MiFi MR600 disconnect onregelmatig

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Bolle

MiFi MR600 disconnect onregelmatig

Bericht door Bolle »

Ik gebruik een TP link MR600 met poynting puck antenne.
Volgens mij niet de snelste maar o.a. Viaplay werkt prima. Erg tevreden!
Alleen na een tijdje (soms uren, soms twee dagen) disconnect de 4G. APN is ingesteld, alleen staat de interface niet toe om de profielnaam 'Vodafone Live' met spatie te typen. Of dat het probleem is?
Na laat ik hem 's nachts rebooten automatisch, lost het deels op. Maar is niet normaal.
In de stalling leest ik via 4g de luchtvochtigheid, temperatuur en walstroom verbruik uit.

20231208_095234.jpg
20231208_095234.jpg (124.23 KiB) 734 keer bekeken
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily

https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Hoofdnoorman

Re: MiFi MR600 disconnect onregelmatig

Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb zelf zo een "gehad" met problemen. Een V1.0 met de lampjes boven elkaar!
Er kwam een update, ergens in de zomer en sindsdien was het hommeles. Uitvallen, Reset nodig, geen Tuya lsc spullen accepteren, en wilde plotseling ook de Extenders niet meer zien. Zodat nesten ook niet meer mogelijk was. Gebeld met TP link of er een mogelijkheid was om oude software terug te zetten. Verschrikkelijk brutaal behandeld daar door een jonge man met een Engelse voornaam.
Over deze behandeling heb ik een klacht ingediend en zowaar werd ik twee dagen later gebeld door de customer support.
-Tjsa ik heb hem via Bol, en de garantie (twee jaar) is net voorbij.
-Neen mijnheer, u hebt drie jaar garantie! Wij maken een RMA op en u kunt hem opsturen. Hij gaat naar de technische dienst en wordt nagekeken. Is hij niet te repareren, dan krijgt u een vervangende. Als deze in voorraad is, duurt het twee weken en anders kan het zes weken duren.

Dus mijne maar meteen opgestuurd nadat ik via dit forum een Huawei B816 had gekocht.
.
SAM_2252.JPG
SAM_2252.JPG (134.49 KiB) 679 keer bekeken
.

Helaas de Huawei deed het slechter als de TP link in zijn goede doen. Tevens konden de TP-Link extenders niet gebruikt worden met de Huawei.
Dus op MP weer een TP link gekocht want ik ga overwinteren en dan moet alles thuis wel werken. Ook weer een MR 600 maar nu een V 3.0 met de lampjes naast elkaar.
Deze doet het tadeloos goed, zonder problemen.
Ik was reeds in Spanje en toen werd er een nieuwe MR 600 V1.0 afgeleverd aan mijn voordeur. Gezien de stickers, is het in ieder geval een andere dan ik heb ingeleverd. Ik heb hem zelf nog niet in de handen gehad.

Op foto de terug ontvangen TP link
.
TP MR600.jpg
TP MR600.jpg (74.33 KiB) 679 keer bekeken
.

Maar... het is niet nodig om de APN van Vodafone er in te zetten. Deze is al aanwezig in de software. Ik draai ook met Vodafone.
Waar wel een opmerking van de "brutale" medewerker van TP-Link over was, is dat er wel een speciale datasim in zal moeten. Het nummer op het simkaartje zal dus moeten beginnen met (bevestigd door Vodafone) 097xxxxxxxxxx.
Maar... alweer...volgens mij heb ik ook op een gewone belkaart gewerkt. Ook zonder problemen.

