Fulli tolbadge doet het niet
Re: Fulli tolbadge doet het niet
Ik ook
Denk dat je te hoog bent.
Classe 2 is tot maximaal 3 meter hoog.
. .
Die vrachtwagens hebben ook een badge, geen Fulli maar TIS PL (télépéage poids-lourd)
Deze wordt door diverse Franse maatschappijen geleverd.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
De badge van Fulli is voor klasse 1, 2 en 5 in Frankrijk.
Categorie 1: auto's, busjes, campers en bestelwagens zonder of met aanhanger waarbij het hoogste punt van het voertuig of de combinatie maximaal twee meter bedraagt, gemeten vanaf de grond (exclusief eventuele bagage op het dak).
Categorie 2: auto's, busjes, campers en bestelwagens zonder of met aanhanger waarbij het hoogste punt van het voertuig of de combinatie meer dan twee, maar minder dan drie meter bedraagt, gemeten vanaf de grond (exclusief eventuele bagage op het dak).
Categorie 5: Motoren en trikes (ook met zijspan of aanhanger).
Je camper valt niet in klasse 2, je camper is te hoog. Die Fulli badge werkt niet op jouw camper in Frankrijk.
Voor de andere landen moet je zelf kijken of je er wat aan hebt.
Categorie 1: auto's, busjes, campers en bestelwagens zonder of met aanhanger waarbij het hoogste punt van het voertuig of de combinatie maximaal twee meter bedraagt, gemeten vanaf de grond (exclusief eventuele bagage op het dak).
Categorie 2: auto's, busjes, campers en bestelwagens zonder of met aanhanger waarbij het hoogste punt van het voertuig of de combinatie meer dan twee, maar minder dan drie meter bedraagt, gemeten vanaf de grond (exclusief eventuele bagage op het dak).
Categorie 5: Motoren en trikes (ook met zijspan of aanhanger).
Je camper valt niet in klasse 2, je camper is te hoog. Die Fulli badge werkt niet op jouw camper in Frankrijk.
Voor de andere landen moet je zelf kijken of je er wat aan hebt.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
-
1. https://www.dkv-mobility.com/nl/tol/tolboxen/Dorsthorst schreef: ↑ma 10 jun 2024, 8:38Het is een Euramobiel Terrestra en die is 3,25 hoog.
1. Ik vraag me af wat de vrachtwagens voor badge hebben, die gaan wel open.
2. Ben benieuwd wat ze bij Fulli zeggen...........
2. Als je bij Fulli aangeeft dat je camper 3,25 hoog is kan je het antwoord wel raden lijkt mij.........
- Dorsthorst
- Contacteer:
Voor Frankrijk is het duidelijk, maar of dat ook voor Spanje en Portugal geld......
Dan kan ik het ding weg doen en me uitschrijven bij Fulli
Spanje https://www.anwb.nl/vakantie/spanje/rei ... eiding/tol
Italië https://www.anwb.nl/vakantie/italie/rei ... eiding/tol
Portugal https://www.anwb.nl/vakantie/portugal/r ... eiding/tol
Italië https://www.anwb.nl/vakantie/italie/rei ... eiding/tol
Portugal https://www.anwb.nl/vakantie/portugal/r ... eiding/tol
Met wegdoen bedoel je toch terug sturen?
Let op Fulli hanteert een soort statiegeld, toen je de badge kreeg zat er een retouromslag bij. De bedoeling is dat je het ding retour stuurt naar het adres in Frankrijk, in dien niet betaal je een wat eurootjes statiegeld, het staat op de site van Fulli.
Let op Fulli hanteert een soort statiegeld, toen je de badge kreeg zat er een retouromslag bij. De bedoeling is dat je het ding retour stuurt naar het adres in Frankrijk, in dien niet betaal je een wat eurootjes statiegeld, het staat op de site van Fulli.
- rollercoaster
Dat kun je doen want hij zal jou nooit in Frankrijk doorlaten je bent hoger dan 3 meter zoals al gemeld.Dorsthorst schreef: ↑di 11 jun 2024, 10:17Voor Frankrijk is het duidelijk, maar of dat ook voor Spanje en Portugal geld......
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
groet,
Nico.
Voor Spanje, Portugal en Italië zou die bruikbaar moeten zijn.
