Achteruitrijcamera via schakelaar

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
mourik

Achteruitrijcamera via schakelaar

Bericht door mourik »

via 12 volt continue stroom op wifi achteruitrij camera, geprobeerd daar een schakelaar met led tussen te plaatsen. schemas droog en nat gecontroleerd, zekering gecontroleerd. zodra de schakelaar ertussen geplaatst wordt, werkt de wifi camera niet meer.
Meerdere keren met DMM in en buiten de camper gecontroleerd, krijg dan gewoon spanning op de uitgaande draad na de schakelaar, echter de schakelaar in het circuit in de camper plaatsen werkt de camera niet. is dit type schakelaar niet geschikt hiervoor, zo ja, welke dan wel?
Verbruik camera slechts 60 mA.

IMG_6626_resize.JPG
IMG_6626_resize.JPG (168.71 KiB) 1412 keer bekeken
IMG_6617_resize.JPG
IMG_6617_resize.JPG (128.57 KiB) 1412 keer bekeken
mourik

Re: achteruitrij camera schakelaar

Bericht door mourik »

IMG_6650_resize.JPG
IMG_6650_resize.JPG (110.23 KiB) 1411 keer bekeken
mourik

Re: Achteruitrijcamera via schakelaar

Bericht door mourik »

schakelaar opnieuw in het systeem gezet, werkt wel zolang ik de verbindingen van het ledje maar NIET aansluit, dan maar zonder led.
Xenon

Bericht door Xenon »

Een verklaring heb ik er niet voor. Misschien speelt ergens een intern ingebouwde voorschakelweerstand voor het LEDje een rol?
Anderzijds: waarom zou je een ingeschakelde camera bevestigd willen zien door en LED? Je krijgt dan toch beeld ergens op een monitor?

Ik weet niet of je monitor over meerdere ingangen beschikt? Meestal kan je van ingang wisselen door een stuursignaal toe te dienen. Die zou dan van je schakelaar af kunnen komen en kan je camera continu aan de voeding (contact aan) blijven hangen. Zo ja, is dat misschien een oplossing voor je?
Bovengemiddeld uitgeruste Itineo MJB740 met custom striping en meestal daarachter een...
* Eigenbouw aanhanger waarin o.a.:
* 2x DeTec E-Scooters
* 2x NIU E-Steps
* 1x Mini Supermarkt
* 1x Mini Bouwmarkt
jaap van duijn

Bericht door jaap van duijn »

En bedenk dat ook een LED een spanning val heeft van 0,6Volt toch kan t daar mee te maken hebben?

Grtn Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
mourik

Bericht door mourik »

voor de camera een continu stroomdraad uit de buurt van de koelkast weggehaald, staat dus spanning op zolang de 12 volt voor de camper aanstaat, dus niet alleen tijdens het rijden.

daarvoor wilde ik een schakelaar ertussen, om de camera niet constant onder spanning te hebben. achteraf blijkt een led niet noodzakelijk want als de schakelaar aanstaat zie ik beeld op de monitor.
en de spanningsval van diode/led of wat dan ook, zal het probleem zijn, dat wanneer de led brandt, de camera niet werkt.

een ieder bedankt voor het meedenken.
jaap van duijn

Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Schreef ik een spanningsval van 0,6Volt - staat me nog bij van een diode, wat uiteindelijk ook een LED is al Light Emitting Diode
Lees dit eens daar staat meer.

Groeten Jaap van Duijn.

Niet te lezen dan type in Google "spanningsval LED"en zie wat naar voor komt.
Bijlagen
LED.JPG
LED.JPG (29.55 KiB) 1074 keer bekeken
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Plaats reactie