De V1.0 was nu niet bepaald erg stabiel. Ook niet met de eerste en originele software. Regelmatig moest forumlid Hein 123 naar mijn huis om de router opnieuw op te starten. Ik heb een Hybride auto en een eigen gebouwde lader voor de hybride accu. Eens in de maand top ik hem even af. Dat deed ik voorheen met een GSM schakelaar, maar nu met een LSC Switch. De GSM schakelaar had ik dus over en deze zit voor de voeding van mijn router. Mocht het nu zo zijn dat de router beserk gaat, hoef ik enkel even een SMS naar de GSM schakelaar te sturen en kan ik hem zelf handmatig resetten. Tot op heden is het met deze tp LINK, de versie 3.0 dus, nog niet nodig geweest.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op ma 11 dec 2023, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Bolle

Bericht door Bolle »

Bedankt voor de uitgebreide reactie.
Vodafone geeft aan dat het ligt aan het 06 nummer. Het moet een 097 kaart zijn. Nu was hun prepaid erg gunstig in kosten. Ik heb hun gevraagd welk alternatief ze bieden.
Het lijkt ook nu prima te werken met een automatische reboot in de nacht.
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily

Hoofdnoorman

Dat kan inderdaad.
Ik zal mijn bericht even hierop aanpassen.
Rudy en Hockey.
PJD

Bericht door PJD »

Dat het een 097 nummer moet zijn volgen Vodafone is logisch, men mag geen 06 voor data gebruik alleen uitgeven omdat er een tekort is aan die nummers, alleen moet een 06 sim net zo goed werken als een 097 sim, lijkt mij niet dat het daar aan ligt.
En Data only die 097 is ook nog eens slecht verkijgbaar en tov 06 vaak veel duurder als je veel data gebruikt.
Hoofdnoorman

Als eerste reactie, wil ik even opmerken dat het in twijfel trekken van de reactie van Vodafone v.w.b. het 097 nummer misschien logisch is, maar dit wellicht wel degelijk aan de hand is. Ik denk zelfs dat het opgetreden is na vervanging van de software medio april 2023. Ik zie dat TS ook de nieuwere software heeft.

Ook ik heb in mijn posting al aangegeven dat ik de boel draaiende heb gehad op een gewoon 06 Sim. Ik meen een Simyio kaart.

Mijn TP-Link, de MR600 V 3.0 werkt nu ongeveer 2 maanden perfect en onafgebroken op de Vodafone Data Sim. Ik heb op mijn eigen telefoonnummer en abo bij Vodafone twee multisim en twee datasim. Dus 4 kaarten op één nummer. Eén datasim hier in de camper achter een Huawei P7 als hotspot voor de camperbeveiliging en mijn satellietontvanger en één datasim thuis voor de LSC beveiligingen.

Overigens is Libertel/Vodafone één van de grootste leveranciers van datasimkaarten. Die dingen zitten zowat overal in, TomTom's, slimme meters, wasmachines, enkele automerken in boordcomputers, verkeerslichtautomaten etc.

Problemen met een tekort aan vrije simkaarten/nummers zijn ondertussen achterhaald door de opkomst van de E-Sim.
Rudy en Hockey.
PJD

Bericht door PJD »

Hoe los je de schaartse van een 10, eigenlijk 8 want 06 staat al vast, cijferig nummer op door e-sim, als alle combinaties in gebruik zijn is het op, je kan een nummer niet twee keer uitgeven.
En 4 sims met 1 nummer zoals jij zegt is onmogelijk, een data sim begint met 097, je bel begint met 06, dual sim is nog mogelijk maar dan kan je maar 1 van de 2 sims tegelijk gebruiken, heb je beide tegelijk aan dan word het een lotto naar welke de oproep gaat, er kan er maar 1 tegelijk in verbinding staan met de mast.

En ja, ik trek die uitspraak wel degelijk in twijfel, lijkt mij sterk dat je binnen ZiggoVodafone verder komt dan de klantenservice en die weten over het algemeen net zoveel als dat er op hun scherm staat en zeker Vodafone heeft van de grote 3 de slechtste klantenservice, ze mogen ook nog eens niet veel, alles moet doorgegeven worden.

