De oorlog in Oekraïne

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Aloys
Site Admin
Contacteer:

Re: De oorlog in Oekraïne

Bericht door Aloys »

We maken er geen Trump-discussie van, verder on-topic.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Wel heel eerlijk zijn hoor. We hebben de afgelopen 20+ jaren allemaal gestemd op partijen die wilden bezuinigen op defensie de één wat meer dan de ander maar er was geen partij die een kiezers mandaat kreeg die de volle 2% wilde bijdragen. Dat we nu daar anders over denken is ook een stukje waan van de dag helaas! Dat Griekenland wel zijn defensie budget op peil hield had natuurlijk ook te maken met dat betwiste eilandje waar de Grieken en de Turken lijnrecht tegen over elkaar staan. Ook zo’n twist punt dat nooit is opgelost!

Gr Aad
Jan en Simonne

Bericht door Jan en Simonne »

Dat vind ik weer te makkelijk.
Elk kabinet, in welke samenstelling dan ook, heeft er voor te zorgen dat aan lopende verplichtingen wordt voldaan, daar is geen mandaat voor nodig.
Alles wat daarbuiten valt, zou open kunnen staan voor discussie.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!

De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
PE1OPQ Theo

Bericht door PE1OPQ Theo »

We hebben een paar keer voldaan aan deze verplichting, en ik geef je te raden welke kleur het was. :D
Het wordt ze nu nog steeds nagedragen.

Theo
Kroppie

Bericht door Kroppie »

zwart ? :-B
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Grapjas :lol:

Gr Aad
Marco Polo

Bericht door Marco Polo »

Europa verdeeld
De U.S. verdeeld
Rusland verenigd onder een autoritair leider.
Als de verkiezingen in de U.S. in het voordeel van de republikeinen uit gaat vallen dan zou je het kunnen uittekenen.
Is Oekraïne geen issue meer………
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Nee waarschijnlijk Finland of een ander daar in de omgeving en zo komen we vanzelf ook een keer aan de beurt vrees ik :shh:

Gr Aad
Marco Polo

Bericht door Marco Polo »

:thumbup: :cheers:
Het grote tsarenrijk weer terug.
En dat zelfs bij leven van Putin.
Hoe mooi zou dat zijn :mrgreen:
Dan maak je toch wel een punt in de wereldgeschiedenis :thumbup:
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Tja het zou zomaar kunnen gebeuren :bang:

Gr Aad
Jan en Simonne

Inderdaad.
Ik heb altijd gedacht, dat de NATO-landen wel veilig zouden zijn.
Nu ben ik daar niet meer zo rotsvast van overtuigd.

Volgens een Duitse krant denkt de NAVO er over om zelf de wapenleveranties aan Oekraïne te gaan coördineren, in plaats van de VS.
Als dat echt zo is, zal dat best wel een klap geven.
Over twee dagen praten ze verder.

https://news.yahoo.com/nato-reportedly- ... ccounter=1
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!

Jan en Simonne

En alweer is er een groot Russisch schip aangevallen en waarschijnlijk gezonken.
Oekraïne bevestigt aanval op Russisch marineschip bij de Krim

Oekraïne zegt een groot Russische landingsschip te hebben "vernietigd" bij het bezette schiereiland de Krim. Het gaat volgens de Oekraïense strijdkrachten om het marineschip Caesar Kunikov.

Het schip bevond zich volgens de strijdkrachten in "Oekraïense territoriale wateren bij Aloepka", een kustplaats in het zuiden van het schiereiland. Eerder hadden ook Oekraïense media al bericht over de aanval.

Rusland annexeerde de Krim in 2014. Oekraïne heeft al eerder aangevallen uitgevoerd op Russische schepen bij het schiereiland. Zo maakte het land ongeveer twee weken geleden nog melding van een succesvolle aanval op het Russische marineschip Ivanovets.

De Russische autoriteiten hebben de aanval niet bevestigd. Wel hebben staatsmedia woensdag bericht dat op meerdere plaatsen weer Oekraïense drones zijn neergehaald, waaronder ook boven de Zwarte Zee.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7613358 ... vernietigd

Dat gaat wel goed zo.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!

jan-

Bericht door jan- »

roma schreef:
ma 12 feb 2024, 12:55
Vwb Trump: het was Obama die klaagde over de onvoldoende Navo betalingen van Europese landen. Trump zegt het nog directer: niet betalen zoals afgesproken? Zoek het dan zelf maar uit als Putin komt. Klinkt toch logisch. Moeten er dan Amerikaanse jongens komen om de boel hier te redden?
Ik had geschreven: "Roma doet zich voor alsof hij Trump ondersteunt (net als de helft in de USA) omdat Trump Putin aanmoedigt om landen maar wreed binnen te vallen, als ze te weinig doen om hun grenzen te bewaken."

Nu schrijf je dat, als men zich niet aan de afspraken houdt, Amerika zich dan niet geroepen voelt om de ellende op te gaan ruimen. Dat is heel wat anders. Ik denk dat velen vinden dat men zich aan de afspraken moet houden. Maar die afspraken zijn nu vrij vaag. Dus dan moet je duidelijk afspraken gaan maken, met desnoods een afspraak dat als je niet mee wilt doen, je ook uit de Navo kan stappen.

Het is net als bij een verzekering: betaal je niet op tijd, dan moet je geen knokploeg sturen om je klanten de noodzaak van een verzekering in te laten zien. Maar dan stuur je een herinnering met de waarschuwing dat de verzekering opgezegd wordt, als je voor een redelijke termijn nog niet hebt betaald.

Ik snap niet dat Biden dit niet meer uitbuit door aan te geven dat sinds hij aan de macht is, Navo landen veel meer zijn gaan uitgeven aan defensie en dat Trump alleen maar ellende over zich afroept door b.v. op te roepen om het Capitool te bestormen en Putin aanmoedigt om NAVO landen te gaan binnenvallen. Want nu blijft men Trump ondersteunen, omdat men vindt dat hij veel daadkrachtiger is, maar wat mij betreft steeds een grens overschrijdt. Maar we moeten het hier maar niet te veel over de Amerikaans politiek gaan hebben, hoewel die wel de nodige invloed kan hebben op de oorlog in Oekraine.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
roma

Bericht door roma »

Aloys schreef:
ma 12 feb 2024, 13:28
We maken er geen Trump-discussie van, verder on-topic.
Jan, je houdt je niet aan de afspraken!
Plaats reactie