VRT keuring en scherpe randen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
rtna
Berichten: 12
Lid geworden op: do 21 dec 2023, 18:53

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door rtna »

Blad is gefineerd en kan dus niet afgerond worden
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door JTG »

Tja dan zul je een ander blad moeten monteren, de suggesties volgen die door diverse mensen hier gegeven zijn zoals een rand erop maken of hopen. Succes.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door hathi »

Als je dit niet weet af te ronden,en opnieuw te fineren,dan wil je volgens mij niet ,je ziet nu ook een naad ,als dat het probleem is ?…? Succes
IMG_5708.png
IMG_5708.png (294.81 KiB) 301 keer bekeken
Hans
tonic
Berichten: 2463
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door tonic »

rtna schreef:
zo 24 dec 2023, 19:55
Blad is gefineerd en kan dus niet afgerond worden
Dat hoor ik nu al een paar keer. Onderliggende regelgeving is genoemd radiusen zijn genoemd. Dus nu begin ik mij af te vragen wat wil je horen?
Duidelijker gaat het niet worden.
rtna
Berichten: 12
Lid geworden op: do 21 dec 2023, 18:53

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door rtna »

Dank voor de informatie allemaal. Ik ga een nieuw massief blad inbouwen wat ik in de gewenste radius kan frezen. De regelgeving was mij niet helemaal duidelijk en is kennelijk ook lastig te vinden / lezen.

En dan nog even over de laatste reactie: Dat kan ook wel wat minder zuur. Dat is beter voor de sfeer lijkt me.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door Kroppie »

goed idee, massief blad en frezen, kan je zo maken als je wilt, succes
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door AadenAnke »

Er zijn ook geronde strips en hoekstukken te koop die je er kunt opplakken vaak in baby winkels te koop ivm de veiligheid voor het stoten van de kleintjes! Mooi nee effectief ja. Ook kan je de hoek afronden en er gleuf infrezen waar je een kunststof rand in kan klemmen.
Wat betreft het zure van de opmerking dat valt toch wel mee

Gr Aad
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door hathi »

Ik vraag me intussen af ,wie dit gefineerd heeft,niet de schrijver volgens mij ,want dan zou deze ook weten,dat zoiets heel makkelijk kan ,is enkel de zijkant,meer niet ??
Hans
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door deusjevo »

rtna schreef:
do 21 dec 2023, 19:34
Dag,

Ik ben nieuw hier. Als een tijdje een Opel Movano 2012 L2H2 aan het verbouwen naar een camper. Achterin komen twee goedgekeurde (M1) passagiersstoelen. Ik heb deze laten inbouwen door een RDW erkend bedrijf. Zie foto

Afbeelding.

Nu zit ik even met het volgende. Het bedrijf wat de stoelen ingebouwd heeft waarschuwt voor afkeuring als er scherpe randen binnen het bereik van de stoelen zitten. Het aanrecht naast de rechter stoel zit redelijk dichtbij (20cm). Een echt scherpe rand zit er niet aan want hij is licht afgerond maar zou dit een probleem kunnen worden bij de keuring?
Wij hebben eigenlijk exact een zelfde blad in onze Ducato.
Alleen hebben wij 1 zitplaats waar rtna er 2 heeft.
1 zitplaats is wat verder weg van het aanrechtblok.
Ducato is gekeurd als zelfbouw camper een jaar of 4 geleden.
Dit heeft de vorige eigenaar laten doen dus ik weet verder geen details.
Denk dat je heel erg van de keurmees afhankelijk bent.
Als je al met een houtje touwtje interieur binnen komt kan ik mij voorstellen dat er wat beter gekeken gaat worden.
Ik zie tegenwoordig net als bij rtna ook veel gasstelletjes waar een losse pannendrager op ligt.
Die vliegt bij een aanrijding als een los zwaar object je camper door, ben benieuwd of daar ook regels voor zijn.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
tonic
Berichten: 2463
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door tonic »

je weet helemaal niet hoe je camper is aangeboden tijdens de keuring. Misschien is hij ook wel gekeurd met een houtje touwtje inrichting.
met andere woorden zat de inbouw die er nu inzit erin toen het voertuig gekeurd is?
Ik zie het hier vaker voorkomen dat er al gauw geroepen wordt dat je afhankelijk bent van de keurmeester. Nee dat ben je in dit geval niet. Een aanname dus.
Hermine
Berichten: 253
Lid geworden op: za 04 nov 2023, 16:41

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door Hermine »

De VRT keuring waar het hier over gaat staat los van de camperkeuring waar jij op doelt. En ik heb een Thetford kookstel met gelijksoortige pannendragers en die zitten toch echt goed vast. Van wat ik verder op de foto zie denk ik dat het er best netjes uitziet eigenlijk.
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door deusjevo »

Heb je stukje gemist?
Ducato is gekeurd als zelfbouw camper een jaar of 4 geleden.
Dit heeft de vorige eigenaar laten doen dus ik weet verder geen details.
Ben al m’n halve leven met oldtimers bezig, je aanname over keurmeesters is een aanname
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
tonic
Berichten: 2463
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door tonic »

Inderdaad heb ik dat gelezen:
"Dit heeft de vorige eigenaar laten doen dus ik weet verder geen details." Je bent er dus niet bij geweest en je bent zelf niet thuis in de 74/60/EEG richtlijn. Maar hoe kom je in dit geval dan op de volgende toevoeging? "Denk dat je heel erg van de keurmeesterafhankelijk bent."
rtna
Berichten: 12
Lid geworden op: do 21 dec 2023, 18:53

Re: VRT keuring en scherpe randen



Bericht door rtna »

Het is een Thetford gasstel met vaste pannendragers. Dus dat gaat helemaal goed.
Plaats reactie