- Dorsthorst
- Contacteer:
https://www.dkv-mobility.com/nl/tol/tolboxen/
Ik heb bovenstaande link geopend en contact gezocht met het bedrijf.
Hier kun je een tolbadge kopen voor boven de 3,5 ton en hoger dan 3 mtr.
Maar je moet bedrijfsmatig zijn dwz inschrijving kvk en een BTW nummer hebben.
Je betaald dan € 5,95 per maand en 2,69% extra op de tolkosten.
Box is in praktisch alle lande bruikbaar inclusief sommige tunnels.
Dus de Go box van Oostenrijk heb je ook niet meer nodig.
Is toch het overwegen waard.
Heeft iemand al zo'n ding en ervaring hiermee?
Ik heb bovenstaande link geopend en contact gezocht met het bedrijf.
Hier kun je een tolbadge kopen voor boven de 3,5 ton en hoger dan 3 mtr.
Maar je moet bedrijfsmatig zijn dwz inschrijving kvk en een BTW nummer hebben.
Je betaald dan € 5,95 per maand en 2,69% extra op de tolkosten.
Box is in praktisch alle lande bruikbaar inclusief sommige tunnels.
Dus de Go box van Oostenrijk heb je ook niet meer nodig.
Is toch het overwegen waard.
Heeft iemand al zo'n ding en ervaring hiermee?
Die €5,95 is elke maand, bij gebruik of niet?
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
- Dorsthorst
- Contacteer:
Ja , elke maand.
Is natuurlijk bedoeld voor het beroepsverkeer, maar voor campers hoger dan 3 mtr en boven 3,5 ton ook een oplossing.
Niet goedkoop, maar als ik zie wat ik al aan boete's heb betaald in Oostenrijk en Italie kan ik ruim 5 jaar zo'n kastje hebben..........
En voor dat ik weer in Spanje of Portugal tegen een boete aanloop komende zomer..... Portugal is ook onduidelijk hoe en wat, wel of niet.
In Italie kreeg ik een boete omdat ik geen tol betaald zou hebben op een stuk autobaan, geen tolpoort gezien, geen slagboom of wat dan ook.
Met Streetvieuw het hele stuk afgespeurd, protest helpt niet en bij de ANWB waren veel klachten binnengekomen, advies was betaal maar want je gaat dat verkiezen, die tolgasten sturen die boete door aan een bedrijf en die gaan hoe dan ook incasseren..... en dat na 2 jaar.
Is natuurlijk bedoeld voor het beroepsverkeer, maar voor campers hoger dan 3 mtr en boven 3,5 ton ook een oplossing.
Niet goedkoop, maar als ik zie wat ik al aan boete's heb betaald in Oostenrijk en Italie kan ik ruim 5 jaar zo'n kastje hebben..........

En voor dat ik weer in Spanje of Portugal tegen een boete aanloop komende zomer..... Portugal is ook onduidelijk hoe en wat, wel of niet.
In Italie kreeg ik een boete omdat ik geen tol betaald zou hebben op een stuk autobaan, geen tolpoort gezien, geen slagboom of wat dan ook.
Met Streetvieuw het hele stuk afgespeurd, protest helpt niet en bij de ANWB waren veel klachten binnengekomen, advies was betaal maar want je gaat dat verkiezen, die tolgasten sturen die boete door aan een bedrijf en die gaan hoe dan ook incasseren..... en dat na 2 jaar.
Heb ik ook al 2 keer gehad, lekker balen. Je kunt bij zo'n servicepunt gratis omwisselen. Soms zit er bij de grote tolpoorten ook nog wel eens een kantoortje.
Succes!
Wilfried
Succes!
Wilfried
Was het wel een boete, ik heb onlangs ook een betaalverzoek voor een stuk tolweg in de buurt van Milaan ontvangen en betaald. Aan de hand van foto’s op onze telefoons en ook het gpslog in de camper bleek dat we daar die dag inderdaad zijn langsgekomen. Aan de hand van het kenteken krijg je dan een factuur.Dorsthorst schreef:Ja , elke maand.
Niet goedkoop, maar als ik zie wat ik al aan boete's heb betaald in Oostenrijk en Italie kan ik ruim 5 jaar zo'n kastje hebben..........![]()
De ADAC legt het hier uit:
https://youtu.be/SztLhzPX1aA?si=4vKupyfhFsKaH9yb
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
D'n poot op’ t gas en...….wietergoan