Hoofdnoorman

Nou Peter, zoals ik je zeg: "Ik heb twee Duo-simkaarten en twee datasimkaarten. Eén data kaart is nu in gebruik in Spanje, typ ik dus nu mee, en één is in gebruik in Nederland, waar ik net zag dat de DPD een pakketje kwam brengen. Deze datasimkaarten zijn gekoppeld aan mijn 06 nummer van Vodafone. Ik heb dus inderdaad 4 kaarten op 1 nummer. Dat de datakaarten aparte 097 nummers zijn is mij bekend. Misschien zei ik het niet helemaal goed, maar alles wordt dus afgerekend op mijn 06 factuur.

Ik ben in 1993 begonnen met de verkoop van GSM-900 telefoons in Nederland. In mijn omgeving was ik een pionier. Telefoons kocht ik in in Noorwegen, waar ik zakelijke en privé, betrekkingen had en verkoop geschiedde in mijn Mobiele telecommunicatieshop in Deventer. Zowel in Noorwegen als in Nederland bestonden de duosimkaarten nog als twee "standalone" kaarten met aparte nummers. Beiden konden gelijktijdig aktief zijn. Ze waren ook gekoppeld aan 1 abonnement. In 1993 kostte het bellen met NL-PTT en de GSM-900 f 1,95 per minuut. Omdat ik met een Noors nummer op het Nederlandse netwerk zat, belde ik voor f 1,- per minuut. Dat heette toen nog "gastgebruiker tarief".
Tegenwoordig zijn de duokaarten dus klonen van elkaar en identiek. Inderdaad is het laatst ingelogde toestel meestal het toestel waar alle oproepen heen gaan. Ennuh, gek hè, toch gebruik ik beide toestellen om de beurt en ik bepaal zelf d.m.v. een trucje naar welk toestel de oproepen gaan. (Ik wil gelijk even zeggen dat de uitdrukking; "één tegelijk" onmogelijke is. Het kan twee of meer tegelijk zijn, of één om de beurt)

Verder vind ik het erg onsportief dat je Forumlid Bolle eigenlijk een beetje voor leugenaar uit gaat zitten maken. Als hij schrijft dat hij een gesprek heeft gehad hierover met Vodafone, dan zal hij er vast niet om liegen. Tevens had ik dit ook al via andere wegen vernomen ondanks het feit dat een 06 kaart van Simyo ook gewoon werkte in de TP-Link.
Rudy en Hockey.
Bolle

Bericht door Bolle »

Nou .. leugens niet direct. Maar ik zie dat ik het wel niet helemaal juist verwoord heb.
TP link geeft de 06 SIM de schuld en verwijst naar een stuk van Vodafone.
Vodafone (het mannetje in de chat) herkent dit stuk niet. En wijst de router als schuldige aan.

https://community.vodafone.nl/t5/Archie ... /td-p/8347

Ondertussen lijkt het opgelost door een automatische reboot in de nacht .. :D
Screenshot_20231212_203006_Outlook.jpg
Screenshot_20231212_203006_Outlook.jpg (95.71 KiB) 382 keer bekeken
Screenshot_20231212_203055_Messenger.jpg
Screenshot_20231212_203055_Messenger.jpg (58.37 KiB) 382 keer bekeken
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily

PJD

Bericht door PJD »

@Hoofdnoorman , jij heb duo simkaarten, dat is inderdaad als je het moet lezen zoals je het schrijft 1 nummer op 2 simkaarten, je kan alleen maar 1 simkaart tegelijk in gebruik hebben anders is het een lotto welke word gebruikt.
En die gekoppelde data kaarten aan je 06 nummer is alleen administtatief de kaarten moeten een eigen nummer hebben zoals jij ook zegt, en dat gaat niet van de 06 pool af.
Hoofdnoorman

Nogmaals beste Pieter,

Ik heb twee duosimkaarten! (Destijds € 30,- extra voor de tweede kaart betaald.)
Ik heb twee datakaarten! (Destijds € 30,- voor deze twee datakaarten betaald.)
Ik heb één abonnement! (Dus ook al mijn data wordt hieruit betaald!)
Hierop wordt alles afgerekend op mijn gewone 06 nummer.

