Schijfremmen vervangen: welk gereedschap?
Re: Schijfremmen vervangen: welk gereedschap?
Alle overmatige vetklodders die zich verzamelen bij de abs sensor is een potentieel probleem.
Koper in kopervet is non ferro dus dat verhaal begrijp ik nooit zo goed.
Maar slijpsel van de remschijven daarintegen, wat in de vetklodders bij de abs sensoren verzameld, ja dat kan de werking van zo'n sensor wel echt belemmeren. (Effe afpoetsen en weer okee)
Koper in kopervet is non ferro dus dat verhaal begrijp ik nooit zo goed.
Maar slijpsel van de remschijven daarintegen, wat in de vetklodders bij de abs sensoren verzameld, ja dat kan de werking van zo'n sensor wel echt belemmeren. (Effe afpoetsen en weer okee)
Re: Schijfremmen vervangen: welk gereedschap?
De koper in het vet verstoort de magnetisme van de ABS ring en de sensor, waardoor de sensor geen goede waardes meer krijgt.
Had dus eigen koper ipv metaal moeten zeggen.
Had dus eigen koper ipv metaal moeten zeggen.
Re: Schijfremmen vervangen: welk gereedschap?
Snap ik, maar koper is non ferro, doet niets met magnetisch veld.
Ijzerslijpsel wat in het vet neerslaat wel.
Edit: effe gegoogled.
Koper is dan wel niet magnetisch, het heeft WEL effect op magnetisch veld.
Weer wat geleerd.
Excuus (en dank)
Ijzerslijpsel wat in het vet neerslaat wel.
Edit: effe gegoogled.
Koper is dan wel niet magnetisch, het heeft WEL effect op magnetisch veld.
Weer wat geleerd.
Excuus (en dank)
- Peter LMC
- Berichten: 10208
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Schijfremmen vervangen: welk gereedschap?
Ik begrijp niet goed waar je dat kopervet dan aan doet als het bij je sensors kan komen.
En je hebt maar heel weinig koper vet nodig.
En je hebt maar heel weinig koper vet nodig.
Re: Schijfremmen vervangen: welk gereedschap?
Ik gebruik het ook amper.
Heel dun weer bijna afgepoetst laagje op de naaf om te zorgen dat de schijven er ooit weer normaal af willen.
Het helpt theoretisch ook warmte overdracht van schijf naar naaf.
Doe je teveel gaat de boel trillen of gaat de boel op den duur los zitten als het vet eruit geperst is..
Verder geen kopervet bij mij.
De schuifpinnen van het zadel met dat andere remvet als het nodig is.
In de klauw bij de blokken doe ik niets bij de Ducato ..
Er zitten niet voor niets van die rvs scheermessen in de remklauw.
Heel dun weer bijna afgepoetst laagje op de naaf om te zorgen dat de schijven er ooit weer normaal af willen.
Het helpt theoretisch ook warmte overdracht van schijf naar naaf.
Doe je teveel gaat de boel trillen of gaat de boel op den duur los zitten als het vet eruit geperst is..
Verder geen kopervet bij mij.
De schuifpinnen van het zadel met dat andere remvet als het nodig is.
In de klauw bij de blokken doe ik niets bij de Ducato ..
Er zitten niet voor niets van die rvs scheermessen in de remklauw.
Re: Schijfremmen vervangen: welk gereedschap?
Kopervet deed je normaal op de glijpunten van de blokken en om piepen tegen te gaan op de drukkant van de cilinder, kopervet heeft een hoog temperatuurbereik maar wel 1 groot nadeel, het word heel snel vloeibaar en loopt er dan een beetje uit, als dit op de sensor of magneet ring komt gaat dit de boel verstoren, goed opgezocht door Eliot, google is je vriend in dit soort gevallen.
Master Milo heeft een temperatuurtest gedaan en ik was erg verbaasd dat het kopervet het eerste ging lopen in de test opstelling, nog eerder dan gewoon vet.
Master Milo heeft een temperatuurtest gedaan en ik was erg verbaasd dat het kopervet het eerste ging lopen in de test opstelling, nog eerder dan gewoon vet.
Re: Schijfremmen vervangen: welk gereedschap?
Goed tentje dan met vet erbij, ook de remmenreiniger gebruikt??.
Re: Schijfremmen vervangen: welk gereedschap?
Niet nodig, dan is het half werk leveren, die remtang moet je schoonmaken voordat de nieuwe blokken er op gaan.
Re: Schijfremmen vervangen: welk gereedschap?
Ja, die heb ik wel schoon gemaakt en gereinigd, dacht dat je bedoelde dat ik nieuwe remschijven gereinigd had met de remmen reiniger