Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Dafluc
Moderator

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!

Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum Philipson. Dit is het voorsteltopic. Hier stellen nieuwkomers zich voor. Dit topic is niet voor vragen.
Als je een probleem hebt met je boiler plaats je een bericht onder Techniek.
Daarin geef je aan wat voor boiler, welke camper en wat het probleem is. Dan krijg je vanzelf antwoorden.
Dus niet de vraag in de titel van je bericht zetten. Maar een nieuw topic aanmaken en dat topic een titel geven. Bijvoorbeeld Boiler: geel lampje gaat niet aan
Afbeelding
Lebowski

Bericht door Lebowski »

DxCM6WKXcAIOfa_.jpeg
DxCM6WKXcAIOfa_.jpeg (23.35 KiB) 4059 keer bekeken
Klik voor de samenvatting van mijn camperdroom, je gaat daarmee naar het eerste bericht van mijn bouwtopic. Dit bericht is altijd actueel en bevat de laatste stand der zaken.
Tjidske

Bericht door Tjidske »

Ik zie dat ik me niet voorgesteld heb, althans niet in dit topic, terwijl al wel een poosje lid van dit forum ben.
Ik ben ben Tjidske, bijna 60. Geboren en getogen Groningse en al meer dan 33 jaar woonachtig in een piepklein huisje, samen met 2 katten, buiten scharrelen een paar kippen en een haan, in het buitengebied van een heel klein dorpje (nog geen 200 inwoners, en daarvan ook nog een groot deel parttime bewoners, omdat ze ook nog in het westen een huis en werk hebben) op het mooie Groningse Hogeland, 2km vanaf de Waddenzee en 5 km vanaf het NP Lauwersmeer. In het dagelijks leven ben ik 16 uur werkzaam als woonbegeleider bij mensen met een verstandelijke beperking, 8 uur als digicoach en 8 als helpdeskmedewerker ICT. Lekker gevarieerd dus. Omdat alleen de uren bij ICT min of meer op een vaste dag staan ben ik door de week vaak vrij, of al om 10:00 na een vroege dienst.
Ik heb een, nog niet omgebouwde, Fiat Doblo benzine, hiervoor had ik een Suzuki Alto, moet wel erg wennen aan het benzineverbruik van de Doblo.
Heb al wel een campingkastje in met allerlei spulletjes achter in de Doblo staan waardoor ik al wel een dagje weg kan en dan kan koken. Mijn zwager gaat me helpen met het ombouwen, eigenlijk hoeft er alleen nog maar een bank in die ik kan transformeren tot bed. Het is een personenauto, dus de achterbank moet er ook nog uit, dit heb ik na lang wikken en wegen toch besloten.
Als ik op pad ben, neem ik altijd mijn fotocamera met telelens mee om voornamelijk vogels te fotograferen.
Beleef de dag alsof het je laatste is.
Jelle
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Bericht door Jelle »

O dan wil ik je als nog van harte welkom heten.

Prachtig om zo te wonen, en dat ook nog in een piepklein huisje, is het niet heel erg wennen dat je met zo weinig mensen er woont, omdat je waarschijnlijk nog al een stuk van de winkels woont heb je een aardige voorraad voedsel en andere dingen in huis, heb je ook de mogelijkheid om wat te verbouwen.
Heb je ook de mogelijkheid om een sere aan te bouwen waar je ook bloemen kruiden en dergelijk in kan verbouwen om het maar zo te noemen, je hebt baat dan de om je huisje bij te verwarmen in de lente en na zomer plus het genot om lekker van de warmte te genieten, als het buiten iets te koud is om van de warmte te genieten, heb je ook een houtkachel om lekker van het vuurschouwspel te genieten en goedkoper te verwarmen.

Hoeveel uren per week moet je werken???

In een kleine ruimte heb je snel last van vocht, wij kunnen dan nog een hefdakje openen met horretjes die we dan ook open kunnen ritsen, dat is toch echt wel noodzakelijk om prettiger in je onderkomen te slapen en een potje te koken, en stel je komt door een regenbui in je wagen dan moet al het vocht er ook uit.

