Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Mischa
Berichten: 55
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 8:24
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Mischa »

Da's simpelweg een kwestie van altijd zorgen dat ie goed uitgevouwen staat. Zelfs met 120kg ga je er dan niet doorheen.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Wij gebruiken die krukjes zowel als opstap de bus in als we ergens staan, als om het bed in te komen, en nooit probleem mee gehad. Wel goed uitgevouwen inderdaad.

Wellicht leuk te vermelden: Ben nu bezig aan mijn eerste werkdag in de camper, en tot nu toe (11:30 lokale tijd) blijkt dat goed te gaan. Nadeel was wel het uur tijdverschil: dacht om 8 uur in te loggen, kon direct de standup meeting van 9:00 in. We zitten in Noord Portugal intussen (kortom weer 4 dagen flink door gereden).
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Voorlopig laatste post in dit topic, of ik moet weer zaken willlen aanpassen.

2,5 dagen gewerkt en dat gaat uitstekend gelukkig. Wel hoog data verbruik bij meetings, maar dat is te behappen. Vandaag nog even van de omgeving genieten, morgen langzaam richting de Spaanse Picos. Het leeuwendeel van de reis willen we namelijk in Frankrijk doorbrengen, Noord Portugal was vooral om de natte dagen te ontvluchten.

Een puntje om nog op te lossen is de kachel. Die springt om ee haverklap op E-8, dus moet de brandstof toevoer checken.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Rob vd S
Berichten: 314
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Rob vd S »

Dag Marcel,

Leuke camper en mooi afgewerkt.
Aardig ook dat je hem ook voor het werk gebruikt. Dat zie ik mij t.z.t. ook doen. Wel vraag ik mij af waarom je daarvoor een andere tafeltje pakt. Die grote voldoet toch ook?
Renault Camp Master
Berichten: 57
Lid geworden op: za 10 sep 2022, 9:45

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Renault Camp Master »

MarceldeHoog schreef:
wo 24 mei 2023, 15:41

Een puntje om nog op te lossen is de kachel. Die springt om ee haverklap op E-8, dus moet de brandstof toevoer checken.
Hoi,
2 punten voor de kachel check.
De opvoerpomp moet onder een hoek geplaatst zijn. Min 15 graden, aanvoer kant laag, de afvoer kant hoog. Als hij horizontaal ligt krijg je luchtbellen in de leiding en dus aanvoer problemen.
Een ander punt om te checken. Bekijk even of het brandstof filterhuis goed gemonteerd is. Daar zit een doorstroom richting in.

Ik hoop dat je er wat verder mee komt.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Dank je Rob!
Dat extra tafeltje is zo gemaakt dat het precies voor mijn stoel komt, terwijl mijn vrouw normaal in haar stoel kan. Vandaar ook 1 schuine kant.

De standaard tafel komt min of meer in het midden uit, om er handig aan te kunnen eten.

Qua kachel was ik toevallig gister al onder de bus gekropen, en het bleek erg simpel. De pomp hing inderdaad verkeerd, hetgeen erg eenvoudig was op te lossen. Hopelijk nu de issues voorbij.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

De kogel is door de kerk: zodra we thuiskomen trek ik die chinees er uit en vervang hem voor een Autotherm. Hij heeft tijdje goed gewerkt afgelopen jaar, maar nu is het weer storing na storing, ik heb het we gehad met dat ding.

Verder, mochten jullie het leuk vinden, de eerste 2 weken van onze trip:
week 1
https://youtu.be/7xd0Bri25OA
week 2
https://youtu.be/y3nehYMv2g8
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door DJSmiley »

Die chineze vragen wat meer aandacht.. meest voorkomend is dat mensen een 4kw installeren in een kleine bus waardoor ie zelden vol vermogen draait en dus dichtroet.

De gloeiplug is een goede bekende 2e, tesamen een met aanlopende ventilator. Reserve gloeiplug is geen slecht idee.
De printplaat wil ook nog wel eens defect gaan maar dat is minder voorkomend.

Zo’n autotherm is een andere prijsklasse maar dat is 1x slikken en dan nauwelijks gezeik. (Net zoals een eberspacher of webasto)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Toevallig keek ik vanmiddag een filmpje van een gast uit Wales cie een review van de Autoterm gaf. Hij begon met precies mijn gevoel te omschrijven: zijn chinese ka hel met een hamer bewerken. Toevallig had hij dus ook meer dagen met storingen dan met warmte, 2 maanden alles proberen, 2 kachels gekocht. Hier 1 kachel, 2 keer de warmte sensor vervangen, en vaker storingen gezien dan warme lucht gekregen.

Als dan voor 600 euro mijn problemen over zijn, betaal ik dat graag ;)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Terug van onze 6 weken, en toch een aantal puntjes gevonden die we willen aanpakken.
  • de kachel: er is al een nieuwe besteld, hopelijk kan ik die komend weekend inbouwen. De chinees wordt vervangen voor een Autoterm.
  • Het bed: de bodem zakt hier en daar een beetje door, de bedplank is niet stevig genoeg. Ga allereerst de ondersteuning aanpassen, maar wellicht ook nieuwe bodem.
  • Aanrecht: niet zo zeer een issue, maar ik heb dat ding veel te zwaar gebouwd. Daar ga ik wat kilos op besparen, we willen sowieso een nieuwe wasbak, en daarmee ook een nieuw blad.
  • Aansluitingen werkplek: die zijn wat dom geplaatst, en wil ik verplaatsen.
Kortom, met een zelfbouwer ben je nooit klaar!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door fostar82 »

Ach je moet ook wat te doen hebben toch?
Hoe was je vakantie?
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Heerlijke reis gehad fosfar, 44 dagen weg, en de 2,5 dag werken per week beviel eigenlijk uitstekend.

Wel stonden we op die dagen op campings, vooral zodat mijn vrouw lekker buiten kon zitten, eventueel een was draaien, etc. Met de acsi kaart heb je dan ook stroom, dus erg hard hoefde de accu niet te werken :-)
De andere dagen stonden we vooral op camperplaatsen, veelal gratis zelfs. Echt heel erg mooie plekjes gevonden.

Helaas was het weer niet altijd even optimaal, waardoor we de eerste week erg veel gereden hebben, en daarna ook de plannen wat aangepast aan de vooruitzichten. En het mooie is dat we over 2 maanden weer gaan!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door fostar82 »

Klinkt top en dan over 2 maand alweer weg.

Geen last van wifi problemen tijdens videocalls etc?
En hoe beviel je setup/bureau? Een bureaustoel zit anders als een autostoel natuurlijk.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Internet ging eigenlijk uitstekend. Voor Spanje en Frankrijk een lokale sim gekocht, en in mijn Tp-link 7350 gedaan. Zelfs Teams meetings waren geen issue, en s'avonds youtube kijken bijvoorbeeld ging ook perfect. Geen enkele lokatie tegengekomen waar dat slecht ging.

De werkplek voldoet zeer goed qua comfort, superfijne stoel (zet m wel rechter dan tijdens rijden). Enige nadeel is dat de tafel weg is natuurlijk, als het dan geen weer is om buiten te eten, is dat minder.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Plaats reactie