Mijn beide duokaarten staan gekoppeld aan het netwerk, maar ik bepaal welk toestel actief is. Dat doe ik echter met een trucje wat ik hier, vooralsnog, niet ga uitleggen. De software die hiervoor gebruikt wordt is echter "Tasker en Autoinput".

De aparte datakaarten zijn nu niet meer verkrijgbaar bij Vodafone. Ik heb een oud Vodafone Red abonnement maar hierdoor heb ik dus 4 apparaten online waarvan met twee stuks ook gebeld kan worden. Dat kan met de datakaarten ook, maar dan via VOIP.

Hier dus een schermopname van de kaarten.
.
Bijlagen
Schermafbeelding 2023-12-14 001106.png
Schermafbeelding 2023-12-14 001106.png (93.18 KiB) 309 keer bekeken
Rudy en Hockey.
PJD

Bericht door PJD »

Nogmaals Noorderling, elke sim heeft een nummer, als ze allemaal hetzelfde 06 nummer zouden hebben werkt het niet, hoe vodafone het administratief afrekend doet daar niks aan af.
Vodafone heeft ook een zakelijk abonnement waarbij er 1 rekening komt voor alle toestellen en er 1 data pot is die men deelt, maar als persoon 1 06-12345678 heeft persoon 2 06-12345679 want anders is het toch een gok naar wie het belletje moet als er naar hem gebeld word.
Hoofdnoorman

Ik geloof dat men zich moet onthouden van reacties als ze het niet begrijpen en slechts hun eigen mening willen doordrammen. Hierdoor vervuilt dit topic alleen maar.

Ik kan iedereen laten zien dat alles bij mij op 1 abonnement gaat. Er zijn forumleden die bij mij thuis hebben meegekeken en één ander forumlid werkt op dezelfde wijze. Ik zal nog even iets er bij gaan vertellen. Als ik met mijn datasim in de router en de aangesloten analoge telefoon VOIP ga bellen, krijgt de ontvanger gewoon mijn naam in beeld als ik in zijn WhatsApp lijst sta.

Dus in dit geval kan ik alles laten zien hoe het gaat, maar slechts enkel aan betrouwbare personen. Anderen kunnen schijnbaar slechts napapegaaien van wat men heeft gehoord of gelezen.

Ik bepaal welke telefoon actief is. Switchen van registratie gaat binnen10 seconden. Met "Tasker" is heel veel mogelijk. Daarmee kan je zelfs, tijdens de trap in huis naar de volgende verdieping te gaan, van telefoon switchen. Maar ook nog iets veel mooiers waar ik al jaren gebruik van maak.

Verder heb ik besloten niet meer op input op dit vlak te reageren.
Rudy en Hockey.
PJD

Bericht door PJD »

1 abonnement, meerdere nummers, alleen de duo sim heeft hetzelfde nummer, daar is het een duo sim voor, de twee data kaarten hebhen een ander nummer.
En met de duo sim geef je al aan dat je een metode hebt om de goede op het gewenste moment te laten werken, er kan dus nooit daardoor de 06 schaarste opgelost worden, want jou nummer kan nooit ook mij toegewezen worden, dus draaien om je er uit te lullen en de ander een drammer gaan noemen is misschien jou manier om je zin te krijgen, wat jij zegt klopt dat hetvop 1 abonement gaat, prima, laat ik het hierbij, jij gelijk.

En via een data kaart jou 06 nummer meesturen, makkie, geef me jou nummer en ik bel er de hele wereld mee rond met mijn nummer, noemt men spoofen, ooit uitgevonden om bedrijven via verschillende lijnen als 1 hoofdnummer te laten zien, inmiddels door duistere personen in gebruik om oude mensjes geld af te troggelen.

Plaats reactie