Je heb je wel heel mooi voor gesteld, dat kan haast niet mooier, dank je wel daar voor je bent wat dat betreft al een topper.

Nog heel veel genoegen op het fijne forum.
We hebben wat slaapproblemen en ben maar even opgestaan, en zo kwam ik aan jouw berichtje toe, en zie uit naar jouw reactie.
Zo nu ga ik even proberen om weer wat te slapen, doei tot weder contact.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
veetee
Contacteer:

Bericht door veetee »

Niet nieuw hier, maar nog nooit officiëel voorgesteld - dus doen we dat nu dan maar, bij goede gelegenheid omdat we gisteren de (voor ons) nieuwe camper hebben opgehaald…

Even voorstellen: dit is Free Wielie !
Onze "nieuwe" camper...
IMG_0648.jpeg
IMG_0648.jpeg (43.71 KiB) 3813 keer bekeken
Nadat we 4 jaar geleden afscheid namen van de Carado T345, een halfintegraal, begon het toch weer erg te kriebelen... al weer een paar keer een kleinere camper gehuurd, en ja hoor, dit willen we toch eigenlijk nog niet missen.
Na een lange reeks van verschilllende vakantie-vervoermiddelen (begonnen met de rugzak, vervolgens tent, zeilboten, Land Rover met daktent, en grote halfintegraal-camper) gaan we nu met 'Free Wielie' op pad. 'Free Wielie' is een Pössl Roadcamp R 540 (op basis van de Citroën Jumper) en genoemd naar onze reis-mascotte - bij ons in de familie heeft iedereen een eigen reis-mascottte.

'Free Wielie' staat natuurlijk voor vrijheid (naar 'Free Willy', de orca), 'wheelie' (de wielen) en 'Wielie' - als synoniem voor gek in het Limburgs dialect...

De camper is relatief klein, lengte 5.40 m, waardoor hij erg makkelijk is in het verkeer en met parkeren - we doen ook graag citytrips en met deze lengte kun je vrijwel overal makkelijk een parkeerplek vinden. En ook handig: de ruimtelijke douche/toiletruimte met roldeuren - typisch voor het merk Pössl - zodat je een brede doorgang hebt maar bij gebruik van toilet of douche een gedeelte van de doorgang erbij kunt betrekken.
Verder is een goed bed natuurlijk belangrijk, het verbaasde mij dat ik met mijn 1.85 m lengte nog ruimte overhield met languit liggen: het bed is 1.96 x 1.32 m. De inrichting is gezellig met een lichte houten betimmering, twee draaibare voorstoelen, uitschuiftafeltje in de dinette, en relatief veel kast- en bergruimte. We hadden eerder al verschillende grotere maten buscampers gehuurd, en de laatste twee keer dus een 5.40 - deze maat voldoet voir ons prima!
We hopen er veel veilige en plezierige reizen en tripjes mee te maken!
IMG_0647.jpeg
IMG_0647.jpeg (201.5 KiB) 3813 keer bekeken
Afbeelding Met vriendelijke campergroet, Vincent
Pössl Roadcamp R 540 | Citroen Jumper 140 pk 2.0 2019 Euro6 HDi Adblue | "Free Wielie"
Aanpassingen & Upgrades topic | Free Wielie Blog
jan-

Bericht door jan- »

Deze dus: https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... -erg-compl
Ik heb er ook zo 1, maar dan het oude model. Zo te zien is er aan de binnenkant weinig veranderd.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705 Ford Transit Connect zelfbouw minicamper
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909 Pössl Roadcamp 540 R buscamper
Ikkedus

Bericht door Ikkedus »

Sinds gisteren aangemeld op dit forum. Was hier wel vaker aan het ‘surfen’, maar ontdekte een topic over een airco-probleem waar ik zelf ook tegenaan loop.
Ik ben Ikkedus (V -59 jr) en woon in het noorden des lands. Ben sinds 7 jaar in het bezit van een euramobil (alkoof) op een VW t4 onderstel (de 2,5 TD, 5 cilinders).
Door de leeftijd van de camper begin ik her en der wat tegen probleempjes aan te lopen (niet motorisch, die is perfect!).
AntoniePool

Bericht door AntoniePool »

Goedemorgen.

