Ik koop voor het eerst een camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Don Esteban

Re: Ik koop voor het eerst een camper

Bericht door Don Esteban »

>>Pas vanaf eind 2006 ( nieuwe model ) is er Euro 4<<
Vriend van me heeft een Knaus van juli 2005. Emissieklasse Euro 4.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Hoekje

Bericht door Hoekje »

Wij hebben gewoon meteen een keuring online geboekt en betaald bij Camperhost.
Je kan ze bellen of mailen. Ze reageren binnen 24 uur.
Bij ons was de keuring heel snel mogelijk. Ze kwamen ter plekke de camper keuren.
Het werd heel gedegen gedaan. We waren dik tevreden. We kregen een uitgebreid rapport en adviezen.
De verkoper was een particulier, die had zelf een grotere camper op het oog, dus er was een soort van snelheid geboden.
Ze vond de keurmeester zo goed te werk gaan dat ze hem ook gevraagd hebben hun camper (die ze zelf wilden) te keuren. Misschien moet je het gewoon toch proberen bij Camperhost.
Succes!
gespresso

Bericht door gespresso »

Bob Diesel schreef:
vr 08 dec 2023, 17:21
Wat valt er niet onder de BOVAG garantie?
Uitzonderingen op de garantie zijn ruiten, radio, banden en accessoires. Met ingang van 1 juni 2022 heeft BOVAG de garantietermijn naar 12 maanden verlengt.

Als je er niks aan krijgt is het voor jou misschien duur geweest

Net als verzekeren , gebeurt er niks ben je premie kwijt

Wat je nu aan het doen bent is ah zeuren
Op het internet noemen ze dat trollen
Dat was nieuw voor mij. 12 maanden is redelijk.
strooien

Bericht door strooien »

en zo kunnen we nog uuuuuuren zeveren
Dafluc
Moderator

Bericht door Dafluc »

Ja hallo. Daar is het een forum voor. Je mond houden doe je maar ergens anders :wink:
Afbeelding
strooien

Bericht door strooien »

ok doe dat dan maar :thumbup:
Ar-noob

Bericht door Ar-noob »

Maak het Gespresso niet te moeilijk. Nieuw en onzeker in de camperwereld zoekt hij zekerheid en wil hij een droom verwezenlijken voor iets met wat voor hem waarschijnlijk een fors bedrag is.

Arno
MaaikeG

Bericht door MaaikeG »

gespresso schreef:
do 30 nov 2023, 23:04
Hallo jongens,
Ik ben Jan en ik wil graag een rondreis maken langs verschillende steden in Nederland om naar campers te kijken.
Kunt u mij vertellen waar ik goedkope taxateurs kan vinden? En hoeveel kost een complete camperkeuring?

Anders ben ik van plan om een camper naar een garage te brengen en de motor en de kilometerteller te laten controleren.
Maar ik ben niet zo zeker van de vochttest. Daarvoor zou ik in ieder geval een professional moeten inschakelen.

Ik heb hier op het forum ook gelezen dat km snelheidsmeters vaak vervalst worden.
Waar kan ik zien of het voertuig geïmporteerd is? (eerste registratie in Nederland =< of groot gat naar bouwjaar)?
Weten jullie hoe vaak er campers in Nederland zijn met vervalste snelheidsmeters?

Dan naar de aankoop:
Hoe is de aankoop gebruikelijk in Nederland? Contant of bankoverschrijving? Deelbedragen stap voor stap in ruil voor individuele kentekenbewijzen en vervolgens de voertuigsleutels?

Ik heb afgelopen donderdag een aankoopkeuring laten doen door een BOVAG garage. Op de vrijdag ervoor is de afspraak gemaakt. Dus dit was snel geregeld.

Ik herken mijzelf in uw 'aankoop-gedrag'. Ben zelf ook iemand die niet impulsief iets aankoopt en erg zorgvuldig onderzoek doet. Belangrijk om wel vriendelijk en sociaal te blijven naar de kopers. Zij verkopen immers wel, maar vaak zit er veel liefde en zorg in en je wilt niet achterdochtig overkomen. Blijf open in de communicatie. De toon maakt de muziek.

