Belastingdruk in Nederland in vergelijking met bijv. Duitsland
Re: Belastingdruk in Nederland in vergelijking met bijv. Duitsland
Stel .
Morgen stopt elke vrijwilliger hier in Nederland.
Wie word er dan indirect of direct NIET geraakt?
Gr. Toon .
Morgen stopt elke vrijwilliger hier in Nederland.
Wie word er dan indirect of direct NIET geraakt?
Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
Vrijwilligers werk mijn bezwaar daar tegen was altijd dat het werk verdringt wat in principe betaalde arbeid hoort te zijn! Helaas is het tegenwoordig in meer dan de helft van de gevallen betaalde arbeid die blijft liggen omdat er geen arbeidskrachten voor te vinden zijn
Gr Aad
Gr Aad
- seth_space
@meine, bij een brutoloon van 39000 per jaar betaal je zelf 250 euro per maand (en de werkgever eenzelfde bedrag)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Kun je bezwaar tegen hebben omdat het betaald werk zou moeten zijn, maar je weet zelf heel goed dat het aan de ene kant al heel lang (tendens werd ingezet door kabinet Lubbers en co) de gewoonte van overheidsinstanties (rijk, provincie, gemeente etc) om zaken niet in de begroting op te nemen en als er geen mensen zijn die zich geroepen voelen om iets in stand te houden of op te richten, dan gebeurt er niets. De andere kant is dat er tegenwoordig inderdaad geen arbeidskrachten meer voor te vinden zijn. Of dat nou mantelzorgers zijn of mensen die met minderbedeelden gaan wandelen, fietsen, koken tuinieren, of andere mensen die helpen monumenten in stand te houden of zwerfvuil te rapen en ga zo maar door.AadenAnke schreef: ↑ma 05 aug 2024, 23:12Vrijwilligers werk mijn bezwaar daar tegen was altijd dat het werk verdringt wat in principe betaalde arbeid hoort te zijn! Helaas is het tegenwoordig in meer dan de helft van de gevallen betaalde arbeid die blijft liggen omdat er geen arbeidskrachten voor te vinden zijn
Dan kunnen sommigen wel schrijven dat ze al zo veel betalen, maar als al dat vrijwilligerswerk ook nog betaald moet worden, komt er nog een belastingverhoging aan.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Daarom staat er ook was jaren terug begonnen ze in het huis waar mijn opa zijn laatste 50 dagen zat opgesloten met het delen van koffie in de avond. Maar als er geen of niet genoeg vrijwilligers waren kregen ze soms geen koffie. Toen ging het over koffie nú wassen vrijwilligers zelfs patiënten maar inderdaad zouden ze dat niet meer doen zouden ze vervuilen
Gr Aad
Gr Aad
Jaren terug, tijdens de grote werkloosheid, was vrijwilligerswerk besmet werk. Tegenwoordig is het noodzaak helaas. Alhoewel ook nu vele vrijwilligers gewoon in loondienst genomen zouden moeten worden.
Wassen van patiënten behoort betaald werk zijn, zoals ook rijden op de buurtbus. Dan kunnen er ook kwaliteitseisen gesteld worden.
Wassen van patiënten behoort betaald werk zijn, zoals ook rijden op de buurtbus. Dan kunnen er ook kwaliteitseisen gesteld worden.
Wat dat Vrijwilgerswerk betreft ,Ook daar worden taken ingevuld waar nooit vacatures voor zullen komen
of ooit zijn geweest.
Voor het gemak en de gemoedsrust voor tegenstanders hierin ,staat het je vrij dit gegeven onder de tafel te
vegen .
Gr. Toon .
of ooit zijn geweest.
Voor het gemak en de gemoedsrust voor tegenstanders hierin ,staat het je vrij dit gegeven onder de tafel te
vegen .
Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
-
IK laat me door jou geen schuldgevoel aanpraten Toon, en ik veeg niks onder tafel.
