Ongewenste emails op Iphone

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door seth_space »

Dus heb je een map waarin je spam terecht komt. Heel normaal op een moderne mailclient.
Kennelijk is dat op die iPhone nog niet het geval.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door roma »

Op een Iphone heet die spammap Reclame.
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door deusjevo »

roma schreef:
za 03 feb 2024, 10:08

Wat is de manier om daar met mijn Iphone voorgoed van af te komen?
Niet…

Druk bij spam vooral niet op “unsubscribe here” buttons oid.
Neem een speciaal “spam” mail adres voor als je eens wazige info oid aan wilt vragen.

Ik gebruik al een jaar of 25 Hotmail, nu heet het officieel Outlook.com
Die laat haast geen spam door en dondert alles in de spam folder.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door seth_space »

roma schreef:
zo 04 feb 2024, 5:34
Op een Iphone heet die spammap Reclame.
Dat is een vreemde benaming voor spam.
Met dat soort omschrijving creër je misverstanden.
Maar komt die spam dus niet in die map terecht op een iPhone?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door roma »

Bijna alle spam komt in de map Reclame inclusief de geblokkeerde emailverzenders.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door seth_space »

En je kunt geen filter aanmaken die mails met bepaalde spam kenmerken naar een map spam sturen?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door veetee »

roma schreef:
za 03 feb 2024, 10:08
Elke dag ontvang ik zo'n 50 -70 ongewenste emails op mijn Iphone. De meeste direct in de box Reclame, selecteren en verwijderen naar Prullenbak, weer selecteren en voorgoed verwijderen.
Gewoon in de map 'Reclame' laten staan. Alle berichten daarin ouder dan x (tijd instelbaar) worden automatisch verwijderd. Zo kun je wel af en toe eens kijken of er niet iets onterecht in de reclamemap is gekomen.
Sommige emails ontvang ik in de box Inkomend. Die blokkeer ik, maar dat maakt weinig uit, omdat de afzenders voortdurend andere codes met vele nummers invoeren. Op mijn laptop met Windows Mail krijg ik hoogst zelden een ongewenste email.
Wat is de manier om daar met mijn Iphone voorgoed van af te komen?
Niet blokkeren, maar verplaatsen naar de reclamemap. Die is zelflerend, zo leert hij nieuwe afzenders en mails te herkennen als spam. Ook als een 'goede' mail onterecht in de reclamemap terecht is gekomen, dan die zelf terug verplaatsen naar de Inbox - dan wordt die 'foute' herkenning weer gecorrigeerd.
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door PJD »

jaap van duijn schreef:@TestCase,

Had je mijn stukje en bevindingen voorgaande deze ochtend gelezen?
Daar komt toch wat anders uit als je schrijft.
Tot begin december VOORDAT ik de nieuwe outlook installeerde vrijwel geen spam en sporadisch.
Nu met de nieuwe outlook 365 van Microsoft stikt het ervan op de computer.
En niet op de Ihpone en ook niet op de laptop, wel gezegd laptop gebruik ik de webmail van Ziggo (Casema).
Het is hier weer wo - denk ik - zoveel mensen zoveel verschil in bevindingen
O en Ziggo - gebeld met telefoon nummer 1200 - zegt je moet dan web mail gaan gebruiken - ook ene lekkere oplossing.
Alleen leek mij de dame aan de telefoon geen Nederlandse aangezien ze zeer gebrekkig onze taal machtig was.
Maar ik heb geen vooroordelen hoor, zit alleen met die spam :(.

De groeten Jaap van Duijn.
Jaap, op de nieuwe office 365 mail ipv de windows mail, trouwens ook op de android versie, zit er reclame ingebakken, op android krijg je de reclame bovenaan, in windows staat die er vaak ook tussen, dit is geen spam maar een betaling voor het "gratis" gebruik van de microsoft mail, ben je daar niet mee "besmet", staat bovenin adv in een blokje.

Ik gebruik op windows nu een betaalde e-mail client, en voor mijn "mogelijk spam adres" Mozilla Thunderbird, houd het dan lekker uit elkaar, en mozila gebruikt (nog) geen reclame.
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Ongewenste emails op Iphone.



Bericht door PJD »

TestCase schreef:Wanneer je op je iPhone meer spam ontvangt dan op je PC dan zijn dat toch echt twee verschillende emailadressen.
Of je hebt met de iPhone de spam al uitgewist voordat je met de PC kijkt?
Hoeft niet, het ene e-mail programma kan anders filteren dan de andere, ik krijg op Android met Microsoft mail meer ongewenste mail in de inbox dan op Windows met Thunderbird, open ik eerst Windows Mail op Android en daarna Thunderbird gaat er op Android weer meer naar de spam zonder dat ik dat handmatig moet doen.AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door jaap van duijn »

outlook.JPG
outlook.JPG (25.86 KiB) 196 keer bekeken
@PJD,

Inmiddels is de betaalde versie a 19,99 € per jaar actief en zie ik nu in mijn "inbox" de folder junk E-mail
We kunnen hier nu aan de gang met onze vrienden - die we niet willen te markeren, zoals voorheen.

Groeten Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6078
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door TestCase »

Prima die oplossingen maar die spam komt nog steeds binnen, die stop je zo niet en dat was dacht ik de vraag?

Overigens gebruik ik Thunderbird en Outlook op Windows en Bluemail op Android als mailclients, zo krijg ik geen extra reclame binnen zoals bij Windows Mail en Outlook app op Android.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door jaap van duijn »

Testcase,

Ok maar sinds die betaalde versie in beeld heb ik geen spam en reclame meer gezien, daar ging het mij om.
Links of rechts een ieder heeft voor mij gelijk hoor, als ik maar van mijn ergernis afkom :).

Groet Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2438
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door pepon »

Ik kreeg een tijdje van een glaskabelaanbieder nogal vervelende mails die mij een abonnement wilde aansmeren.

Je kan ze als ongewenst bestempelen dan gaan ze naar de map ongewenst.

Maar ze komen altijd binnen op de IPhone.
In Outlook op de laptop ook trouwens.

Groet, Ron.
Laatst gewijzigd door pepon op zo 04 feb 2024, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Ongewenste emails op Iphone



Bericht door jaap van duijn »

@Pepon,

Ik heb mij verkeerd uitgedrukt, ook hier die ellende maar dan gelijk in de spam.

grtn Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Plaats reactie