Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5716
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt



Bericht door Camperic »

rijschoollucassen schreef:
wo 20 mar 2024, 17:18
Wij gebruiken meerdere van deze stekkers. Close in boiler gaat 'avonds om 7 uit en 's ochtends weer aan
Heb je het effect daarvan gemeten?
Ik heb daar ook een (via app bestuurbare helaas Aad) schakelaar gemonteerd en bij monitoring bleek het opwarmen ‘s ochtends meer kWh te kosten dan het verbruik gedurende de periode dat de boiler was uitgeschakeld. Nu schakel ik de boiler alleen nog uit wanneer we op vakantie zijn.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt



Bericht door AadenAnke »

Ach weet je wat de stroom kost maakt ons niet zoveel uit. Ik schat in dat we in de huidige situatie meer dan 8.000kw per jaar gaan opwekken. Ik schat het verbruik in op minder dan 6.000kw zoals wij nu leven en dat van plan zijn nog minstens een 10 of meer jaren te doen. 150 nachten minstens in de camper per jaar vanaf half maart tot eind oktober. Nu het salderen blijft en rekening houdend met de teruglevering boete de besparing op de gasaansluiting zal ik niet leeg lopen op de energierekening. :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt



Bericht door Kroppie »

:-B , goed gedacht. :thumbup:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5716
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt



Bericht door Camperic »

AadenAnke schreef:
vr 22 mar 2024, 8:18
Ach weet je wat de stroom kost maakt ons niet zoveel uit.
Waarom wil je dan zo'n schakelaar? :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3067
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt



Bericht door rijschoollucassen »

@Eric, niet gemonitord, je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Nu komt er toevallig deze week een nieuwe boiler, die waarschijnlijk nog beter geïsoleerd is dan de huidige. Ga ik toch eens naar kijken.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt



Bericht door AadenAnke »

@camperik waarom zo’n schakelaar omdat wij in de zomer sporadisch thuis zijn 3a4 weken weg een paar dagen thuis en weer weg. Zonde om een boiler dan constant op te laten warmen toch?

Intussen heb ik wat ik wil alleen een beetje groot en zwaar. Komt van een elektrotechnieker die installaties voor de beroepsvaart aanlegt en onderhoudt is geschikt voor schakelstromen van 500volt tot 100ampere beetje overkil :lol: tijdklok geheel mechanisch opwinden met een sleutel :lol: dat past wel bij mij :shh: afmeting is +/- 30cm hoog 20cm breed en 20cm diep is zwaarder dan de bigshopper van de wekelijkse boodschappen. Een krijgertje dus het laatste flesje uit Cormatin heeft nu een andere eigenaar :cheers:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5716
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt



Bericht door Camperic »

Waarom trek je niet gewoon de stekker eruit voor die periode? :think:

@Jaap: ben benieuwd!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt



Bericht door AadenAnke »

Ding staat op zolder en zoals je kan lezen in dit topic maar ook in andere op dit forum heeft mijn vrouw “Anke” een spierziekte waar door traplopen eigenlijk niet meer gaat dus alles wat hier gemaakt/gedaan wordt is het motto het moet in de toekomst (ook als ik er niet meer zou zijn) Anke het moet kunnen vanuit haar rolstoel! En heel simpel ze is niet zo technisch en gevoel heeft zeer ook niet voor :shh: vandaar

Gr Aad
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt



Bericht door AadenAnke »

Wat gaat die schakelklok zwaar zelfs voor mij! Dat opwinden daar zit een sterke veer achter! Of dat opwinden Anke gaat lukken weet ik niet.

Gr Aad
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt



Bericht door EasyBee »

"Tijdklok geheel mechanisch opwinden met een sleutel" is ook niet van deze tijd. Vroeger was niet alles beter, behalve jouw en mijn conditie.
Maar wat Eric al schreef. Gewoon de KISS (keep it simple, stupid) methode : Waarom trek je niet gewoon de stekker eruit voor die periode?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt



Bericht door Vopper »

Je kan ook met een accuboor de veer opwinden :lol:
Zo startte ik ook mijn "knetterbiele" (kettingzaag :lol: ), wanneer deze lange tijd niet was gebruikt. :-B

:wave: Vopper.
1mei dag van het pensioen🤓
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt



Bericht door AadenAnke »

Wel ik denk toch dat ik voor de domme methode ga maar dan in een slim jasje :lol: ik ga in de boiler voeding (heeft een eigen zekering in de Groepenkast) naar zolder een werkschakelaar plaatsen die daar voor geschikt is.
Die oude schakelklok doet het prima en als je er goed recht voor staat/zit is het best te doen (ook voor Anke) maar scheef en half gedraaid ervoor staand is het gewoon een zwaar kolere ding. Heb intussen begrepen dat het ding nog uit het voormalige Oost-Duitsland (de DDR) komt :lol: hij gaat weer terug naar de gulle gever.

Gr Aad
CaradoT135
Berichten: 2356
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Tijdschakelaar met overrule knop 2500+ watt



Bericht door CaradoT135 »

EasyBee schreef:
wo 27 mar 2024, 9:54
Waarom trek je niet gewoon de stekker eruit voor die periode?
Daar heeft Aad al twee keer een antwoord op gegeven.
Trappen lopen gaat Anke niet meer lukken dus dat is geen optie.
Ding staat op zolder en zoals je kan lezen in dit topic maar ook in andere op dit forum heeft mijn vrouw “Anke” een spierziekte waar door traplopen eigenlijk niet meer gaat
Plaats reactie