De e-ombouw-opties komen er aan

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
tonic

Re: De e-ombouw-opties komen er aan

Bericht door tonic »

Inderdaad nut en haalbaarheid. Ik denk dat er massa's mensen zijn die hun gebruikte voertuig willen laten ombouwen voor 20.000 euro. :-B Daar gaat de nut en noodzaak :lol3:

Maar laten we nu even eerlijk zijn een normale personenauto of bedrijfsbus kost 25.000 euro ofzo en schrijft redelijk snel af. Daar is het helemaal niet rendabel voor om voor grote bedragen te gaan ombouwen. Dan blijft een groep camperaars over die nu op dit moment een dure gebruikte of een dure nieuwe hebben gekocht. Met de gedachte dat ze misschien net zoveel (of weinig) zouden afschrijven als in het verleden.
Die willen misschien gaan ombouwen omdat anders de afschrijving wel eens in de papieren zou kunnen gaan lopen.
Ik zou alleen een jong gebruikte of nieuwe durven te kopen als ik er genoeg had. Of omdat ik met mijn laatste jasje bezig was waarvan ik de inhoud van de zakken toch niet mee kon nemen.
De markt is te onzeker en zoals het er nu voorstaat zit fossiel in het verdomhoekje. Wat de toekomst gaat brengen weet niemand maar ik zet mijn geld niet op ombouwen te weinig en te duur.
jheeck
Contacteer:

Bericht door jheeck »

Renault denkt daar toch anders over ;-)
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / 90Ah LiFePO4 / 120Wp solar / EP Levelset / Busbiker.
Doordeweeks SAP-consultant, daarnaast vrijwillig schipper op https://www.deblauwebever.nl
tonic

Bericht door tonic »

We zullen zien wat dat wordt :P
Beetje groene reclame misschien? :-B
Marcelgelebuscamper

Bericht door Marcelgelebuscamper »

Ander maar wel belangrijk verhaal. We vergeten dat er gewoon voorlopig niet genoeg elektrische vermogen is voor dit soort veranderingen. In een elektrische auto gaat min 60kw stroom. Dat is de helft wat een gezin in een maand gebruikt . In 2 uur tijd zit deze auto vol. Ik werk in een energie centrale en er is regelmatig paniek bij Tennet. Als we op deze weg doorgaan gaat het veel geld kosten. En wie betaalt dit.....
seth_space

Bericht door seth_space »

Beetje groene reclame misschien?
Ja daar zal renault ombouwsets voor ontwikkelen :lol3:
Nee, gewoon een eerste stap en er zullen er meer volgen.
En een omslag bedrag zal vlot bereikt worden wanneer een camper van ongewenst en onverkoopbaar goed ineens een milieu vriendelijk en waardevol 2e leven in gaat.
Dan is ombouw, zelfs voor 20k niet eens zo gek.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Will

Bericht door Will »

We vergeten dat er gewoon voorlopig niet genoeg elektrische vermogen is voor dit soort veranderingen. In een elektrische auto gaat min 60kw stroom. Dat is de helft wat een gezin in een maand gebruikt .
Uiteindelijk is het doel dat de e-camper (auto) overgebleven stroom gaat leveren aan een woning en niet nemen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Camper-T

Bericht door Camper-T »

tonic schreef:
wo 10 jul 2024, 15:07
Inderdaad nut en haalbaarheid. Ik denk dat er massa's mensen zijn die hun gebruikte voertuig willen laten ombouwen voor 20.000 euro. :-B Daar gaat de nut en noodzaak :lol3:

Maar laten we nu even eerlijk zijn een normale personenauto of bedrijfsbus kost 25.000 euro ofzo en schrijft redelijk snel af. Daar is het helemaal niet rendabel voor om voor grote bedragen te gaan ombouwen. Dan blijft een groep camperaars over die nu op dit moment een dure gebruikte of een dure nieuwe hebben gekocht. Met de gedachte dat ze misschien net zoveel (of weinig) zouden afschrijven als in het verleden.
Die willen misschien gaan ombouwen omdat anders de afschrijving wel eens in de papieren zou kunnen gaan lopen.
Ik zou alleen een jong gebruikte of nieuwe durven te kopen als ik er genoeg had. Of omdat ik met mijn laatste jasje bezig was waarvan ik de inhoud van de zakken toch niet mee kon nemen.
De markt is te onzeker en zoals het er nu voorstaat zit fossiel in het verdomhoekje. Wat de toekomst gaat brengen weet niemand maar ik zet mijn geld niet op ombouwen te weinig en te duur.

Dit is ook mijn verwachting: als er morgen een ideale EV ombouwkit voor de meest gangbare camperchassis zou zijn welke €20.000,00 gaat kosten, dan zal dit voor een beperkte groep camperbezitters interessant zijn. Waarschijnlijk de bezitters van nieuwere campers die deze nog jaren willen rijden en niet het drievoudige willen bijleggen voor een hele nieuwe af-fabriek elektrische camper.

Will schreef:
wo 10 jul 2024, 16:15
We vergeten dat er gewoon voorlopig niet genoeg elektrische vermogen is voor dit soort veranderingen. In een elektrische auto gaat min 60kw stroom. Dat is de helft wat een gezin in een maand gebruikt .
Uiteindelijk is het doel dat de e-camper (auto) overgebleven stroom gaat leveren aan een woning en niet nemen.

Mvrgr.Wil
Ik lees dit vaker en vind het oprecht een goed idee maar ook dit is in de praktijk niet zo universeel als voorgesteld. Het gros bezit geen woning met eigen parkeerplaats(en) in de voortuin en flink wat zonnepanelen op dak. Daarnaast is het zelf leveren van stroom aan de woning nog niet toegestaan, maar als dit zo ver is verwacht ik ook een bijpassende heffing van het energiebedrijf en een passende belasting door Den Haag.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020 (C1)
seth_space

Daarnaast is het zelf leveren van stroom aan de woning nog niet toegestaan,
Wel als je dat zelf via een battery doet.
Een auto met die optie, zoals bijv de kia en Tesla, kan daar prima in voorzien.
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Kroppie

Bericht door Kroppie »

ja hoor dat gaat perfekt met een batterij, en of het mag heb ik me niet eens afgevraagd, er mag al zo veel niet, en gaat niemand wat aan wat ik allemaal lever aan mijn huis.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen.

too old to worry about anything
seth_space

Ik weet ook niet waar dat " verbod" vandaan moet komen.
Volledig autonome huizen wil men zelfs stimuleren.
Plaats reactie