Lijm voor Stopsy schuifdeur

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1137
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Lijm voor Stopsy schuifdeur



Bericht door WiSpi »

Ik heb een Stopsy schuifdeur stop aangeschaft, die de schuifdeur op de helft even blokkeert. Hij moet aan de bovenste geleider gelijmd te worden.
De lijm die men voorschrijft is "Sikaflex 252 Constructie lijm zwart" *). Een tube kost bijna € 20,00, excl. verzendkosten.

Maar.... ik heb maar een heel klein beetje nodig. Het plaatje is 10 cm lang en 2 cm breed. Wat zijn goede alternatieven voor deze lijm?

*) Sikaflex 252 is een veelzijdig, stabiel polyurethaan afdichtingsmateriaal dat in de automobielindustrie al vele jaren beproefd en getest is. Het hardt bijzonder snel uit in combinatie met vocht om een zogenaamd elastomeer te vormen
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Lijm voor Stopsy schuifdeur



Bericht door gjvonk »

Dubbelzijdige "automotive" tape, verkrijgbaar in verschillende breedtes bij de auto materialen zaak? Met dat spul heb ik goede ervaringen: ik heb op mijn Clio estate zowel bij de voor- als de achter portierramen raamspoilers. Na verloop van tijd raakt de af fabriek plakstrook los. Een paar stukjes van deze tape en de boel zit al weer jaren muurvast. Er worden zelfs spoilers mee vastgeplakt op auto's...
Buscamper fan
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Lijm voor Stopsy schuifdeur



Bericht door neanderthaler »

Sixaflex 221 daar lijm ik alles mee heb zelf me binnen spiegel plaat je er mee vast gelijmd waar de glas lijm elke keer los liet na heel veel schoonmaken en ontvetten voor dat er vragen komen :lol3:

een tube kost daar van ongeveer 7 euro gebruik het ook voor mijn inlaat rubber van me motor carburateurs
afijn 1000 dingen lijm voor alles en nog wat ohhh ook nog mijn dakluiken :mrgreen:



https://www.google.com/search?q=sikafle ... s-wiz-serp
Laatst gewijzigd door neanderthaler op wo 13 mar 2024, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1137
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Lijm voor Stopsy schuifdeur



Bericht door WiSpi »

Bedankt voor deze tips :thumbup:
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Plaats reactie