Oude smartphone als MIFI gebruiken

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
DucatoGuus

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken

Bericht door DucatoGuus »

Ik neem aan dat je niet wilt bellen of sms’en met de oude telefoon. Als de telefoon dan alleen data kan gebruiken van de sim is dat voldoende.
Dus nee, je hebt geen andere sim kaart nodig.
Marijkecastel

Bericht door Marijkecastel »

Dank voor de reactie. Is het zo dat als je een telefoon hebt waarin maar 1 SIM-kaart past en je die telefoon gebruikt voor een SIM-datakaart (met zo’n 0970 nr), dat dan de hotspot van die telefoon het ook doet ?
Will

Bericht door Will »

Ik gebruik gewoon mijn mobiel als hotspot als het nodig is en waarom al die extra's mee sjouwen.
Mijn echtgenote heeft ook een mobiel bij haar als de nood aan de man is.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
TestCase

Bericht door TestCase »

Ja, dat werkt. Wanneer er een simkaart met data ingeschakeld in een telefoon zit dan kun je de hotspot gewoon gebruiken.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Marijkecastel

Nav reactie DucatoGuus: ik wil met de oude telefoon inderdaad niet bellen en niet sms’en maar hem alleen gebruiken voor een Sim-datakaart en de hotspot. Klopt het dat de hotspot dus gewoon moet werken met alleen een Sim datakaart ?
gjvonk

Bericht door gjvonk »

Op basis van wat ik weet van mobiele telefoons ben ik geneigd te zeggen ja natuurlijk. Mijn mifi router zie ik meer als een uitgeklede smartphone: alleen een mini lcd scherm, geen microfoon- en luidspreker geen headset aansluiting en geen camera. Wel 4 interne GSM antennes en dat heeft geen enkele smartphone.

Een mobiele telefoon is niet veel meer dan een door ontwikkelde radio zend- en ontvangst installatie die de sim kaart nodig heeft om via de juiste provider de kosten af te rekenen. Of je die nu voor gedigitaliseerde spraakberichten of volledig digitaal verkeer gebruikt en of dat wel of niet via een 06 of 0970 nummer gaat zal niet uitmaken. Een zelfde mobiele telefoon met een simkaart van een willekeurige buitenlandse provider zal ook niet beginnen met 06?

Bel anders de klantenservice van de beoogde provider of koop een losse prepaid data sim kaart en probeer het uit.

Buscamper fan
TestCase

Bericht door TestCase »

Marijkecastel schreef:Nav reactie DucatoGuus: ik wil met de oude telefoon inderdaad niet bellen en niet sms’en maar hem alleen gebruiken voor een Sim-datakaart en de hotspot. Klopt het dat de hotspot dus gewoon moet werken met alleen een Sim datakaart ?
Marijke daar gaf ik toch al antwoord op?
Werkt!
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
Marijkecastel

Dank voor de reacties. Tot dusver gebruikte ik op vakantie mijn iPhone (Abonnement 20 GB) als hotspot voor laptop, iPads en andere iPhone (iPhones zijn beide geen 5G) en kocht ik steeds extra GB's bij, maar dat is toch wat onhandig en wordt prijzig. Dus lijkt een SIM-datakaart wel handig, maar waarin komt die kaart?
We gaan doorgaans op vakantie in buitenland (Frankrijk, Spanje, Portugal en wellicht Noorwegen, Zweden) voor +- 9 weken, verbruik +- 20 GB per week. Wordt het een Mifi-router (zo ja welke?), een 2e-hands telefoon (aanschaffen) en hotspot gebruiken, of andere optie ? Wat zou u doen ?
TestCase

Bericht door TestCase »

Ik zou helemaal geen mifi of tweede telefoon aanschaffen. Promoveer een van de telefoons ook tot hotspot doen wij ook. Heb je veel data nodig koop dan een sim in het land en zet die in het 2e simslot. Configureer die telefoon zo dat alle data over 2e sim gaat en telefoon en sms over originele sim.
Voilà, zo reizen wij al jaren.
Marijkecastel

ik heb helaas geen 2e SIM mogelijkheid...
TestCase

Bericht door TestCase »

eSim en tweede sim? Dat kunnen die dure Appeltjes toch wel? (Mijn simpele Android van €200,- in ieder geval wel.)
https://support.apple.com/nl-nl/guide/i ... 776d3c/ios
CaradoT135

Bericht door CaradoT135 »

Ik gebruik voor mijn werk al jarenlang een telefoon als hotspot als ik onderweg ben en geen WiFi in de buurt heb. Maar die telefoon wordt erg heet en verbruiken veel stroom. Zodra wij in onze camper van de schotel overstappen naar IPTV koop ik een MiFi op 12 volt en als het even kan ook nog bedraad.
Bob Diesel
Contacteer:

Bericht door Bob Diesel »

Niet beter om een starlink eu pakket te kopen :idea:

https://www.starlink.com/nl/roam

Ben je van alle truukjes af
En echt perfect internet streamen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
rongreven

Bericht door rongreven »

Ben benieuwd wat een Europa abonnement kost?
Nederland kost €59,00 per maand.
Wereldwijd €230,00?
Groet, Ron Greven
Plaats reactie