Wat is realistisch in onderhandelen buscamper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Will

Re: Wat is realistisch in onderhandelen buscamper?

Bericht door Will »

Marianjacques schreef:
ma 20 nov 2023, 17:13
Voor een tv uit 2016?
Je weet het wel weer mooi te brengen....
Nee, 50.000 euro en een jaar garantie dan zie je gelijk hoe onnozel sommige kopers zijn om dit normaal te vinden.
Nu krijg je nog "garantie maar ik heb ook gezien dat dit soort campers als een meeneem prijsje gezien werden.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Driekske

Bericht door Driekske »

Ik zo ook particulier gaan kijken want ja garantie ! moet je bij een bedrijf ook niet alles van verwachten
Sommige denken er wel vaak heel makkelijk over garantie is vaak toch anders als het er uit ziet en wat al geschreven is je betaald de garantie zelf

En bij een particulier kun je beter onderhandelen , omdat hij niet zoveel aanloop heeft als de handel
en die particulier wil er ook snel van af en ja goed kijken wat er zoal mis is aan de camper heeft hij schade gehad
zitten er boekjes bij zijn er beschadegingen aan intrieur hoe zijn de banden allemaal dingen om aftedingen en weglopen wil ook wel eens helpen
B1gcheese
Contacteer:

Bericht door B1gcheese »

Hmm toch heb ik de ervaring dat die garantie echt wel van pas komt. Onze camper ging steeds in noodloop en ze kregen het maar niet voor elkaar dat netjes op te lossen. UIteindelijk mocht ik zelf een garage uitkiezen en die hebben het netjes verholpen, de rekening van 1700 euro ging rechtstreeks naar de dealer waar ik hem gekocht had. In ons geval was het dus zeker wel fijn dat die garantie er was.

Maar particulier is zeker een optie, onze eerste camper heb ik destijds gekocht via Marktplaats en later ook weer op die manier verkocht. Bij aankoop een aankoopkeuring laten doen.
Gr, John.

Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1500 leden!
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi chassis - 2013
.

deusjevo

Bericht door deusjevo »

Zoeken bij particulieren scheelt je zomaar 10%.
Je moet het wel aandurven.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
roekie

Bericht door roekie »

Ercumet-Ozbek schreef:
ma 20 nov 2023, 16:57
Probeer maar in Duitsland? Ik heb al 3 Campers daar gekocht,kost wat mooiete met invoeren ezv. maar is altijd goed koper dan hier.Je hoeft niet ver te rijden in Mulheim a/d Roer Kolnerstrasse zijn 14 handelaren.Meeste verkopen 1 of 2 jaar oude huur campers.Veel suc6.
hmmm misschien voor buscampers , zelf kijk ik met een schuin oog naar vol-integraal campers in Duitsland . ik krijg het idee dat de prijzen daar veelal nog hoger zijn dan in Nederland met BPM...
kampertjes

Bericht door kampertjes »

maar Bigcheese: je vergeet dat je al dik 1000 euries voor die garantie betaald had. Bij occasions is het feitelijk geen garantie maar een onkosten verzekering.
Als je zeg 5 mille minder betaald bij particulier kun je zo nodig flinke reparatie uit laten voeren.
Kroppie

Bericht door Kroppie »

garantie is vaak:, tot de hoek en mits ongebruikt.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

B1gcheese schreef:
di 21 nov 2023, 11:14
Hmm toch heb ik de ervaring dat die garantie echt wel van pas komt. Onze camper ging steeds in noodloop en ze kregen het maar niet voor elkaar dat netjes op te lossen. UIteindelijk mocht ik zelf een garage uitkiezen en die hebben het netjes verholpen, de rekening van 1700 euro ging rechtstreeks naar de dealer waar ik hem gekocht had. In ons geval was het dus zeker wel fijn dat die garantie er was.