Als dat geld gaat kosten word het tijd om de belasting wat te verhogen,
( zijn we gelijk weer "on topic"
Het is p.s.v.r. voor ons aller welzijn
Hoorde vandaag op de Duitse radio dat er iets van 1.2 miljoen Duitsers na hun pensionering door (moeten) werken daar ze anders niet rondkomen.
Vind het best veel
Vind het best veel
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
-
Tegeltje :
je stopt niet met werken omdat je oud word,
Je word oud omdat je stopt met werken
je stopt niet met werken omdat je oud word,
Je word oud omdat je stopt met werken
Dat hoor ik in Nederland ook wel steeds meer.
Maar ik merk daarbij ook regelmatig dat het oude uitgavenpatroon niet afgestemd wordt op het nieuwe inkomen, en als daar geen rekening mee gehouden wordt dan gaat het schoentje ook al ergens wringen.
M'n buurman kwam er vorig jaar na z'n pensionering ook achter dat de leasekosten voor zijn Tesla Y niet meer bij z'n nieuwe inkomen paste en klaagt sindsdien honderduit over z'n "gebrekkige" AOW en pensioen... tsja, dan moet je van mij ook echt geen medelijden gaan verwachten.
De totale belastindruk in Nederland en Duitsland wil ik niet eens met elkaar gaan vergelijken, want dat is een persoonlijk stukje maatwerk wat voor iedereen toch weer anders uitpakt.
Wat het kostenplaatje voor woningen betreft ervaar ik netto eigenlijk maar weinig verschil tussen Nederland en Duitsland.
Het huis + kavel in Duitsland (gemeente Willingen) is aardig groter als in Nederland (vrijstaand versus rijtjeswoning) maar de waarde van het huis in Nederland is weer hoger en daar betaal ik in Nederland aan gemeentelijke belastingen ook wat meer voor als in Duitsland.
Maar de jaarlijkse kosten voor water, riool, stroom en verwarming zijn voor het huis in Duitsland weer aardig hoger, en daarmee gaat het totale jaarlijkse kostenplaatje toch wel weer aardig gelijk op voor de beide woningen. (beide woningen worden permanent bewoond door een 2-persoons huishouden)
Kortom als Nederlander in Duitsland gaan wonen ga je eerder doen voor de extra ruimte om je heen als voor de lagere jaarlijkse kosten.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Wat daarbij ook mee speelt is het ergens tijdens de opbouw van pensioen het wisselen van partner zeker als dat verder in de opbouw is. Ook bij het zgn beschikbare premie pensioen dus een spaar/beleggingsvorm of levensverzekering bij een verzekeringsmaatschappij is de verwachting van de uitkering vaak te hoog en het kopen van een lijfrente valt bij veel mensen ook duurder uit dan ze verwachten. Probleem is dat de meeste mensen pas na hun 50e echt gaan nadenken over hun pensioen. Ook dat de jongere partner nog geen aow krijgt en dus vaak nog doorwerkt. Allemaal factoren die een flinke invloed hebben op het inkomen als je met pensioen gaat. Maar hier in Nederland is dat in verhouding met vele andere Europese landen best goed geregeld.
Dit zal in de toekomst met het nieuwe pensioenstelsel wel vaker voorkomen dat men door moet werken. Geld uit de opbouw halen voor het huis e.d.leuk als je jong ben maar bedenk dat het later dan van grote invloed is
Gr Aad
Dit zal in de toekomst met het nieuwe pensioenstelsel wel vaker voorkomen dat men door moet werken. Geld uit de opbouw halen voor het huis e.d.leuk als je jong ben maar bedenk dat het later dan van grote invloed is
Gr Aad
De meeste werknemers hoeven toch ook niet over na te denken dat wordt toch automatisch geregeld als het goed is.Ondernemers moeten er wel over nadenken en dat gebeurt meestal op oudere leeftijd en dan is het meestal te laat.
Mvrgr.Wil
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.