Burstner (1991): afvalwater niveau en vorstbeveiliging

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
mrmadalex
Berichten: 11
Lid geworden op: di 04 jul 2023, 10:19

Burstner (1991): afvalwater niveau en vorstbeveiliging



Bericht door mrmadalex »

Hallo,

In afwachting van het repatriëren van onze camper (defecte diesel druk leiding) ben ik alvast aan het bedenken wat we nu weer eens gaan aanpassen.

In de Peugeot J5 Burstner uit 1991 zit een EBL CDC BU7 Controller voor het bedienen van de binnen verlichting, waterpomp en ooit ook het opladen van de accu's. Daarnaast geeft deze ook het vloeistof niveau in de afvalwater tank weer (werkt nog) en er zit een vorstbeveiliging optie op voor de vuilwater tank (geen idee of die het doet)

Het accu laden is al overgenomen door een aparte acculader en ik zit te bedenken of ik de hele controller inclusief display unit eruit ga halen en ga vervangen door zelfbouw.

Ik ben opzoek naar enige info m.b.t. werking van van de afvalwater niveau meter en de afvalwater tank vorstbeveiliging. Aan de zijkant van de afvalwater tank zitten een stuk of 4 a 5 bedrade punten onder elkaar. Dit zou best een niveau meter kunnen zijn, maar het kan net zo goed een verwarming element zijn. Ik ben niet zo happig om de tank onder de camper te verwijderen, dan zou ik het allemaal heel goed kunnen zien maar dat is me wat te veel ellende.

Daarnaast vraag ik me af of de vorstbeveiliging op 220v of 12v werkt (aannemende dat de hele tankinhoud verwarmd wordt vind ik 12v twijfelachtig).

Voor de nieuwsgierigen, vervangen van de control unit ga ik waarschijnlijk doen met 1 of 2 Arduino Microcontrollers en wat relais zodat ik geen nieuwe bedrading hoeft te trekken en de flatcable van de huidige controlbox voor de communicatie kan gebruiken. Hang ik er ook een water tank vlotter aan en nog wat speelgoed. Gewoon omdat het kan.
Plaats reactie