Bij deze zal ik mij (ons) ook even voorstellen.

Ik luister naar de naam Antonie. Mijn vrouw noem ik Annelot.
Na jaren van gepraat, ideeën op doen, toch de keuze gemaakt. Hebben we besloten om alles te verkopen, banen opgezegd en binnenkort voor "onbepaalde" tijd door heel Europa met de camper. Dit is een Frankia luxury class geworden uit 2015. 3.0L 6 cil. (Dit even in een notendop)
En later als we groot zijn zien we wel weer. Voor alles is een oplossing!

En je weet nooit wat je allemaal nodig hebt aan kennis oid, daarom lid geworden. En samen weet je meer!

Antonie.
Dafluc
Moderator

Bericht door Dafluc »

Welkom!
Afbeelding
wittebus

Bericht door wittebus »

Hallo
Al diverse jaren een meelezer van dit forum en nu wordt het tijd om me aan te melden.
Geboren en getogen flevolander met de naam Jan en al meer dan 30 jaar vakanties met (zelfbouw) buscampers .
De eerste zelfbouw een VW T3 ( luchtgekoeld).
Daarna een VW T4 ook zelfbouw.
Nu een Adria win uit 2003 ( Fiat Ducato 2.3jtd) die we alweer 11 jaar hebben.
Groetjes
Jan
Ben van de Horn

Toekomstige Camperbezitter.

Bericht door Ben van de Horn »

Geachte moderator, dank voor de snelle reactie.

Geacht forum,
Mijn naam is Ben en ik woon in de kop van N-H.
Momenteel bezig met het zoeken/verkrijgen van een Roadscout R Globecar uit 2017.
Hij moet nog wel ingevoerd worden.
Dus kersvers als camper bestuurder.
Wel heel vaak met de caravan weg geweest, die gaat nu de verkoop in.
Ik sta open voor adviezen en ervaringen.
Wel een vraag, wie kan me helpen aan de prijs van bovengenoemde buscamper in 2017?
Dit in het kort.

Met groet Ben en Sylvia.
Aloys
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Aloys »

Welkom allemaal!

Verder dit topic graag alleen gebruiken om je voor te stellen, niet om vragen te stellen. Dan open je beter een nieuw topic.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
December 2024: We brachten de kerstdagen door in Oberstdorf, Zuid-Duitsland.
pac

Bericht door pac »

Beste camperaars,

Vandaag mezelf hier eens aangemeld. Wij zijn voornemens een camper te gaan kopen en ons daar nu op aan het oriënteren. Na 3 mooie zomervakanties in gehuurde campers zijn we van plan volgend jaar voor 5 maanden eropuit te trekken met 2 kleine kids in een eigen camper, dus daarvoor moeten we nog even aan de bak. Daar zullen nog wel topics over komen.

Zelf vind ik de techniek heel leuk, maar van die 3 zomervakanties hebben we ook wel geleerd waar het om draait. Als we onderweg zijn met 2 kleine kids is er weinig tijd om de computer open te klappen en zijn we vooral de hele dag bezig. Bezig met de zaken die moeten, reizen en leuke activiteiten ondernemen. We gaan ons dus focussen op die dingen die de "moetjes" vergemakkelijken en versnellen en die het reizen en activiteit leuker maken. Dan blijkt een goede organizer of een traphek toch meer op te leveren dan fancy gadgets. We hebben ons in de redelijk standaard uitgeruste huurcampers namelijk goed gered. Zelfs als we weer eens mooi vrij stonden.

camper-in-pyreneen-klein.jpg
Met de huurcamper op pad
camper-in-pyreneen-klein.jpg (116.86 KiB) 1837 keer bekeken

We schrijven elkaar! :wave:

pac
MistyH

Bericht door MistyH »

Hallo,

Wij zijn Ellen en Peter.
Wij wonen in het midden van het land en kamperen reeds meer dan 30 jaar.
In 2020 hebben we onze caravan ingeruild voor een Capron Carado T135 camper.
Was een sprong in het diepe maar achteraf een heel goede beslissing geweest en we zijn heel blij met onze camper.
Plaats reactie