Wat doen we verkeerd: watertank steeds leeg

Met de camper naar de sneeuw!
gjvonk

Re: Wat doen we verkeerd: watertank steeds leeg

Bericht door gjvonk »

De frostcontrol dient voor de beveiliging van de boiler, niet perse van de overige waterleidingen...
Buscamper fan
Eric-jan

Bericht door Eric-jan »

Mogelijk.stom idee
Maar kan je geel klein elektrische kacheltje van zeg 500 watt in het service luik zetten
jaap van duijn

Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Ook onze Weinsberg Carasuite 650Mf (heeft denk ik zelfde uitvoering als de Knaus) heeft de vorst beveiliging achter de klep zitten en vlak bij de doorvoer klep voor de 230V kabel/aansluiting.
We hebben al min 17 Gr. C. meegemaakt in de nacht in Corvara op de camping en hebben toen geen water verlies gehad.
Of zelfs maar bemerkt dat er iets fout zat.
We hebben geen extra isolatie of wat ook gemaakt, alles is nog origineel, alleen als de kabel aangesloten is duw ik de klep wel helemaal dicht, de kabel goed in het gootje.
Maar ga er eens op letten dat de verwarming die altijd op 12 Gr. C. minimaal staat ook bij die vorst beveiliger komt, welke wel gescheiden onder de bank met daarin de TRUMA 6E zit.
Ik volg dit graag mee.
Succes en groeten Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
TestCase

Bericht door TestCase »

500W is wel erg veel.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
veetee
Contacteer:

Bericht door veetee »

1) de laatste posts zijn een reactie op een bericht van jan '24, zou TS ondertussen niet een oplossing hebben gevonden? :wink:
2) zo nee: dan werd eerder al een tip gegeven, dit lijkt mij beter dan een extra 500W kacheltje in de serviceruimte:
Marinus schreef:
zo 11 feb 2024, 11:45
Nu heeft Truma voor deze Frostcontrol een accessoire gemaakt; Truma Heizelement modelnr. 27172.
Dit is een verwarmingselementje dat je aan de Frostcontrol bevestigt en aansluit op de Truma Combi. Zodra de Truma Combi wordt ingeschakeld wordt de Frostcontrol automatisch opgewarmd tot 7 graden.
Hierdoor kan de Frostcontrol ook bij lagere omgevingstemperaturen worden ingeschakeld en blijft deze ook bij temperaturen beneden de 3 graden ingeschakeld zolang de Truma Combi blijft ingeschakeld.
Afbeelding Met vriendelijke campergroet, Vincent
Pössl Roadcamp R 540 "Free Wielie" | Aanpassingen & Upgrades topic | Free Wielie Blog
jaap van duijn

@Bovenstaande,

Shit, we lezen weer niet goed en denken iemand te helpen.
En ik kan geen oplossing vinden die TS eventueel gepost heeft.
Jammer dus, zitten we ons weer druk te maken om ?

Groeten - nu met bril op - Jaap van Duijn.
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
gjvonk

Bericht door gjvonk »

Of topic: ook ik trap er met regelmaat in dat een "oud topic" bovenaan in mijn lijstje "ongelezen" verschijnt. Das toch wel apart en leidt tot "antwoorden op ouwe koeien"...
Buscamper fan
jaap van duijn

Yep GJVonk daar zit ik dan ook mee mijn eigen te bemoeien en helemaal niet nodig vind TS toch.

Grtn Jaap van Duijn
gjvonk

Bericht door gjvonk »

lotgenoten dus, ik heb me voorgenomen om voortaan maar naar data van de openingspost te gaan kijken
Buscamper fan
veetee
Contacteer:

Bericht door veetee »

Ik bekijk het forum meestal via de 'Actieve Onderwerpen' link (zit linksboven onder het menuutje 'Snelle links'), dan zie je de oude koeien niet... :D
search.php?search_id=active_topics
Afbeelding Met vriendelijke campergroet, Vincent
Pössl Roadcamp R 540 "Free Wielie" | Aanpassingen & Upgrades topic | Free Wielie Blog
gjvonk

Bericht door gjvonk »

Tsja, dat werkt niet voor de fervente tapatalk gebruikers....
Buscamper fan
Plaats reactie