vraag. Omdat er geen consequenties aan vast zitten, zal iedereen de beste optie aanvinken.

Daarbij zie je in de reacties al dat sommigen de vraag anders interpreteren. Reserveren bij de eigenaar van de CP of eigenaar van de app?

Wees duidelijk en SMART. Bepaal ook eerst je doel en doelgroep voor de app en waarin je zou willen onderscheiden van je concurrentie. Pas dan maak je een duidelijke enquête.

Dit begint op sluikreclame te lijken.
Pienmajer

Bericht door Pienmajer »

Reserveren wil ik niet, want wij weten ‘s morgens vaak niet, waar we later op de dag stoppen. We willen ons niet vastleggen door te reserveren. Het is dan wel fijn dat je online kunt kijken of er nog plaats is zoals in Den Bosch of bij de Pas Etappe (campingcar park) camperplaatsen. Voor ons een prima alternatief voor reserveren. Maar wij reizen wel uitsluitend buiten het hoogseizoen.
Zadowolony

Het boeken van campings en camperplaatsen

Bericht door Zadowolony »

TS zegt dat camperaars steeds vaker een plek “willen” reserveren. Volgens mij is het steeds meer “moeten” omdat er anders geen plek is.
Lijkt mij handig als ik via een app alle campings/camperplaatsen kan zien waar plek is, net als je bij Google maps alle campings kan zien ongeacht bij wie ze zijn aangesloten. Lijkt mij wel een hele klus, vraag mij af af je daarvoor de campings in mee krijgt.
Nadeel van reserveren is ook ons weer overkomen: dag van tevoren een plek onderweg gereserveerd, en dan achteraf toch de plannen omgegooid. Wel al betaald. Dus dat doen we niet meer. Camperen moet vrijheid zijn.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
FrankdB

Bericht door FrankdB »

Ik snap de vraagstelling ook niet zo goed "Wat wil je het liefste direct weten bij een locatie?"

Uiteraard wil ik weten hoe het bij een locatie geregeld is (ik stel me zo voor dat Campy niet bij machte zal zijn het boekingsysteem van welke locatie dan ook kan wijzigen).

Misschien denken jullie aan een filter "toon mij alleen die locaties die je direct bij de locatieeigenaar kunt boeken" ?

Persoonlijk voorkeur bij reserveringen: direct aan de telefoon met de locatie (onmiddelijke terugkoppeling), anders via het reserveringsysteem van de locatie (email, website). Geen reserveringen via derden: dat is een overbodige stap met extra risico op vertraging/miscommunicatie.

Frank
Laurens van Campy

Bericht door Laurens van Campy »

DucatoDolf schreef:
wo 04 sep 2024, 8:37
Toch 2 pagina's over wel of niet reserveren volgeluld. Terwijl TS expliciet vraagt, dat ALS je wil reserveren hoe je dat dan het liefste doet.

Waarbij de 'enquête' rammelt aan alle kanten en uitkomst totaal onbruikbaar zal zijn. Wil je goed, beter of best is een slechte vraag. Omdat er geen consequenties aan vast zitten, zal iedereen de beste optie aanvinken.

Daarbij zie je in de reacties al dat sommigen de vraag anders interpreteren. Reserveren bij de eigenaar van de CP of eigenaar van de app?

Wees duidelijk en SMART. Bepaal ook eerst je doel en doelgroep voor de app en waarin je zou willen onderscheiden van je concurrentie. Pas dan maak je een duidelijke enquête.

