Wat was je langste reis ooit?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
vanWaveren
Berichten: 112
Lid geworden op: di 14 nov 2023, 13:58
Locatie: Tuitjenhorn

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door vanWaveren »

B1gcheese schreef:
wo 27 mar 2024, 12:59
In vier weken naar Noord Spanje langs de Costa Verde en weer terug. Vier weken vrij kan nog net, ga ik nog langer dan hoef ik waarschijnlijk niet meer terug te komen op mijn werk :-B
dit is ook nu nog mijn probleem. maar der komt een dag dat we tijd over hebben als het goed is :-B
groetjes laura
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3264
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door B1gcheese »

Komt nog wel, maar we gaan er niet op zitten wachten. We hebben de afgelopen tijd heel wat overlijdensgevallen gezien van mensen die het niet meer mee gaan maken. We pakken daarom ook zoveel mogelijk weekendjes mee, camper staat alweer klaar voor het Paasweekend.

Pluk de dag!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31991
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door Bob Diesel »

Dat laatste klopt
Binnen een half jaar is hier ook weer gebleken
Je wereld kan zo maar op de kop gezet worden
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
vanWaveren
Berichten: 112
Lid geworden op: di 14 nov 2023, 13:58
Locatie: Tuitjenhorn

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door vanWaveren »

Helaas heb ik die ervaringen ook al veel te veel van dichtbij gemaakt, dus wij pakken de camper bijna elke maand wel 2x voor festivals :D :cheers:
maar lange reizen zitten er nog nog niet in momenteel
groetjes laura
coche
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 23:05
Locatie: lugo

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door coche »

Pienmajer schreef:
wo 27 mar 2024, 21:15
Van juni 2018 tm december 2022 met de camper in Europa onderweg geweest (wel adres in NL aangehouden). In 2020 enkele maanden vanwege corona in Nederland gestaan. Was een mooie tijd, maar nu wonen we weer circa 7 maanden per jaar in een huis.
das mooi, ik ben dus niet de enige met een lange reis achter de rug :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Tinell
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 03 jan 2022, 11:43
Locatie: Grave

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door Tinell »

Onze langste reizen ooit met 1e en nieuwe Ismove juli 2022
1) September 2022, rondreis B, Fr, Es, Pt,, en terug ruim 7285KM in 75 dagen.
2) Mei 2023 , Fr, It, Fr tot die hagelbui in midden Frankrijk, 5081KM in 109 dagen.

Schadecamper verkocht, nieuwe Ismove 2024, word in mei-juni uitgeleverd met dank aan heel goede verzekering.
Doel nieuwe reis: Fr, Ierland, Fr, en dan?….

Gr Tinell
Wie luistert kan iets leren, wie praat herhaald meestal hetgeen hij reeds weet.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6340
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door Bas vd laar »

Langste reis was Australie, een paar jaar geleden.
Daar een Land Cruiser Prado gekocht en er een bed in gefabriceerd, dat was echt back to basic :-B
Tussendoor af en toe een mooi hotel om weer even de luxe te proeven.
Begin volgend jaar gaan we er weer naar toe, en kopen we weer een 4x4, dat is toch wel machtig daar.

17022289_10211060875731319_135485980347997272_n.jpg
17022289_10211060875731319_135485980347997272_n.jpg (188.95 KiB) 487 keer bekeken
Gebruikersavatar
WoutS
Berichten: 592
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 11:13
Locatie: Rucphense bossen, maar langer met de camper onderweg.

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door WoutS »

Onze eerste ''Marokkoreis'' was met onze geweldige VW T3 en duurde wel 18.000 km
Heb er nog wel de foto's van, als dat lukt:
Marokko 1: https://photos.app.goo.gl/uVsmD5gaLg3UfbxL8
Groet,
Wout.
Ergens ben je nergens, maar 'ergens' kom je altijd!
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1742
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door marjasjaak »

Mijn langste reis begon net na mijn 40e verjaardag en duurde 1 jaar en 2 weken. In m'n eentje backpacken door Azië en Nieuw Zeeland.
In Australië een camperbusje gekocht van een stel Belgen die weer naar huis gingen en in 5 maanden heel Australië doorgereisd.
Daar is dus het 1e campergevoel ontstaan!
Groet,
Marja
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door Going »

Ja, ook Australië foto van ons campertje is nu mijn avatar. Had slechts 408000 km's op de klok.
Begonnen in Brisbane, eerst naar Arnhem land Noord, toen terug en de grote weg naar de noord zuid kruising. Daarna geheel afgezakt naar Adelaïde en de great Ocean road genomen naar Melbourne waar ik onze zoon verraste aanwezig te zijn bij zijn 40' verjaardag. Toen 4 weken Nieuw Zeeland familie, vrienden en oud werknemers bezocht kris kras het zuider eiland. Terrug in Melbourne wederom het campertje gepakt en naar sunshine paradijs op de oostkust. Afgezakt naar Sydney en weer via Melbourne naar Adelaïde waar het campertje werd gestald. Vandaar weer naar Nederland met precies 6 maanden uit en thuis.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door Going »

Bas vd laar schreef:
wo 03 apr 2024, 21:56
Langste reis was Australie, een paar jaar geleden.
Daar een Land Cruiser Prado gekocht en er een bed in gefabriceerd, dat was echt back to basic :-B
.........
Begin volgend jaar gaan we er weer naar toe, en kopen we weer een 4x4, dat is toch wel machtig daar
Mag je wel wat extra sparen.
Tijdens Corona "vluchtte" alle backpackers uit Australië. Ze verkochten hun auto's voor wat ze er voor konden krijgen. Dat was niet veel. Meeste uit die jaren werden gesloopt en de onderdelen naar Afrika verscheept.
Daarna door de overstromingen in Sydney en Brisbane was er een groot tekort aan tweedehands wagens. De prijzen gingen 1,5x omhoog. Dat watert nog steeds, die duizenden verdronken wagens zijn nog niet aangevuld.
Dan ook daar is de diesel prijs flink gestegen.
En laten we het niet over boodschappen hebben. Wij zagen vorig jaar de prijzen door het dak gaan.
Doordat ik uit hobby elke overwinter trip een spreadsheet over alles bijhoud, keek ik het net nog even na. Tussen 2/23 en 5/23 38% hoger dan 2021.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6340
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door Bas vd laar »

Mag je wel wat extra sparen
Jij kunt helemaal niet in mijn portemonnee kijken.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door Going »

Sorry Bas.
It was a matter of speech.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6340
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Wat was je langste reis ooit?



Bericht door Bas vd laar »

No worries :wink:

Dat het vrij duur is, dat is bekend, de afgelopen jaren zijn de prijzen van 4x4's erg omhoog gegaan, niet alleen in Australie, maar overal.
Net zoals de camper een stuk populairder is geworden, zijn de 4x4 's dat ook.
En je verkoopt hem inderdaad met verlies, maar een 4x4 huren is nog veel kostbaarder, zeker omdat het geen reisjes van 2 weken zijn.
Plaats reactie