Losse inrichting Opel Vivaro L2H1 met dubbele cabine

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Casto

Re: Losse inrichting Opel Vivaro L2H1 met dubbele cabine

Bericht door Casto »

Inmiddels alweer een tijdje verder en ook weer wat werk verricht aan de bus.

De vloer en bedrading zit er in, en vandaag ga ik beginnen met het plakken van armaflex.
Ik heb een rol van 6mm besteld, en de grote vlakken vul ik met blauwe xps platen van de bouwmaat.
Helaas is mijn zoektocht naar schapenwol gestaakt omdat het gewoon nergens te krijgen is zonder die enorme verzendkosten. Dichtstbijzijnde praxis die nog wat heeft is Leiderdorp en dat vind ik net te ver rijden.
Maar wat moet dat moet dus in het uiterste geval rij ik daar wel even heen.

Mocht iemand in de buurt van alkmaar nog wat hebben liggen en er vanaf wil? Het is niet veel wat ik nodig heb alleen om de loze ruimtes in de spanten te vullen.

Of andere suggesties waarmee ik de spanten kan opvullen? Ik zie ook dat witte PET isolatie veel, maar ook dat is nergens te krijgen in een winkel...

Ach eerst maar plakken plakken plakken :-B
Lebowski

Bericht door Lebowski »

Wat is uberhaupt het beste materiaal om in de holle spanten te plaatsen? Als ze gevuld moeten worden dat is...
Klik voor de samenvatting van mijn camperdroom, je gaat daarmee naar het eerste bericht van mijn bouwtopic. Dit bericht is altijd actueel en bevat de laatste stand der zaken.
Casto

Bericht door Casto »

Je zou zeggen stilstaande lucht :-B maar waarom zou iedereen die spanten dan volproppen?
Casto

Bericht door Casto »

Inmiddels ben ik weer wat verder gegaan met de bus :bow:
Wanden beplakt met armaflex, alle gaten en naden afgeplakt met isolatietape.

Ik heb die rare ribbels in het tussenschot er af gezaagd en er weer een plaatje multiplex overheen gelijmd en geschroefd. Scheelt toch weer een cm of 5 8-)

Bedrading zit er in op de plekken waar ik het wil hebben dus ook dat kan afgevinkt worden!

Vandaag heb ik het tussenschot bekleed met naaldvilt wat me wonderbaarlijk goed gelukt is haha rechts bovenin is het niet helemaal zoals ik wil maar daar zie je straks als het plafond er in zit toch niks meer van.

Pakketdiensten rijden af en aan hier de afgelopen weken en dit hebben ze bezorgd:

Schakelrelais voor de huishuidaccu
Zekeringkast
Aardlek schakelaar
Inbouw doos voor de walstroom stekker
Schakelpaneel km verlichting etc. Aan en uit te zetten.
Inbouw Stekkerdoos met 2 stopcontacten en 4 usb poorten voor op 220volt.
Acculader van 15amp
2 anl zekeringen 50 amp
En nog wat rommeltjes hier en daar.

Ben nu aan het nadenken of ik een dakluik met ventilator in wil bouwen(stroomdraad wel al getrokken).
Ik ben er nog niet helemaal uit of dit meerwaarde gaat hebben dus daar zou ik graag jullie gedachtes over willen horen :D

We gaan vrolijk verder!
20240825_183458.jpg
20240825_183458.jpg (131.2 KiB) 607 keer bekeken
Casto

Bericht door Casto »

Vandaag en gister weer wat kunnen doen aan de binnenkant :bow:

Plafond er in, zijkanten bekleed, en begonnen met een kastje waar ook de elektra in verwerkt zit.
Alles aangesloten, getest er weer verder aan de kastjes.

Heb besloten voor nu het dakraam in de schuur te laten liggen en het eerst zo maar eens te laten.
20240831_190346.jpg
20240831_190346.jpg (111.09 KiB) 408 keer bekeken
20240831_190408.jpg
20240831_190408.jpg (116.16 KiB) 408 keer bekeken
20240831_190355.jpg
20240831_190355.jpg (92.86 KiB) 408 keer bekeken
Onder het tussenschot zit een ruimte onder de achterbank, daar ga ik een luikje voor maken met daarachter 3 vakjes met uitschuifbare bakken.
In het Plafond heb ik spotjes gemaakt en een leeslampje met flexibele stang die je alle kanten op kan richten.

Na tips in een ander draadje, toch besloten het Schakelpaneel te monteren, ik kan er nog voor kiezen de blauwe ledjes uit te zetten maar voor nu vind ik ze niet zo fel dat het hinderlijk is.

Kwa elektra nog een paar dingen doen:

Schakelaar plaatsen om het 12 volt systeem uit te schakelen, en nog een zekering plaatsen tussen de hh accu en schakelrelais. Helaas waren de kabelogen op dus heb ik het maar even zonder zekering gedaan om alles even te proberen.
Ook alle bedrading nog even mooi in de klemmetjes zetten maar dat doe ik zodra alle bedrading op zijn plek zit!

Rustig aan weer verder!
Lebowski

Bericht door Lebowski »

Goed bezig, maar als je geen dakluik plaatst, hoe kom je dan aan frisse lucht?
Klik voor de samenvatting van mijn camperdroom, je gaat daarmee naar het eerste bericht van mijn bouwtopic. Dit bericht is altijd actueel en bevat de laatste stand der zaken.
Casto

Bericht door Casto »

In het tussenschot maak ik 2 ventilatoren en in dan zet ik in de dc de raampjes op een kier.
1 ventilator zet ik op aanzuigen en die aan de andere kant op blazen.
Ben alleen nog op zoek naar raamspoilers zodat bij regen het water buiten blijft.
Casto

Bericht door Casto »

Nou het eerste weekendje weg met de Kids was een groot succes. Ook al was het nog niet helemaal af allemaal maar ik wilde vooral even een lijstje maken met wat ik graag nog wil hebben en of veranderen.
Dit viel reuze mee, ik lag heerlijk ondanks dat er nog geen bed in zat maar alleen een los matras.
In de bustent heb ik een slaapcabine voor de Kids en evengoed nog genoeg ruimte voor een tafel en wat camping kastjes. Dus savonds toen het toch wel fris werd konden we mooi binnen zitten.
De 1e nacht was echt koud, niet in de bus maar wel jn de tent dus ben ik snel naar de blokker gereden en een kacheltje gekocht van 1500 watt welke je in 2 standen a 750 watt aan en uit kan zetten. Dit was perfect en had de tent snel opgewarmd.
In de bus bleef het snachts door de isolatie comfortabel, maar een Uitschuifbed is wel echt fijner want een matrasje los op de vloer vangt wel veel kou. Ik denk dat als het bed klaar is en je 30cm van de grond af ligt dat wat fijner is.

Mijn lijstje wat ik voor de volgende keer nog wil:

Een tentje voor aan de achterkant zodat ik een klein beetje ruimte heb voor spullen en niet bij het uitstappen van het slaapgedeelte meteen buiten sta.
Daar kan ik dan mijn kleding ook mooi kwijt.

Het Keukentje moet ik nog afmaken net als kastdeuren en een vakkenkastje boven het Keukentje.

En natuurlijk het uitschuifbare bed.

Ik en de Kids hebben genoten! En we gaan weer verder knutselen.
20240913_144053.jpg
20240913_144053.jpg (228.6 KiB) 126 keer bekeken
DucatoDolf

Bericht door DucatoDolf »

:thumbup: Leuk man!
Plaats reactie