Dometic koelkast koelt niet op gas
-
Re: Dometic koelkast koelt niet op gas
Hoe warm wordt het in de ruimte achter de koelkast? Hij moet die warmte kwijt kunnen. Velen hebben daar 1 of 2 ventilatoren gemonteerd om die warmte af te voeren. Bij mij scheelde de montage van 2 ventilatoren duidelijk in het rendement van de koelkast.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
-
Volgens mij werkt hij prima volgens het dropbox document op pagina 1
En inderdaad ventilatoren plaatsen of roosters demonteren kan ook al helpen.
Van 35 naar 10 is 25 graden .Het temperatuurverschil in de koelkast en de buitentemperatuur is altijd 20° tot 25°C
En inderdaad ventilatoren plaatsen of roosters demonteren kan ook al helpen.
Ik weet niet waar dit vandaan komt maar mijn absorptie kast geeft bij een buitentempoeratuur van +35°c toch een temperatuur van -20°C aan in het vriesgedeelte en +5°C in het koelgedeelte.Het temperatuurverschil in de koelkast en de buitentemperatuur is altijd 20° tot 25°C
En dan staat er nog geen ventilator aan en ook staat de thermostaat nog niet op zijn koudste stand en slaat nog regelmatig uit.
Dometic RM7601L
-
Nou gefeliciteerd dan , je hebt een prima koelkast , even googlen en je vind overal deze waarden terug dus daar komt dat vandaan .
En alles is afhankelijk van het gebruik van de koelkast veel open ? er zijn veel variabelen wat de werking van een koelkast kan beinvloeden .
En alles is afhankelijk van het gebruik van de koelkast veel open ? er zijn veel variabelen wat de werking van een koelkast kan beinvloeden .
-
Koelkast is zeker niet in orde.
De koelkast koelde prima in de eerst 3 weken met dezelfde temperaturen, maar nu niet meer.
Nu ook weer eens geprobeerd op electra, maar daar lijkt hij nu ook niet meer op te koelen.
Vriesvak vriest ook niet meer.
Eerst is het gas gaan falen, nu ook de 220v is aan het falen. Koelkast blijft op temperatuur van 20 graden.
De koelkast koelde prima in de eerst 3 weken met dezelfde temperaturen, maar nu niet meer.
Nu ook weer eens geprobeerd op electra, maar daar lijkt hij nu ook niet meer op te koelen.
Vriesvak vriest ook niet meer.
Eerst is het gas gaan falen, nu ook de 220v is aan het falen. Koelkast blijft op temperatuur van 20 graden.
Als alle energiebronnen geen kou in de koelkast brengen zit het dus in het koelagregaat.
Dat kan lekkage maar ook verstopping zijn.
Dat kan lekkage maar ook verstopping zijn.
-
Heb hem helemaal laten ontdooien, het en opnieuw aangezet op 220, het lijkt erop dat het vriesgedeelte wel werkt of in ieders geval iets doet, waarschinlijk niet koud genoeg ,omdat ijsklontjes niet helemaal bevriezen. De koelkast worden de koelelementen gewoon niet echt koud.
Kan het ook niet de thermostaat zijn, of werkt dat niet zo. Het is een RM7401L koelkast.
Kan het ook niet de thermostaat zijn, of werkt dat niet zo. Het is een RM7401L koelkast.
Kijk nou komen we ergens, het is dus een handbediende koelkast.
Heeft hij niet per ongeluk op twee verwarmingsbronnen gelijk gestaan?
Als dat zo is wordt de aggregaat veel te heet en kan de ammoniak voor verstopping zorgen.
Heeft hij niet per ongeluk op twee verwarmingsbronnen gelijk gestaan?
Als dat zo is wordt de aggregaat veel te heet en kan de ammoniak voor verstopping zorgen.
-
Als hij op 220 staat heb ik geen blauwe vlam, maar ik merk wel dat de brander wat warmer wordt.
Binnenin kan ik maar 1 bron selecteren, of gas of electra.
Binnenin kan ik maar 1 bron selecteren, of gas of electra.
-
Heb hem nu zo'n 5 uur op 220v staan lijkt heel langzaam iets koeler te worden, maar het is minimaal. Laat hem maar ff een nacht draaien en kijken wat hij doet.
-
Na 12 uur op 220v. Zijn de ijsblokjes in de vriezer bevroren.
Het glas water op de bodem met water is 13 graden.
Buitentemperatuur afgelopen nacht was 20 graden.
Mijn ervaring is dat alles veel kouder moet zijn.
Het glas water op de bodem met water is 13 graden.
Buitentemperatuur afgelopen nacht was 20 graden.
Mijn ervaring is dat alles veel kouder moet zijn.
Dan werkt de koelkast wel maar zal de luchtstroom achter de kast moeten worden verbeterd.
Bij 80% van de koelkasten zijn er fouten gemaakt bij het inbouwen, ook door fabrikanten van campers.
Bij 80% van de koelkasten zijn er fouten gemaakt bij het inbouwen, ook door fabrikanten van campers.