Koelkast verbruikt veel stroom??
Koelkast verbruikt veel stroom??
Sta ik op een camperplaats, stroom moet per kW betaald, 0.60 per kw.
Door de a.e.s, springt de kk automatisch op de 220.
Sta ik vervolgens met een camperaar te praten, die zegt als ik de stroom per kW moet betalen zet ik de kk altijd op gas, want de kk gebruikt zo voor een paar euro pd.
Oke.
Gr Willem
Door de a.e.s, springt de kk automatisch op de 220.
Sta ik vervolgens met een camperaar te praten, die zegt als ik de stroom per kW moet betalen zet ik de kk altijd op gas, want de kk gebruikt zo voor een paar euro pd.
Oke.
Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Re: Koelkast verbruikt veel stroom??
Als je niet wil dat de koelkast op 230 gaat trek je de stekker er toch uit of handmatig op gas zetten.
Ja, ik heb de kk nu handmatig op gas gezet, maar dat doe ik normaal nooit. Ik ben benieuwd of een dergelijke kk daadwerkelijk zoveel stroom verbruikt.
Ik vraag mij ook af of meerdere camperaars dat doen .
Gr Willem
Ik vraag mij ook af of meerdere camperaars dat doen .
Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
-
Ik ga er van uit zo een 2 a 3 kwh das hooguit een keer 2 euro.
Theo
Theo
Ik heb een paar weken geleden op een cp in Nistelrode gestaan. Daar betaal je nu ook achteraf voor je verbruik, helemaal prima. Bijna 24 uur gestaan, koelkast aan, paar keer waterkoker en een tijdje een kacheltje. Moest iets meer als 3 euro betalen. Valt allemaal wel mee vind ik.
Hoeveel betaal je voor het vullen van je gasfles? Gebruik je LPG als gas? Want anders zou het gas wel eens duurder kunnen zijn dan stroom.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705 Ford Transit Connect zelfbouw minicamper
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909 Pössl Roadcamp 540 R buscamper
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909 Pössl Roadcamp 540 R buscamper
- Eric 1962
We stonden 3 dagen rond koningsdag op een minicamping.
Stroom kostte ons 0,5 euro per KW/h.
Absorbsie koelkast draaide volop en verschillende keren ons 800 Watt oventje gebruikt.
Ook branden de lampen 's avonds vrolijk.
Stroom afrekening was € 3,40.
We hebben de beste man een briefje van 5 gegeven, restant was voor de goede service van deze uitermate leuke en superschone camping
Stroom kostte ons 0,5 euro per KW/h.
Absorbsie koelkast draaide volop en verschillende keren ons 800 Watt oventje gebruikt.
Ook branden de lampen 's avonds vrolijk.
Stroom afrekening was € 3,40.
We hebben de beste man een briefje van 5 gegeven, restant was voor de goede service van deze uitermate leuke en superschone camping
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
Nou weet niet wat er mis met je koelkast,
Maar kwam gemiddeld met combinatie enkel uurtje laptop wat bijladen van huishoud accu en de koelkast hooguit tot 1.5 kw
Per 24 uur
Gr. Toon .
Maar kwam gemiddeld met combinatie enkel uurtje laptop wat bijladen van huishoud accu en de koelkast hooguit tot 1.5 kw
Per 24 uur
Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
Stel kosten 3 euro per dag, dat is 5 kWh. Dit delen door 24 is dus 208.33 Watt verbruik voor de koelkast.
Dit zal de koelkast niet gebruiken dus meer dan 3 Euro per dag voor de koelkast zal het zeker niet zijn.
Dit zal de koelkast niet gebruiken dus meer dan 3 Euro per dag voor de koelkast zal het zeker niet zijn.
Vertrouwen is goed controle is beter
Dat denk ik ook niet. Maar is wel afhankelijk van vele invloeden natuurlijk hoevaak open en dicht temperatuur e.d. als wij de koelkast op gas hebben staan samen met koken e.d. verstoken we voor +/- 1.50€ aan gas (6kg flessen vulling is 18€ hier in Kleve 3 weken terug 15€) dus wij nemen meestal geen stroom
Gr Aad
Gr Aad
-
- Contacteer:
Het verbruik hangt uiteraard af van het merk en de grootte van je koelkast. Een 141L koelkast van Thetford (N4145) gebruikt volgens opgave van de fabrikant 4,3 KWh per dag, of 437 gram gas per dag.
Rond de 200W is niet heel gek, dus dan zit je idd snel op 5kWh per dag.
Dus ja afhankelijk van de prijs per kWh en gasprijs is het dus bepalen welke het goedkoopste is.
Uiteraard is het verbruik wat lager als de temperatuur niet hoog is en de koelkast weinig geopend wordt. Die 5kW is wel bij maximaal draaien. In de praktijk zal het met een normaal werkende koelkast eerder 3kWh max zijn.
Dus ja afhankelijk van de prijs per kWh en gasprijs is het dus bepalen welke het goedkoopste is.
Uiteraard is het verbruik wat lager als de temperatuur niet hoog is en de koelkast weinig geopend wordt. Die 5kW is wel bij maximaal draaien. In de praktijk zal het met een normaal werkende koelkast eerder 3kWh max zijn.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Tjonge zeg, dus een koelkast kost op zo’n 230volt-dag minder dan de waardevermindering van je camper op diezelfde dag.
Leuk weetje.
Leuk weetje.
Het zwaarste element is 190 watt, maar dat zit in koelkasten met thermostaat dus staat niet constant aan.