Mi TV-stick start niet door

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Mi TV-stick start niet door



Bericht door The Scorpios »

Salora 12V tv met Mi tv stick. Leek een goede combi. Maar als beiden op 12V staan, ongeacht of ik de mi tv stick stroomaansluiting op tv of via usb kabel van ander contact gaat, start de tv stick maar kort op. Na scherm met Android tv start de mi tv stick õpnieuw op. En dat herhaalt zich.

Tot na een half uur, dan loopt het, lijkt het, goed. Maar dan ineens, alles huppekee, start mi weer opnieuw op.

Waar ligt dat aan? Iemand een idee of een tip?
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mi tv stick start niet door in de



Bericht door gjvonk »

Ik las in een review dat de Xiaomi MI tv stick een USB voeding nodig heeft die 1 Ampere kan leveren. Op de USB aansluiting van mijn vorige Avtec tv werkte dat in ieder geval wel goed. Ik heb nu een nieuwer en groter model Avtec tv en ook net weer een nieuwe Xiaomi MI tv stick besteld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
FredB
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 21 nov 2021, 19:12

Re: Mi TV-stick start niet door



Bericht door FredB »

Heb hetzelfde ervaren met mijn Mi TV stick en heb de warmte de schuld gegeven omdat hij na een uurtje in de koelkast wel goed opstart. Heb daarna afscheid genomen van de Mi TV stick en een google chrome cast gekocht die heeft me afgelopen weken met extreme warmte in Portugal en Spanje niet in de steek gelaten.
Groet Fred
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Mi TV-stick start niet door



Bericht door TestCase »

De nieuwe chrome heeft ook 1A nodig en standaard levert een USB uitgang 500mA. Dus een aparte kabel naar een juiste usb lader leggen.

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: Mi TV-stick start niet door



Bericht door Snarfsel »

Heb ook een Salora 12v tv en Mi-tv Stick, voeding vd Stick komt van de tv.
Werkt goed, geen problemen gehad.
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Mi TV-stick start niet door



Bericht door Camper-T »

Probeer sowieso eerst een losse USB voeding waarvan zeker is dat deze met minimaal 1A kan laden/voeden.
Of stop de TV stick eens in een andere TV om hiermee te testen. Wellicht heb je een blauwe maandag stick.

Zelf heb ik de nieuwe generatie Xiaomi TV-Stick waar o.a. het warmteprobleem is opgelost. Werkt perfect.
Deze zit ook op de USB poort van een kleine Megasat TV en dat gaat prima.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Re: Mi TV-stick start niet door



Bericht door The Scorpios »

Ik dacht al dat het aan de voeding laag. Heb vanmiddag de mi stick aan oplader gelegd en vreemd genoeg werkte het nu wel voor journaal kijken. Volgens opdrik zijn onze usb aansluitingen 1 en 2,1 ampère. Dus daaraan zou het niet kunnen moeten liggen. Ik ga voorlopig maar eens uittesten hoe het werkt, als ik een uurtje van te voren de stick aan de usb kabel leg. En dat steeds korter....

Ach tv kijken komen we niet echt aan toe maar tijdens een regenbui is het wel fijn als het werkt.
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
Plaats reactie