Ik heb een vision 2 die sinds kort astra 3 niet meer kan vinden door de fijne acties van Canal Digitaal.
Ik heb nog geen zin om ruim €500 te betalen voor een upgrade.
Nu wordt Astra1 wel vlot gevonden. Het is me wel een gelukt de schotel handmatig een paar graden linksom te laten draaien, dus in de richting van Astra3. Een enkele keer had ik signaal maar nu lukt me dat niet meer.
Probleem: ik kan de schotel wel handmatig laten draaien ( X motor?) maar ik kom niet in de Hoog/laag keuze ( Y motor?)
Wat ik doe:
Op de pijltjes drukken totdat ik handmatig zie. Dan op de V drukken, vervolgens zie ik de gradenstand. Die kan ik met de pijtjes verhogen/verlagen. Indien ik dan op de V druk stored die de waarden en gaat 1 menu omhoog.
Hoe kom ik in het andere submenu, ik weet bijna zeker dat ik dat jaren geleden wel eens heb gedaan.
Met vriendelijke groet
Bert
Oyster schotel handmatig instellen
Oyster schotel handmatig instellen
groet
Bert
Hymer Tramp 678 CL Premium 50 3.0 liter 177 pk automaat.
Bert
- Hoofdnoorman
Re: Oyster schotel handmatig instellen
Flauwekul Bert, laat je niets wijsmaken, er gaan heel veel praatjes in het rond van diverse papegaaien.
De Vison II, vermits met de juiste software vindt gewoon Astra 3. En voorlopig waarschijnlijk nog een lange tijd.
De algemene zoektransponder 12168 V is reeds getransplanteerd naar Astra 3C en blijft voorlopig gewoon een DVB-S transponder. Voor zover ik heb begrepen in ieder geval tot 2030.
Kom maar langs dan zal ik hem even programmeren. Je woont misschien nog geen 15 km van mij af.
Wil je overigens naar Hoog/Laag vice versa, druk je een pijltoets en de V tegelijkertijd kort in.
De Vison II, vermits met de juiste software vindt gewoon Astra 3. En voorlopig waarschijnlijk nog een lange tijd.
De algemene zoektransponder 12168 V is reeds getransplanteerd naar Astra 3C en blijft voorlopig gewoon een DVB-S transponder. Voor zover ik heb begrepen in ieder geval tot 2030.
Kom maar langs dan zal ik hem even programmeren. Je woont misschien nog geen 15 km van mij af.
Wil je overigens naar Hoog/Laag vice versa, druk je een pijltoets en de V tegelijkertijd kort in.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Dank voor de reactie Rudy, en voor het aanbod, maak ik graag gebruik van zodra de vakantie teneinde is. Stuur je dan een pb.
groet
Bert
Bert
- Hoofdnoorman
We stonden even weer op een plek om Astra 3 te vinden, met jouw tip is dat gelukt, had meteen beeld op kanaal 43 van CD en daarna, na activatie, op alle zenders.
Meteen genoteerd hoeveel ik handmatig moest verstellen van Astra 1 naar 3. Dus de rest van de vakantie kunnen we vooruit
Je hoort nog van me.
Meteen genoteerd hoeveel ik handmatig moest verstellen van Astra 1 naar 3. Dus de rest van de vakantie kunnen we vooruit
Je hoort nog van me.
groet
Bert
Bert
Breekt mijn klomp, de laatste dagen had hij geen moeite Astra 3 te vinden.
Gisteren weer thuis geland en diverse keren ingeklapt, uitgeklapt, op kanaal 57 Astra 1 BVN ontvangen, omgeschakeld naar NPO, RTL en zo en weer terug naar Astra 1, probleemloos.
Heb er geen verklaring voor maar het is nu ok.
Dit jaar verwacht ik niet dat we weer weg gaan, mocht het nodig zijn weet ik je te vinden
Nogmaals dank voor de hulp
Gisteren weer thuis geland en diverse keren ingeklapt, uitgeklapt, op kanaal 57 Astra 1 BVN ontvangen, omgeschakeld naar NPO, RTL en zo en weer terug naar Astra 1, probleemloos.
Heb er geen verklaring voor maar het is nu ok.
Dit jaar verwacht ik niet dat we weer weg gaan, mocht het nodig zijn weet ik je te vinden
Nogmaals dank voor de hulp
groet
Bert
Bert
- jaap van duijn
@TS,
Heb ik ook eens gehad en oplossing eerder gemeld.
In kort door naar kanaal 57 BVN op Astra 1 = 19,5Gr even te kijken en dan naar bijvoorbeeld SBS 6 te gaan weer goed beeld en deze zit op Astra 3 en 23,5Gr
Natuurlijk het oog van de meester zou een fijne tuning kunnen geven wat altijd beter is en je weet waar Hoofdnoorman woont
Succes en groeten Jaap van Duijn
Heb ik ook eens gehad en oplossing eerder gemeld.
In kort door naar kanaal 57 BVN op Astra 1 = 19,5Gr even te kijken en dan naar bijvoorbeeld SBS 6 te gaan weer goed beeld en deze zit op Astra 3 en 23,5Gr
Natuurlijk het oog van de meester zou een fijne tuning kunnen geven wat altijd beter is en je weet waar Hoofdnoorman woont
Succes en groeten Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.