Maar particulier is zeker een optie, onze eerste camper heb ik destijds gekocht via Marktplaats en later ook weer op die manier verkocht. Bij aankoop een aankoopkeuring laten doen.
Als je bij de particulier 10% minder kwijt ben? Voor 5000 kan je een hoop sleutelen hoor

Gr Aad
isoplus

Bericht door isoplus »

Even uit de praktijk: Toevallig staan er twee, ooit door mij nieuw gekochte, campers te koop bij goed bekend staande dealers.
De eerste, onze oude trouwe Hymer, wat overigens een maandagochtend auto was, waar wij veel in hebben geïnvesteerd om het ding in orde te krijgen.
Geleverd in 2007 tegen overgave van meer dan euro 110.000,= , nu te koop voor 43.500,= met een kilometerstand van 145.000 of iets in die buurt.
De tweede, een erg eenvoudige maar uiterst betrouwbare Clever 640 op Ducato heavy met robotversnellingsbak en een mooie fietsenstalling van Van 'n Bike, gekocht in 2018 voor euro 67500,= Nu te koop voor 64900,= met kilometerstand 46000 of daar omtrent.
Ik denk dat je weinig kans maakt om een erg goedkope bus-camper te scoren tenzij je afziet van garantie en wat onvolkomenheden voor lief neemt.

Ik snap best dat ik bij particuliere verkoop een hogere koopprijs had kunnen bedingen, ik moet er niet aan denken om dan later al het gedoe aan te horen als er een al dan niet serieus probleem opduikt. Nu doet de dealer dat en die heeft er dan ook een goede marge voor en kan daar wat voor doen.
Een camper van 60.000,= kopen van een particulier zou ik niemand aanraden, dat is garantie tot over de drempel, een serieus bedrijf zal daar anders mee omgaan.
Bob Diesel
Contacteer:

Bericht door Bob Diesel »

Een serieus bedrijf is wettelijk verplicht 1 jaar garantie te geven op
Occasions van boven de € 20.000

Krijg je daar boven op ,, de camper gerelateerde onderdelen
En daar komt ook de goede dealer boven drijven
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Bas vd laar

Bericht door Bas vd laar »

Een serieus bedrijf is wettelijk verplicht 1 jaar garantie te geven op
Occasions van boven de € 20.000
Dat is niet waar Bob
Je bedoelt waarschijnlijk de Bovag garantie, bij Bovag aangesloten bedrijven.
Maar ook daar kun je van garantie afzien, je laat bijvoorbeeld een keuring doen, de camper komt daar goed uit, je krijgt korting en neemt hem zo mee.
Uiteraard moet dit netjes op papier worden gezet.
Bob Diesel
Contacteer:

Bericht door Bob Diesel »

Nee Bas
Wettelijke garantie is 12 maanden sinds 2022
Heeft niks met bovag van doen

https://wettelijkegarantie.nl/rechten/a ... -cQAvD_BwE

Het bedrag als voorbeeld word hier genoemd
https://autocoach.nl/inspiratie/wetteli ... nformiteit
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
tranny

Bericht door tranny »

Een familielid van mij heeft als rechter dagelijks werk aan rechtszaken over die wettelijke garantie.
In de praktijk vallen een hoop van die rechtszaken over garantie op 2e-hands goederen toch weer om doordat kopers meestal veel meer van het product verwacht als hetgeen wat de koper werkelijk van het product mag verwachten, het merendeel van die uitspraken komen neer op een stukje coulance regeling i.p.v. 100% vergoeding/herstel.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Bas vd laar

Bericht door Bas vd laar »

@ Bob,

je kan nog steeds afzien van garantie, dat mag iedereen, je moet het alleen goed contractueel vastleggen.
Tegenover het afzien van garantie staat dan een korting, ook dit moet beschreven worden.

Als je camper daarna stukken krijgt en je wil dit dan dat alsnog gaan claimen, dan krijg je van elke rechter nul op het rekest.
Die zegt doodleuk: "U heeft afgezien van garantie omdat u dan extra korting kreeg, tenzij u kan bewijzen dat u dit onder dwang getekend hebt, verklaar ik uw zaak ongegrond.
Een prettige dag verder."

Consumentenbescherming gaat ver, maar veel minder ver dan velen denken.
Het Conformiteitsbeginsel wordt vaak aangehaald als wondermiddel, maar dat is in de praktijk veel lastiger dan men denkt, en als je getekend hebt voor het afzien van garantie helemaal onmogelijk.
Die ( commerciele ) sites draaien helemaal op dit Conformiteitsbeginsel en zullen vooral zaken aannemen die ze makkelijk winnen, de rest wordt in beginsel al afgewezen.

Ik werkte vroeger voor een Bovag bedrijf en daar kwamen dit soort zaken met enige regelmaat voor, we hebben er nooit een verloren, en dat kwam door de contracten op de juiste manier op te stellen.
Alleen de woorden Geen Garantie is te mager.
Plaats reactie