Tracker Onntrack

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
JohanElzenga
Berichten: 160
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 18:30
Contacteer:

Re: Tracker Onntrack



Bericht door JohanElzenga »

Natuurlijk kan je het alarm ook weer aanzetten! Ik heb het niet geprobeerd, maar ik neem aan dat deze opdracht automatisch verandert in ‘Zet Alarm Aan’ nadat je de opdracht hebt verstuurd om het uit te zetten. Dat is logisch en zo werken veel apps.

Ik weet niet exact wanneer je het alarm krijgt, maar ik dacht als de accu rond de 20% zit.
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Tracker Onntrack



Bericht door freekvo »

Over dat laatste heb ik inmiddels ook weer een reactie van Onntrack gekregen.
Zij zeggen dat er een melding komt rond de 5%.
Mijn apparaat staat sinds gisteren nog steeds op de 100% (?) dus moet ik nog even wachten voor er een melding komt.
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
JohanElzenga
Berichten: 160
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 18:30
Contacteer:

Re: Tracker Onntrack



Bericht door JohanElzenga »

Ja, achteraf bedenk ik me dat het alarm inderdaad vrij laat komt.
mickey_b
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 22 mar 2023, 10:13

Onntrack Portable Pro+



Bericht door mickey_b »

Gisteren de Onntrack PortablePro + binnengekregen. Prijs 150,00-, geen abonnementskosten en een ingebouwde sim met werkingsduur van 10 jaar (staat vermeld in app hoelang nog geldig)
Vandaag wat mee gespeeld en getest en werkt voortreffelijk.

Van volgende zaken krijg je een alarmmelding op uw gsm (ik heb een iphone en krijg een melding dmv; geluid en trilling op mijn slaapstandscherm)

* Verlaten van geo-zone: cirkel rond de tracker, instelbaar van 200m tot 5000m
* Vibratiealarm: vanaf de tracker wordt opgenomen / verplaatst krijg je een alarm
* Sabotagealarm: aan achterkant van tracker zit een optisch oog. Dus als je tracker neerligt, of tegen een wand hangt, krijg je een alarm van zodra dit oog van de muur / grond wordt verwijderd.

Ieder alarm in de app apart in of uit te schakelen.

Verder kan je in realtime volgen waar de tracker zich bevind en kan je historiek opvragen tot een week terug van waar hij allemaal is geweest.
Alles gekoppeld aan google maps.
Bij de historiek kan je ook zien waar hij allemaal gestopt is. Zo kan ik nu zelfs zien waar de pakjes dienst allemaal geweest is en gestopt heeft tot hij mijn tracker bij mij thuis afleverde...

Ik denk wel dat als je alle toeters en bellen aanlegt, de batterij wel sneller leeg zal zijn. Na een half dagje proberen stond batterij al op 90%.
Maar dan heb ik hem wel intensief getest met alle meldingen aan.
Tip: tijdens rijden, alles in de app afleggen.
Maar staat uw camper stil, vb. op je oprit, loods of camperplaats, dan kan je vrij eenvoudig in de app alle alarmen activeren. Zolang er niets gebeurd en je geen verplaatsing maakt zal batterij ook niet veel verbruiken...
Je kan de tracker magnetisch bevestigen aan een camperwand. Van zodra iemand hem lostrekt, krijg je al alarm...

In de app zit ook een handig logboek waarin je alle alarmen chronologisch opgelijst krijgt.

Is dus een goed systeem om stilstaande camper te monitoren.
Tijdens verplaatsingen zou ik hem ev. opladen. Voor dagelijks gebruik in een wagen zal je hem waarschijnlijk wel veel dienen op te laden.

Heb dus voorlopig geen negatief nieuws.
Voorlopig doet hij waar ik hem voor gekocht heb en dit voor toch wel een schappelijke prijs zonder abonnementskosten.
En nee, ik ben geen professional of reclamemaker voor het merk. Wil enkel mijn review geven.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1039
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Tracker Onntrack



Bericht door zwaailicht »

Ik ben benieuwd wie er ook een onntrack ODB gebruikt?

Ik zit nadenken om deze te kopen.
Gelijk in de ODB in de fiat en klaar.

Ja, de ODB zit bij de zekeringen …. Maar heeft wel anti-jamming. Klepje voor zekeringen …. 5 seconden voor een boef


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Camperrer
Berichten: 176
Lid geworden op: za 16 apr 2022, 18:32

Re: Tracker Onntrack



Bericht door Camperrer »

Deze heeft toch niet veel zin om bij diefstal op te sporen? Voor routeligging ok .
De boef die de startbeveiliging wil overbruggen via de obd connector, ziet deze toch onmiddellijk.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1039
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Tracker Onntrack



Bericht door zwaailicht »

Camperrer schreef:Deze heeft toch niet veel zin om bij diefstal op te sporen? Voor routeligging ok .
De boef die de startbeveiliging wil overbruggen via de obd connector, ziet deze toch onmiddellijk.
Klopt. Mss beter ergens in de auto en dan 12 volt aansluiten.

Voor route etc werkt Polarsteps ook goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
kampertjes
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Tracker Onntrack



Bericht door kampertjes »

Wij hebben recent ook zo’n apparaatje. Eerste 2 weken deed ie wat van hem (haar..?) verwacht werd. Toen ineens… geen contact meer. Kreeg het niet voor elkaar. Paar x gemaild met de helpdesk van Onntrack maar dat bracht ook de oplossing niet. Nou ja, er zijn ergere dingen.
En vandaag, 1,5 week later ineens weer vibratiealarm! Blijkt ie sinds 2 dagen de route weer vast gelegd te hebben. Opvallend was wel dat eerste melding net na grensovergang in NL kwam.
Zal nog ff kijken hoe het zich verder ontwikkeld.
Plaats reactie