Een aankoopkeuring kost geld en dus zet je deze in als je echt ontzettend geïnteresseerd bent.
Het liefste maak je hier maar 1x gebruik van en ben je daarna trotse eigenaar. Mits je mee neemt in je overweging dat er iets uit de keuring kan komen.

Dit was bij mij het geval. Er is een enorm goed trackrecord aan papieren welke ik heb mogen in zien. Mede doordat de verstandhouding tussen mij en de verkopers goed was. Er is echt veel aandacht geweest aan nieuwe banden, motor en remmen etc (2022/2023).

Toen ik de camper ging bekijken en een proefrit in ging maken waren ik en de verkoper het erover eens dat de stuurbekrachtiging een hoge toon maakte.

Na wat onderhandelen kwamen uit op:

Akkoord bedrag aankoop
Mits zij lekkage stuurbekrachtiging lieten reparen
Garage voert eerst een aankoopkeuring uit op mijn kosten (dan is er contact en kunnen we beslissen).
Zodoende, waren er zeker wat punten die aandacht nodig hadden. Schroefveer, op 1 plek iets hogere vochtmeting, lekkage stuurbekrachtiging.

De koper is gezakt in prijs. Camper wordt nu gerepareerd en klaargemaakt. Volgende week ophalen.

Onthoud dat niet iedereen elkaars koop en verkoopgedrag fijn vindt. Iedereen is anders. Qua snelheid, belangstellenden, communicatie. Je weet niet wat je aantreft voor camper, maar de persoon/garage kan ook verschillen. Het is dus aanvoelen en aftasten.

Als ik de aankoopkeuring niet op deze manier had kunnen doen, dan was het niet de camper voor mij. De verkoper is vrij in te bepalen hoe hij het wilt.

Ik had mazzel hierin. Er waren nog een heleboel andere gegadigden. Ik heb wel mijn voet (vriendelijk) tussen de deur gehouden.

Succes, blijf vooral bij jezelf. Heel dicht bij jezelf.

Groetjes!
Aloys
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Aloys »

Mooi verhaal Maaike! :bow:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
December 2024: We brachten de kerstdagen door in Oberstdorf, Zuid-Duitsland.
gespresso

Bericht door gespresso »

Don Esteban schreef:
vr 08 dec 2023, 17:31
>>Pas vanaf eind 2006 ( nieuwe model ) is er Euro 4<<
Vriend van me heeft een Knaus van juli 2005. Emissieklasse Euro 4.
Ik begrijp dat niet.
In Duitsland is EURO4 al sinds 2001 beschikbaar voor voertuigen met achteraf ingebouwde roetfilters, en in sommige gevallen zelfs al sinds 2000.
Kun je in grote steden rijden met een Nederlandse EURO3?

Is het mogelijk dat de regels voor het achteraf inbouwen van roetfilters verschillen tussen DE en NL?
Laatst gewijzigd door gespresso op zo 10 dec 2023, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Cee Pee

Bericht door Cee Pee »

Dat achteraf ingebouwde roetfilter heeft in Nederland helemaal geen toegevoegde waarde wat betreft een emissieklasse.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
gespresso

Bericht door gespresso »

Welke ervaringen heb je met geïntegreerde kampeerders in de winter in de kou? Is dit echt een probleem als je geen alkoof met tussenschot voor de bestuurderscabine hebt, wordt het niet warm in een geïntegreerde camper bij -5 / -10's nachts of is dit alleen voor echt gevoelige mensen die altijd een warme douche nemen?
gjvonk

Bericht door gjvonk »

Als je wil ervaren hoe een camper bij winterkou is: huur aub eerst een camper van het type waarin je mogelijk interesse hebt.
Buscamper fan
Robenan

Bericht door Robenan »

Pffffffffffffffffffffffff :crazy:
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
Gesloten