Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
isoplus
Berichten: 6395
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door isoplus »

Een verzekeringsmaatschappij verwacht wel dat je fouten maakt en dat zij voor de gevolgen op zouden kunnen draaien, dat staat uitgebreid in de polisvoorwaarden.
Ik begrijp niet waar je met je bericht heen wilt, wel vaker worden garagehouders, camperhandelaren en verzekeringsmaatschappijen als criminelen afgeschilderd hier.
Meestal worden wij keurig geholpen als wij beroep doen op hulp of anderszins ondersteuning, als je gefortuneerd bent kun je rustig de sleutel van de bearlock in je camper laten zitten :wink: Ts heeft ons even gewaarschuwd en laten weten wat de gevolgen voor hem waren. Dus kijk je polis nog even goed na en tel je sleutels mocht je een versnellingsslot hebben laten instaleren op verzoek van je verzekeringsmaatschappij
Meer valt er eigenlijk niet over te zeggen!
Elliot 5
Berichten: 705
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Elliot 5 »

Denk woekerpolisen...
Ook eigen schuld, want voor getekend.
Niet dus?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80429
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Dafluc »

Je kiest zelf je verzekering. Zowel de maatschappij als de soort dekking. Voor al of niet extra sloten, alarm enzovoort. Je zet je handtekening eronder en gaat daarmee akkoord met de voorwaarden zoals je die hebt gelezen. Niemand die je gedwongen heeft een camper te kopen, die te verzekeren of wat dan ook. Je bent dus zelf akkoord gegaan met wat volgens jou een woekerpolis zou zijn. En dat is dan de schuld van een ander. Helaas is niet alles gratis. Helaas moet een verzekeringsmaatschappij uiteindelijk geld opbrengen. En ja, het is zuur. Maar al die vergelijkingen slaan werkelijk nergens op. Zullen we bij het onderwerp blijven. Iemand nog iets zinnigs te melden. Anders gooi ik er een slot op. Want de waarschuwing die is afgegeven is duidelijk.
Afbeelding
mikeanber
Berichten: 550
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door mikeanber »

hallo allen
top doe op slot
bear lock doet het goed zijn streng dit van wegen alles wat hier boven beschreven staat
zo als met de stikkers ik moest nieuwe raam zat de stikker op dus nieuwe maar wel met bewijs raam vervangen was
:cheers:
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door roma »

Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door doov »

Dafluc schreef:
do 28 mar 2024, 23:18
Je kiest zelf je verzekering. Zowel de maatschappij als de soort dekking. Voor al of niet extra sloten, alarm enzovoort. Je zet je handtekening eronder en gaat daarmee akkoord met de voorwaarden zoals je die hebt gelezen. Niemand die je gedwongen heeft een camper te kopen, die te verzekeren of wat dan ook. Je bent dus zelf akkoord gegaan met wat volgens jou een woekerpolis zou zijn. En dat is dan de schuld van een ander. Helaas is niet alles gratis. Helaas moet een verzekeringsmaatschappij uiteindelijk geld opbrengen. En ja, het is zuur. Maar al die vergelijkingen slaan werkelijk nergens op. Zullen we bij het onderwerp blijven. Iemand nog iets zinnigs te melden. Anders gooi ik er een slot op. Want de waarschuwing die is afgegeven is duidelijk.
Precies dat.
Mijn motor staat in mijn afgesloten garage.
Toch staat in de voorwaarden dat de motor ook op slot dient te staan met een ART 4* goedgekeurd slot.
Overdreven? Ja.
Doe ik het toch? Ja.
Ik heb zelf voor deze polis gekozen, dus volg ik de voorwaarden op.

Er zijn ook maatschappijen die eisen dat je de motor buitenshuis aard en nagel vast aan een object vastgelegd moeten worden. Anders geen dekking.
Mijn verzekering heeft die eis niet. Daarom ook juist voor deze maatschappij gekozen. Want probeer maar eens altijd en overal een paal o.i.d te vinden.

Ik lees de polisvoorwaarden vooraf en maak de keuze voor een maatschappij mede op basis van mijn bevindingen.
Ik krijg de indruk dat er genoeg mensen zijn die de voorwaarden niet lezen of pas als het te laat is.
Elliot 5
Berichten: 705
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Elliot 5 »

Dafluc schreef:
do 28 mar 2024, 23:18
Je kiest zelf je verzekering. Zowel de maatschappij als de soort dekking. Voor al of niet extra sloten, alarm enzovoort. Je zet je handtekening eronder en gaat daarmee akkoord met de voorwaarden zoals je die hebt gelezen. Niemand die je gedwongen heeft een camper te kopen, die te verzekeren of wat dan ook. Je bent dus zelf akkoord gegaan met wat volgens jou een woekerpolis zou zijn. En dat is dan de schuld van een ander. Helaas is niet alles gratis. Helaas moet een verzekeringsmaatschappij uiteindelijk geld opbrengen. En ja, het is zuur. Maar al die vergelijkingen slaan werkelijk nergens op. Zullen we bij het onderwerp blijven. Iemand nog iets zinnigs te melden. Anders gooi ik er een slot op. Want de waarschuwing die is afgegeven is duidelijk.
Ik bedoel, veel van de mensen hier hebben veel geld verloren aan woekerpolissen verwacht ik.
De rechter heeft daar iets over gezegd.
Toch hadden die mensen ervoor getekend.
Toch vond de rechter het onrechtmatig.

