Hoog toerental stationair & oranje lampje motor brandt
Hoog toerental stationair & oranje lampje motor brandt
Mijn Peugeot Boxer (2016) draait een hoog toerental stationair, zo’n 1200/1300. Tevens brandt het oranje motor lampje op het dashboard. Die laatste brandt wel vaker als ik meer dan 150km rij maar als ik de volgende weer ga rijden is ie weer uit. Nu dus niet.
De melding van het lampje al diverse keren laten controleren, niets gevonden. Waarschijnlijk defecte sensor.
Het hoge toerental baart me wel zorgen. Ben nu in Frankrijk op vakantie, wat te doen?
Geert
De melding van het lampje al diverse keren laten controleren, niets gevonden. Waarschijnlijk defecte sensor.
Het hoge toerental baart me wel zorgen. Ben nu in Frankrijk op vakantie, wat te doen?
Geert
Re: Hoog toerental stationair & oranje lampje motor brandt.
Lijkt op een poreus/ kapot vacuüm slangetje?…..of het gasklep huis
Hans
Re: Hoog toerental stationair & oranje lampje motor brandt.
Laadt je dynamo nog wel op? Maar dan zou ook het laadstroom controle (rode accu) lampje moeten branden...
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Hoog toerental stationair & oranje lampje motor brandt.
Toch maar eens uitlaten lezen kan van alles zijn .
Lampje kun je wel uit maken neem 1 min de minpool los is het meestal weg .
maar kan het toch weer gaan branden.
hoeft niet altijd.
Kan ook zijn dat de gasklep en EGR vervuild is wordt het anders dan moet je naar een garage
want kan hij in de noodloop gaan maar dan krijg je een OBD fout code
Als het oranje lampje brandt hoef je je niet meteen zorgen te maken wel een keer naar laten kijken
Driekske
Lampje kun je wel uit maken neem 1 min de minpool los is het meestal weg .
maar kan het toch weer gaan branden.
hoeft niet altijd.
Kan ook zijn dat de gasklep en EGR vervuild is wordt het anders dan moet je naar een garage
want kan hij in de noodloop gaan maar dan krijg je een OBD fout code
Als het oranje lampje brandt hoef je je niet meteen zorgen te maken wel een keer naar laten kijken
Driekske
Laatst gewijzigd door Driekske op za 29 jul 2023, 23:21, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: Hoog toerental stationair & oranje lampje motor brandt
Mijn boxer had hetzelfde, liep te hoog stationair, en mil lampje brandde, heb hem uitgelezen was luchtmassa meter, zat muis in het luchtfilter, filter vervangen en luchtmassa meter ook schoongemaakt, alles weer prima erna. Maar uitlezen is dus een must om te achterhalen waarom lampje brand.
- Geert Huizing
- Berichten: 592
- Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
- Locatie: Noord-Holland
Re: Hoog toerental stationair & oranje lampje motor brandt
De storing zeker laten uitlezen, liefst door een fiat specialist.
Ik had vorig jaar een oranje lampje branden, bleek de verschildruk sensor van het roetfilter te zijn.
Auto reed verder wel normaal, maar met deze storing kwam het regeneratieproces van het roetfilter niet meer op gang, en dan kom je op een gegeven moment stil te staan ergens onderweg.
Ik had vorig jaar een oranje lampje branden, bleek de verschildruk sensor van het roetfilter te zijn.
Auto reed verder wel normaal, maar met deze storing kwam het regeneratieproces van het roetfilter niet meer op gang, en dan kom je op een gegeven moment stil te staan ergens onderweg.
Groet,
Geert
Geert
Re: Hoog toerental stationair & oranje lampje motor brandt
Zeker goed om te melden Geert maar TS heeft een ander probleem te hoog toerental
En dat vind je ook niet als je hem niet uitleest word alleen maar gissen.
Ook niet elke garage is blij om hem uit te lezen neemt te veel tijd in beslag jonge PSA voertuigen hebben
een SGW module wat inhoud dat je niet in de ECU kunt wel de dealer
Is wel met een speciale kabel 12+8 te omzeilen maar dat is niet snel even gedaan hebben die module
verstopt achter het handschoenen bakje moet je wat slopen
vandaar dat TS schrijft dat het oranje lampje regelmatig brand en ze het niet konden vinden
Maar bij een oranjelampje hoef je je niet meteen zorgen te maken maar wel na laten kijken natuurlijk
En dat vind je ook niet als je hem niet uitleest word alleen maar gissen.
Ook niet elke garage is blij om hem uit te lezen neemt te veel tijd in beslag jonge PSA voertuigen hebben
een SGW module wat inhoud dat je niet in de ECU kunt wel de dealer
Is wel met een speciale kabel 12+8 te omzeilen maar dat is niet snel even gedaan hebben die module
verstopt achter het handschoenen bakje moet je wat slopen
vandaar dat TS schrijft dat het oranje lampje regelmatig brand en ze het niet konden vinden
Maar bij een oranjelampje hoef je je niet meteen zorgen te maken maar wel na laten kijken natuurlijk
- Bas vd laar
- Berichten: 6339
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Hoog toerental stationair & oranje lampje motor brandt
EGR vervuild zou kunnen, daar zijn Ford motoren wel gevoelig voor.
Eerst kijken of alles goed is aangesloten, daarna kun je proberen de EGR klep netjes schoon te maken.
Eerst kijken of alles goed is aangesloten, daarna kun je proberen de EGR klep netjes schoon te maken.
Re: Hoog toerental stationair & oranje lampje motor brandt
Maar dan heb je nog een probleem, moet de gasklep nog opnieuw in geleerd worden.
dus kun je het niet zelf .
wel jammer natuurlijk zou je veel geld schelen
dus kun je het niet zelf .
wel jammer natuurlijk zou je veel geld schelen
Re: Hoog toerental stationair & oranje lampje motor brandt
Begint hier zo langzamerhand steeds meer op Facebook te lijken.
Daar gokken ze ook allemaal maar wat het allemaal wel niet kan wezen.
Ook in Frankrijk zijn garages die je auto kunnen uitlezen.
Want uitlezen is de enige mogelijkheid om achter de juiste oorzaak te komen van brandend motorstoringslampje.
Succes bij deze bingo
Daar gokken ze ook allemaal maar wat het allemaal wel niet kan wezen.
Ook in Frankrijk zijn garages die je auto kunnen uitlezen.
Want uitlezen is de enige mogelijkheid om achter de juiste oorzaak te komen van brandend motorstoringslampje.
Succes bij deze bingo
- Bas vd laar
- Berichten: 6339
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Hoog toerental stationair & oranje lampje motor brandt
Nee hoor, zolang je hem niet op contact zet als je ermee bezig bent is dat niet nodig.Maar dan heb je nog een probleem, moet de gasklep nog opnieuw in geleerd worden
Gewoon eraf halen, schoonmaken en terugplaatsen.