Zo kreeg ik in de begin jaren van chauffeurs loopbaan de adressen stond op de pakbon Franeker Schuitema bouwbedrijf achterom lossen gek genoeg lukte het altijd de vracht op de juiste bestemming te lossen. Benzinepomp bakker kroeg en kapper waren de plekken waar je meestal wel te horen kreeg waar je moest zijn lastiger werd het als de vraag kwam bij welke Schuitema moet je zijn? De oude de zoon of de broer?
Nu rijden we vaak naar een dorp of zo en dan ff kijken wat is er in de buurt via app NKC gids de FP of aanverwante boekwerken
Jee, wij hebben meestal wel een idee welke kant we op willen vanaf een overnachtingsplek maar dat kan onderweg ook best nog eens veranderen. Dan kan het zomaar zijn dat we in de rechte lijn van A naar B ineens besluiten links- of rechtsaf te slaan omdat een bordje iets aangeeft wat ons wel leuk lijkt of omdat we in de verte iets zien wat we beter willen bekijken. Het past ons (nog ?) niet om vooraf een route met gewilde overnachtingsplekken uit te stippelen en dat betekent dat we dus onderweg vooral de functie “zoek in dit gebied” gebruiken. Ook gebruiken wij naast de navigatie nog steeds ouderwetse papieren kaarten, vooral in gebieden die ons nog niet heel bekend zijn. Zien wij beter en sneller op wat de route die we afleggen nog meer naar onze gading te bieden heeft dan de navigatie laat zien en wat er over dat gebied te lezen valt op internet. Misschien is het zo dat we oude gewoonten niet makkelijk los kunnen laten, maar voor ons werkt het zo prima.
We gebruiken Campercontact dus best vaak om te kijken welke overnachtingsplekken zich in de buurt bevinden, maar gebruiken de overige nieuwe functies eigenlijk niet. Zelf vind ik het jammer dat mede door die extra’s de prijs van de app toch flink stijgt. Liever had ik gezien dat daarin keuzes gemaakt konden worden. Dat is echter niet het geval en in ieder geval zullen we CC komend jaar nog blijven gebruiken.
Wederhelft heeft het trouwens nog wel eens over een 100.000 stratenboek dat naast hem lag, zal zo’n Shell stratenboek zijn geweest?
En natuurlijk moet ook in dit geval iedereen doen wat hen het beste past.
Dat was wel een uitkomst dat stratenboek van Shell. Falkplan van bijna elke stad best een flinke bak waar al die wegenkaarten en stratenatlassen in zaten zeker toen ik ook Duitsland België Luxemburg en Frankrijk moest gaan rijden. Dat was wel lastiger want Frans sprak ik elke morgen bij de koffie op de zaak? Maar verder dan dat ben ik nooit gekomen dus vragen ging ook lastig. De goeie oude tijd
Als je een kaartensysteem wilt met de detailering van een goed navigatiesysteem dan kun je een aanhanger reserveren voor het papierwerk.
Leuke van navigatie is dat je op plaatsen komt die je via de kaart niet zpu kiezen en toch in staat bent (beiden!) Van de omgeving te genieten.
Vroeger zat er een met zijn neus in de kaart en zag niks van de reis.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”