De overeenkomst tussen de woekerpolisen en sommige camper verzekeringspolissen is dat de particulier denkt dat ie een goede service afneemt, maar dat het de organisatie alleen gaat om het innen van zoveel mogelijk geld en zo weinig mogelijk uit te keren.

Ik heb er zelf geen last van.
Ben weerbaar genoeg.
Maar als ik rond me heen kijk worden vooral 65 plussers door banken en verzekeraars beduveld alsof het een lieve lust is.
tonic
Berichten: 2463
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door tonic »

Wat een vreemde vergelijking! :crazy:
Bij de verzekering staan de gestelde eisen gewoon op papier.
Bij de woekerpolissen werden te veel verborgen kosten in rekening gebracht waardoor er geen rendement gehaald werd.
Iets met appels en peren
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door AadenAnke »

Ach als je het oplichting vind verzeker je jezelf en/of object toch niet is een keus! Verzeker jezelf wel dan betaal je premie en moet je aan voorwaarde voldoen betaal je niet op tijd (is ook een voorwaarde trouwens) of voldoe je niet aan de voorwaarde dan keren ze niet uit. Is dat oplichting nee gewoon een afspraak! Woekerpolissen mmmmmm ik had er ooit 3 kleintjes hoor :lol: de eerste 2 leverde een aardige winst ja ook na aftrek van de beheerskosten :thumbup: de laatste was wat minder heeft gewoon geld gekost! Het verdienmodel was gewoon beleggen met geld van de cliënt en daar commissie voor ontvangen in de tijd dat het goed ging viel niemand daar over toen het minder ging hete het plotseling woekerpolis ja toen waren de beheerskosten hoger dan de opbrengst! Dat de beheerskosten geld verdien was werd toen ineens schande! Dat ze die beter hadden moeten uitleggen vooraf ja mee eens! Maar al die anderen die er geld soms goed geld aan over hielden klaagde niet!
Het is vervelend als het je overkomt maar je neemt een risico als je niet voldoet aan de voorwaarde en dat is dus hier gebeurt! Overmacht niet als een goed huisvader geen passende maatregelen genomen het is maar hoe je het noemt maar oplichting is in mijn ogen iets heel anders!

Gr Aad
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 887
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door FrankdB »

Elliot 5 schreef:
do 28 mar 2024, 21:56
Maar 1x een simpel, op zich luttel, dingetje vergeten en 100000€ armer is niet van deze tijd toch?
Het is niet één simpel dingetje: de bearlock sleutel zat vast, het is niet gemeld, en juist op dat moment wordt de camper gestolen. Ik begrijp de verzekeringsmaatschappij wel.

Frank
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6340
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Bas vd laar »

Het is natuurlijk een zuur verhaal voor deze mensen, maar waarom zou je dat de verzekering aanrekenen???
Campers zijn nou eenmaal diefstalgevoelig, met een Bear Lock neemt de kans op diefstal drastisch af, vandaar deze eis.
Op het moment van diefstal zat de sleutel in het slot en was de camper net zo eenvoudig mee te nemen als een camper zonder Bear Lock.
Of de sleutel vast zat of niet, doet er niet toe.
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Nieuwe camper gestolen. Verzekeraar keert niet uit



Bericht door camperaap »

Don Esteban schreef:
do 28 mar 2024, 10:52
Het kan natuurlijk ook een smoes zijn van de eigenaar want niet iedereen trekt consequent de sleutel uit het beveiligingsslot als hij/zij even naar de supermarkt fietst!
Tuurlijk, ik laat ook vaak de sleutels op mijn voordeur zitten. Waarom zou je de sleutels ook meenemen. Ze moeten later toch weer in het slot. Dus lekker latenn zitten. :bang:
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door AadenAnke »

Dat laatste van de sleutels in de voordeur herken ik dan wel weer is niet de eerste keer dat de buurman laat op de avond aanbelt en vraagt of de auto weg moet of het huis leeg gehaald moet worden lachend met mijn sleutelbos in zijn hand :bang: maar ach ik ben de armoe zaaier van de straat zelfs gelegenheidsinbrekers lopen de open deur voorbij :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 437
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door FJM »

Frappant genoeg heeft TS (Wim) een vraag gesteld die niet beantwoord wordt.
Het gaat hier alleen maar over verzekeraars en hun voorwaarden.

De vraag die gesteld is, is deze:
"Vanuit technisch oogpunt bekeken: kan een sleutel echt vast komen te zitten en is daar wat aan te doen?"
Mijn ervaring is dat iedere sleutel vast kan komen te zitten nadat het slot al vele waarschuwingen heeft gegeven: sleutel moeilijk in het slot te stoppen, bij het eruit halen weerstand voelen, etc. De sleutel kan ook afbreken en dan zit de rest van de sleutel nog in het slot.
Al met al zul je toch hulp in moeten schakelen om het slot weer te laten repareren.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Plaats reactie