Dit begint op sluikreclame te lijken.
Hoi, goede feedback!. Campy kan gebruikt worden door alle kampeerders, maar we richten on vooral op camperaars van 45+. De vraag is zo geformuleerd omdat we specifieke oplossingen in gedachten hebben waar we jullie nu niet mee lastig willen vallen. De resultaten van de poll en deze reacties zijn heel bruikbaar voor ons. Maar je hebt mij wel nieuwsgierig gemaakt wat betere keuzeopties geweest waren. Misschien kan ik deze stemming opvolgen met een vervolg. Ik kan in ieder geval beloven dat dit geen sluitreclame is, maar een oprechte vraag om feedback.:)
Ik sta iedere morgen op om de beste kampeer-app voor camperaars te maken :)
Download Campy hier: https://campy.sng.link/Dzbjp/14sh?_smty ... amperforum
DucatoDolf

Bericht door DucatoDolf »

Mooi!

De keuzes die je aanbied kosten geld. Simpel. Hoe meer moeite jullie in de app stoppen hoe meer dat voor de gebruiker kost. Iedereen wil alles als het niks kost. Dus als je vraagt 'wat wil je?' dan krijg je uitslagen zoals nu. Alles of niks. Gelukkig zijn ze onderbouwd en is deze poll meer een graadmeter welk publiek hier actief aanwezig is: zelfstandige reizigers die het zelf wel uitzoeken.

De meesten die hier actief zijn en veel reageren zijn niet representatief voor jullie doelgroep. Dat kon je pas weten als je ook tenminste een leeftijdsvraag had gesteld.

Vandaar dat ik deze poll vanuit kwantitatief marktonderzoek bekeken ver onder de maat vind. Totaal niet SMART. Kwalitatief gezien heb je nog het meest aan de reacties die juist de discussie laten zien die je niet wilde zien.

45+ vind ik persoonlijk een redelijk ongrijpbaar begrip. Geen jongeren, geen ouderen, geen gezinnen, geen singles. Wat definieert de 45+er? Iemand die graag vooruit plant en WEL wil reserveren? Kan hoor, maar ik probeer je te duwen in de richting van solide onderbouwing. Als je je markt namelijk niet goed afbakend ga je reddeloos ten onder in de inmiddels redelijk gevulde markt van navigatie/camping apps. En afbakening kun je alleen bereiken door je marktgebied/doelgroep heel goed te kennen. Dus moet je echt de verdieping in wie dan die 45+er is. Dan heb dus een veel uitgebreidere enquête nodig om helder te krijgen wie welk antwoord geeft op je hoofdvraag.

En ga je aanbodgestuurd te werk of vraaggestuurd? Heb je een product wat je iemand wil aansmeren of wil een gat in de markt dichten?

Geen idee wat je motivatie is om NOG een app te ontwikkelen, maar je moet haast wel een enorm Unique Selling Point in gedachten hebben.
Will

Bericht door Will »

Ducatodolf schreef:
Ik denk dat het reserveren bij de eigenaar van de app gaat worden een soort booking.com.(kassa)

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
FrankdB

Bericht door FrankdB »

In dat geval zou het beter zijn een enquete uit te zetten bij de locatieeigenaren.

Frank
Laurens van Campy

Bericht door Laurens van Campy »

Bedankt voor al jullie reacties!
Ik weet voorlopig even genoeg.

Ik heb veel geleerd over het type kampeerder op dit forum, en wat hun specifieke wensen zijn.

Ik denk dat we hier wel iets mee kunnen, en ik kom denk ik ook terug met een specifiekere vervolgvraag op een later moment.

Om de speculaties voor te zijn: :) we hebben juist geen specifieke oplossing voor ogen, maar willen dat de kampeerder aangeeft waar ze behoefte aan hebben. Op deze manier hopen we geen tijd en geld te spenderen aan een oplossing waar niemand op zit te wachten.

Hierbij stellen we niet ons verdienmodel voorop, maar de behoeftes van de camperaar. Dit is immers waarom we Campy ooit gestart zijn, en hoe we met trots de best gereviewde app zijn geworden ;)
Ik sta iedere morgen op om de beste kampeer-app voor camperaars te maken :)
Download Campy hier: https://campy.sng.link/Dzbjp/14sh?_smty ... amperforum
Plaats reactie