Afschaffen kwarttarief?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
AadenAnke

Re: Afschaffen kwarttarief?

Bericht door AadenAnke »

Ik heb gehoord dat je als je als 65+ naar Spanje verhuisd de eerste 10 jaar helemaal geen belasting betaald of het waar is? Dan voor je 80e weer terug want dan kan je nog volop gebruik maken van de betere Nederlandse regelingen! Als 1/4 tarief 1/2 tarief word oké dat is een 500€ per jaar extra daar voor ga ik echt niet minder weg of kortere ritjes maken kom opzeg we hebben het allemaal bere goed barsten van de weelde wij hoeven niet langs de voedselbank toch

Gr Aad
jheeck
Contacteer:

Bericht door jheeck »

Ik kom voor onze bus toch op een verdubbeling van €79,= naar €158,= per maand, daarbij nog geen rekening houdend met de verdere verhoging van de motorrijtuigenbelasting die ook in de plannen staat. Is best even slikken maar voor ons gelukkig nog wel betaalbaar.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Bob Diesel
Contacteer:

Bericht door Bob Diesel »

En :idea: er moeten nog coalitie gesprekken komen
Nieuwe regering
Dan nog door de senaat
maw ,kan zo maar nog ff duren
Hoop doet leven
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Ja voor mijn bus een 85€ p/m een 6a7 maanden per jaar zo wat? Laten we eerst eens bekijken hoe goed we het hebben en altijd hebben gehad. De meeste van ons hebben geen idee wat de smaak van honger is! Kijk eens naar Mali Darfur Libië de Palestijnse gebieden en dichter bij de Oekraïne of gewoon een arm land binnen onze EU zoals Roemenië dan hebben we toch niets te zeuren zeiken over dat we minder korting krijgen terwijl er elke dag 1000 de kinderen in ons eigen Nederland zonder ontbijt naar school gaan en soms ‘savonds naar bed zonder een hap eten. Ik kan best pissend worden omdat gedoe van nu moet ik weer meer betalen en krijg er niets voor terug

Gr Aad
Bob Diesel
Contacteer:

Bericht door Bob Diesel »

Allemaal erg Aad
Maar in ene 70/80 euro uit je beurs geplukt krijgen is niet leuk, alles bij elkaar word er veel gekort
Zeker als je het niet al te breed hebt
Genoeg hier met aow en klein pensioen
Die hierdoor wel de duimschroef voelt

Heb je 2 ruime inkomens en 2 personen auto,s er bij, zo wath
Doe je er 1 weg
Ook niet leuk maar wel gemakkelijker

Maar niet de rest vd wereld er bij halen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
kampertjes

Bericht door kampertjes »

Ach ja, camperen is sowieso dure hobby. Maar, we kunnen m even niet gebruiken, zie topic lekkage automaat, daarom voor het eerst sinds heel lange tijd op zoek naar alternatieven om nog even weg te kunnen in onze vakantie. Maar hé, das geen kattepis. 100 euro per nacht voor een B&B, huisje of appartement is het zomaar en dubbele kan ook. Ik had er echt eigenlijk geen idee van….
Alles wordt duurder, maar allee, vakantie houden blijft toch een luxe. Vroeger thuis was er ook geen geld voor maar we waren gelukkig met een dagje uit. Heb er niks van over gehouden.
We zien het wel.

En, destijds met die 60 dagen kaart, toen hadden we een T3 Westfalia Clubjoker, als gezinsauto. Jarenlang volle pond betaald, totdat het kwarttarief er ineens kwam. Dat was een beste meevaller. Nu misschien (deels) andersom. Ach ja.
jheeck
Contacteer:

Bericht door jheeck »

AadenAnke schreef:
di 19 sep 2023, 19:06
Ja voor mijn bus een 85€ p/m een 6a7 maanden per jaar zo wat?
Ah, op die fiets. Ik schors nooit want we gebruiken 'm jaarrond.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Juist wel naar de rest van de wereld kijken Bob dan weet je dat je aan de gezegende kant van het midden zit! Er is klauwen met geld uitgegeven om tijdens Corona de Nederlanders op de been te houden. Bedrijven overeind gehouden daardoor banen behouden noem maar op die poen was er niet dus geleend en datmoet een keer terug betaald worden en dat gaat met de bekend kaasschaaf een plakje hier en een plakje daar niet leuk maar we gaan er niet dood van de honger van. Gaan gewoon nog met camper (of sleurhut) maanden naar het zuiden drinken ons glaasje rosé en bier.
Half vol of half leeg is het spreekwoord toch! Niet alleen kijken van ik heb minder maar ook van ik heb nog steeds meer dan vele anderen

Gr Aad
Greyus Nomadicus

Bericht door Greyus Nomadicus »

AadenAnke schreef:
di 19 sep 2023, 19:06
Ja voor mijn bus een 85€ p/m een 6a7 maanden per jaar zo wat? Laten we eerst eens bekijken hoe goed we het hebben en altijd hebben gehad. De meeste van ons hebben geen idee wat de smaak van honger is! Kijk eens naar Mali Darfur Libië de Palestijnse gebieden en dichter bij de Oekraïne of gewoon een arm land binnen onze EU zoals Roemenië dan hebben we toch niets te zeuren zeiken over dat we minder korting krijgen terwijl er elke dag 1000 de kinderen in ons eigen Nederland zonder ontbijt naar school gaan en soms ‘savonds naar bed zonder een hap eten. Ik kan best pissend worden omdat gedoe van nu moet ik weer meer betalen en krijg er niets voor terug

Gr Aad
@AadenAnke,
Chapeau, eindelijk iemand die het breder ziet dan z'n eigen straatje.
Veel verwende poppetjes hier op dit forum die niet verder kunnen kijken dan hun oogkleppen.
Wentel je maar in eigen ongelijk. Als je daar klaar mee bent, lees Aad z'n bericht nog eens en denk 5 minuten na voordat je reageert!
To me, old age is always fifteen years older than I am.
metatoon

Bericht door metatoon »

Dit verwend poppetje is voor wat meer versobering .
I
Wat neer komt op verijking.

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
SkiRon
Contacteer:

Bericht door SkiRon »

Ik schat in dat menig camperaar nu meer gaat schorsen zodra je een maandje stilstaat en ze dus alsnog de extra belasting mislopen. Ze zullen dan eerdaags het schorsen ook wel duurder maken!
deusjevo

Bericht door deusjevo »

Wat dacht je van onmogelijk?
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Face

Bericht door Face »

Dit artikel las ik.
Bijlagen
Screenshot_20230919-190814.png
Screenshot_20230919-190814.png (248.9 KiB) 103 keer bekeken
PE1OPQ Theo

Bericht door PE1OPQ Theo »

Komt deze nu op hetzelfde neer als een grijskenteken busje maar dan zonder bijtelling en zo?
Of haal ik nu van alles door elkaar heen? :D

Theo
Plaats reactie