Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8710
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door seth_space »

ik kijk om me heen en zie dan toch heel andere dingen
Dan moet je toch eens uit je bubbel stappen ;)
Ik snap goed dat er nog mensen zijn die achterhoede gevechten voeren en die nog niet zo ver zijn. De diesel bijv is nog lang niet "dood" en evenmin de benzine autos. De LPG rijders lachen zich een ongeluk momenteel.
Maar de toekomst is elektrisch rijden en dat zie je ook aan de verkoopcijfers en de nieuwe modellen die beschikbaar komen.
Maar het staat je vrij de realiteit te negeren . Daar heb ik geen probleem mee :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Elliot 5
Berichten: 706
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door Elliot 5 »

seth_space schreef:
do 03 aug 2023, 19:26
Soms....word het me teveel🤣
Dat is te merken :wink:
Gelukkig, dan zette ik het er niet voor niets onder🤣.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1604
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door tranny »

Ik heb er totaal geen problemen mee dat er voor het rijden met die EV's geleidelijk aan ook een keer wat aan de schatkist afgedragen moet gaan worden... diegene die daar over klagen zijn alle voordeeltjes van aankoopsubsidie, geen mrb, geen/verlaagde bijtelling, MIA/Vamil aftrek en noem maar op waar ze vele jaren ruimschoots van geprofiteerd hebben (en nog van profiteren) blijkbaar al helemaal vergeten.

Al die subsidies en vrijstellingen zijn alleen maar in het leven geroepen om de ontwikkeling en verkopen van de peperdure EV te stimuleren in de beginjaren, maar inmiddels zijn de aankoopkosten al aardig gedaald en dus kan de subsidie daarvoor ook rustig afgebouwd worden.
En uiteindelijk zijn het toch weer de fabrikanten die het meeste voordeel van al die subsidies hebben gehad, dankzij die subsidies hebben zij een snelle omzet kunnen bereiken waardoor hun investeringen in een rap tempo terug verdiend konden worden... en op landelijk niveau zijn de Bovag/Rai branche organisaties er ook absoluut niet slechter van geworden.
Kortom gewoon overheidssteun voor een complete economische bedrijfstak die prima op eigen benen zou moet kunnen staan, je zou het net zo goed een vorm van concurrentievervalsing kunnen noemen.

Een EV is voor mij persoonlijk trouwens ongeveer wel het laatste waarin ik m'n centen wil investeren.
Want heel nuchter gezien koop je hiermee voor grof geld slechts een geheel nutteloos tuinornament, en dat nutteloze tuinornament wordt pas een bruikbaar voertuig als de benodigde licentiesoftware (die nooit je eigendom wordt) erin geïnstalleerd wordt.
Met een simpele update kan de fabrikant (of hacker) al gewoon bepalen wat jou voertuig wel en niet meer kan, mij niet gezien. (en dan heb ik het nog niet eens over alle data die de fabrikant over jou en je voertuig verzameld, het slikken of stikken is ook een vast onderdeel van de licentievoorwaarden)
En ja, ik weet dat Microsoft en m'n mobieltje exact hetzelfde doen... maar als die de stekker eruit treken omdat ik het niet meer eens ben met de door hun gewijzigde voorwaarden of updates blijf ik niet achter met een volstrekt nutteloos tuinornament van een kleine hypotheekwaarde. :wink:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6080
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door TestCase »

Driekske schreef: Als je thuis een kabeltje over het trottoir legt om op te laden krijg je een bekeuring van 90 €
Hier in de gemeente 'krijg' je een kabelgoot door het trottoir. Problemen worden echt wel opgelost.

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Driekske
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 07 jun 2023, 12:44

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door Driekske »

Ook dat klopt niet niemand krijgt dat, geen een gemeente die dat betaald en zelf aan leggen mag ook niet.
Als je 10 hoog woont krijg je dan een kraan op je dak :-B :lol3:

Weet je wat ook niet klopt dat ze op pakkeerplaatsen in buurten van mensen afnemen voor een laadpaal
waar nooit niemand aan staat omdat niemand een electrice auto heeft in de hele buurt

Ik wil er nog geen al krijg ik hem voor de helft van het geld wat een ellende met deze voertuigen 8-)
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 04 aug 2023, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door Dutch Traveler »

Beste Tranny. Ik zou er ook geen moeite mee hebben als de kampeerauto's eens wat meer gaan betalen.
Al decennia lang krijgen die maar liefst 75 % subsidie op de houderschapsbelasting :bang:
Dat kost vadertje staat inmiddels al meer dan een HALF MILJARD EURO PER JAAR.
En dat wordt dan ook nog verstrekt aan al die vieze gemanipuleerde en veel te zware roet uitbrakende diesels.
Gewoon naar vol tarief dus, wordt het vanzelf een stuk rustiger en schoner op de weg. :cheers:
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 887
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door FrankdB »

Het merendeel van die kampeerauto's zou niet gekocht zijn als ze onder het vol tarief hadden gevallen.

Je kunt dus ook zeggen dat de overheid zomaar 125 MILJOEN PER JAAR extra binnenhengelt dankzij het kwarttarief.



Frank
deusjevo
Berichten: 761
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door deusjevo »

🙏

Precies
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Camper-T
Berichten: 1184
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door Camper-T »

Vandaag stuurde het NKC een e-mail met hierin deze link voor als je je aan wilt melden voor een massaclaim richting Fiat:
https://www.nkc.nl/campernieuws/2023/au ... erm=button
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8710
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door seth_space »

Arme drieske, je hebt vast nog nooit gezien dat bij flats zogenaamde parkeerterreinen bestaan . Dat is een stuk grond bestemd voor de autos van de bewoners. Ik weet het, sensationele uitvinding die je even gemist had :lol3:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Peter+Annie
Berichten: 1356
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door Peter+Annie »

Dutch Traveler schreef:
vr 04 aug 2023, 10:04
vieze gemanipuleerde en veel te zware roet uitbrakende diesels.
Is dit je eigen bedenksel ? of heeft je tekstverwerker er dat voorgezet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80434
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door Dafluc »

Zullen we bij het onderwerp blijven. Dat is dus niet de haalbaarheid van elektrisch rijden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door FrankJC »

Dutch Traveler schreef:
vr 04 aug 2023, 10:04
Beste Tranny. Ik zou er ook geen moeite mee hebben als de kampeerauto's eens wat meer gaan betalen.
Al decennia lang krijgen die maar liefst 75 % subsidie op de houderschapsbelasting :bang:
Dat kost vadertje staat inmiddels al meer dan een HALF MILJARD EURO PER JAAR.
En dat wordt dan ook nog verstrekt aan al die vieze gemanipuleerde en veel te zware roet uitbrakende diesels.
Gewoon naar vol tarief dus, wordt het vanzelf een stuk rustiger en schoner op de weg. :cheers:
Terug naar de 60 dagen kaart :crazy:
Driekske
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 07 jun 2023, 12:44

Re: Sjoemel software Fiat Ducato euro 5 en 6?



Bericht door Driekske »

Frank ze willen van het gesjoemel af moet je natuurlijk niet met een 60 dagen kaart komen :-B :-B 8-)

Ja we moeten terug naar software is een beetje uit de hand gelopen

driekske
Plaats reactie