Stoelen en draaiplateau
-
Stoelen en draaiplateau
Wij hebben in onze bus 2 draai plateaus ingebouwd. Voor de bestuurdersstoel hebben we nog een verlaagde console geplaatst, omdat ik daardoor te hoog zat. Ik keek tegen de rand boven de voorruit aan. Maar in beide gevallen, zowel met de lage als de hoge console is er iets in de zitpositie veranderd. De pedalen zijn minder goed te bereiken voor mijn partner, terwijl dat voorheen goed was. Alleen geen idee wat er anders is. Laatst in een fabrieks Ducato gezeten en dat zit meteen goed. Wie herkent dit en wat heb je er aan gedaan?
- DucatoDolf
Re: Stoelen en draaiplateau
In de Ducato stoelen heb je 2 handles aan de zijkant van de zitting die de hoogte bepalen. De achterste handle doet de achterkant van de stoel omhoog of omlaag bewegen naar gelang uw hulp dasrbij. De voorste handle doet ditzelfde voor de voorzijde van de stoel. Je kunt daardoor scheef komen te zitten. Zowel naar voren of naar achteren. Misschien heb je deze per ongeluk gewijzigd?
-
Die beide handles doen niets. Ze zullen denk ik niet aangesloten zijn, want ik zie geen kabel aan de stoel verbonden. Zit dat altijd standaard ingebouwd in een Ducato?
-
Ik ook. Ik weet niet hoe het werkt. Er zit achter beide knoppen ook niets, geen contactschakelaar of zo
Puur mechanisch: aan de onderkant de handgreep naar buiten trekken en druk uitoefenen op de zitting om hem naar beneden te krijgen of juist je k*nt optillen als je hem omhoog wil hebben. De greep C zorgt ervoor dat juist de zitting aan de achterzijde omhoog of naar beneden gaat, de greep B doet hetzelfde met de voorkant. De totale hoogteverstelling is schat ik een cm of 3.
Buscamper fan
- DucatoDolf
En dit is standaard bij de Ducato stoelen. We zijn bijna een jaar verder. Nog steeds niet gelukt? Die hendels gaan best zwaar normaal gesproken en je moet inderdaad met je lichaam wel mee bewegen om überhaupt de handles ook te kunnen 'lossen' en direct de juiste kant op bewegen.
Heb je standaard Ducato stoelen? En hebben we het over een Ducato vanaf 2006?
Als je de handles beweegt en deze bewegen heel soepel of zelfs met het idee dar er niks aan vastzit, dan is er inderdaad misschien iets los. Ik kan morgen eens een blik werpen onder mijn stoelen of ik nog iets kan verzinnen.
Heb je standaard Ducato stoelen? En hebben we het over een Ducato vanaf 2006?
Als je de handles beweegt en deze bewegen heel soepel of zelfs met het idee dar er niks aan vastzit, dan is er inderdaad misschien iets los. Ik kan morgen eens een blik werpen onder mijn stoelen of ik nog iets kan verzinnen.
-
de handles zijn erg licht te bedienen. Bus is van 2014 en het zijn originele stoelen.
- DucatoDolf
https://www.youtube.com/watch?v=PonNy6Ku8dI
Hier een Engelse rechts gestuurde variant, maar de bediening is hetzelfde als bij een links gestuurde waar de handles aan de andere kant zitten.
Hier een Engelse rechts gestuurde variant, maar de bediening is hetzelfde als bij een links gestuurde waar de handles aan de andere kant zitten.
-
Nou ja, dit is het dus. Onze stoel beweegt niet als je de knoppen bedient.
- DucatoDolf
Toch ff er af halen en kijken wat er aan scheelt? Net ff gekeken, maar het enige wat die knoppen doen is eigenlijk iets ontgrendelen. De rest werkt gewoon als een beweegbaar deel wat door een veer automatisch omhoog zou moeten gaan en als je tegendruk geeft naar beneden.
De verbinding tussen de knop en het metalen mechanisme zal waarschijnlijk dan niet in orde zijn. Stoel loshalen zijn 4-6 boutjes, er uit halen en ff kijken wat het is. Misschien is er een lipje afgebroken oid.
De verbinding tussen de knop en het metalen mechanisme zal waarschijnlijk dan niet in orde zijn. Stoel loshalen zijn 4-6 boutjes, er uit halen en ff kijken wat het is. Misschien is er een lipje afgebroken oid.
-
Er zit daar verder niets. De knop komt tegen het staal van de stoel aan, maar daar zit bij mij helemaal niets aan. Geen kabel of zo. Het werkt toch niet mechanisch?
Is puur mechanisch en gaat soms flink stroef, je moet met het lijf de juiste richting 'opduwen' Komt geen elektrische of ander hulpmiddel bij.

EuraMobil ProfilaRS 720EB
Vraag anders eens aan een andere Ducato gebruiker of hij het wil demonstreren...
Buscamper fan