Tolbadge Noorwegen

Plaats reactie
donder
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 0:06

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door donder »

ja, bellen en e-mailen naar deze adressen is niet gelukt.
ik wacht nog op een antwoord op mijn e-mail naar " post@skyttelpass.no "
deze heeft een automatische ontvangstbevestiging van mijn mail gestuurd.
fscudo
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 31 mei 2023, 10:51

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door fscudo »

donder schreef:
di 30 mei 2023, 20:00
dit is al een paar dagen zo en ook e-mailen en bellen lukt niet.
ik blijf het nog een paar dagen proberen.
Ik ben nieuw hier na een tijdje met interesse dit onderwerp meegelezen te hebben. Leek me handig om hier even op te reageren. Ik had vorige week hetzelfde probleem en heb toen via het contactformulier een ticket aangemaakt. Tot op heden hebben ze het sms probleem nog niet aangepakt, maar gisteren kreeg ik n.a.v. mijn ticket wel de mogelijkheid om mijn informatie door te geven zodat ze handmatig de overeenkomst konden aanmaken. Vandaag volgde de factuur, die ik vervolgens omgerekend en omhoog afgerond in Euros naar hun IBAN heb overgemaakt (scheelt weer bankkosten). Mijn advies voor mensen met hetzelfde Autopassferje probleem zou dus zijn om ook even via het formulier een ticket aan te maken.

Voor de Skyttelpass moest ik trouwens wel invoerkosten betalen, in tegenstelling tot de meeste anderen hier. Dit komt denk ik (afgaande op de factuur) doordat ze een waarde van 1 NOK op de envelop hebben gezet, wat tot €6 invoerkosten leidt. Inmiddels ligt de tag ondanks directe betaling al een kleine week bij de douane te wachten, dus ik hoop maar dat deze op tijd binnenkomt.
donder
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 0:06

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door donder »

De website werkt nog steeds niet. Na mijn e-mail aan "post@skyttelpass.no" is via hun de 'autopass for ferje" geregeld.
De medewerking via e-mail vanuit noorwegen is heel goed. Nu moet het voorschot overgemaakt worden en dan is het in orde.
ik heb ze ook gevraagd wanneer de tag van Skyttelpass komt en wat deze uiteindelijk toevoegt omdat er ook aan nummerherkenning gedaan wordt. Zonder tag achter het raam heb je ook gewoon de voordelen / korting.

copy van e-mail: 'Tilbakemelding:
You will not need the tag in the terms of receiving the discounts.
The tag is prefable to the license plate number because the passings will register faster to your agreement, and it is easier to proof that the passing is legit.
But as far as you as a customer are concerned there is not much of a dirfference."
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Nummerbordherkenning is er al lang maar voor korting op de tol en voor het ferjepasscontract met 50% korting is/was de tag nodig.
Is de vraag op kentekenherkenning voldoende is, gesteld voor de tol of voor het ferjepasscontract?
En geldt het antwoord ook voor buitenlandse kentekens?
(waarom die laatste vraag: DK heeft ook kentekenherkenning maar tot nu toe alleen voor Deense nummerborden).
donder
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 0:06

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door donder »

Voorafgaand aan de mail hierboven had ik het onderstaande al ontvangen, dit lijkt mij duidelijk.

Tilbakemelding:

We have canceled the ferry card. Delivery time to Norway is one to two weeks but abroad we count a bit longer.

Please note that both the ferry agreement and the agreement with SkyttelPASS is valid through license plate detection if you dont have the tag with you.
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Ik lees uit de berichten dat je kunt volstaan met de registratie bij Skyttelpass (dus de tag aanvraag) en het ferjepasscontract. Ik lees niet of dan bij het ferjepasscontract al het nummer van de aangevraagde tag moet zijn ingevuld. Wel lees ik dat je de korting krijgt als je de tag onverhoopt niet bij je zou hebben, omdat ze het kenteken lezen en dan je informatie kunnen opvragen.
Ik heb inderdaad bij de ferry's gemerkt dat ze m.b.v. de smartphone je kenteken scannen. Ik denk dat ze dat doen om te checken of je een ferjepasscontract hebt (je kunt ook een tag hebben zonder ferjepasscontract).
Verder zie ik dat je de ferry card niet ontvangt (dat is een fysieke pas in creditcardformaat). Weet dan wel alle contractgegevens, want ik heb op 1 ferry meegemaakt dat naar de ferry card werd gevraagd. Deze ferry hand nog geen taglezer en kentekenlezer.
donder
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 0:06

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door donder »

Bij aanvraag van Ferjepasscontract heb ik idd het tag nummer al opgegeven.
( ik krijg het idee dat Ferjepass en Skyttel hetzelfde bedrijf is )

Please note that few ferries still use the ferry card. The list:
Fogn – Judaberg – Nedstrand – Jelsa
Breistein – Valestrand
Florabassenget
Kaupanger – Frønningen
Ortnevik – Måren – Nordeide
Mekjarvik – Kvitsøy
Hofles – Geisnes – Lund
Ølhammeren – Seierstad
If you dont plan on travel with any of these ferries you dont need the ferry card.
fscudo
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 31 mei 2023, 10:51

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door fscudo »

Ik had dat specifieke Ferrycard lijstje op de kaart opgezocht en naar aanleiding daarvan de aanvraag van een Ferrycard overgeslagen. Ik verwacht eigenlijk dat die op niet al te lange termijn helemaal overbodig wordt.

Goed om te weten dat het ook zonder tag werkt!
Die van mij ligt inmiddels al een week bij inklaring te wachten...

Helaas kun je door het SMS probleem ook niet op de ferjecard account in loggen om het saldo te checken. De laatste reactie die ik op mijn ticket heb gehad was "Due to the error regarding SMS to foreign phone numbers, you are not able to log in to your account at this moment. We are working to solve the issue, and once it is solved you can log in to your account using your phone number."

Verder ook nog "Once the payment is registered your account will be active. A payment made from a bank outside Norway normally take one week to be registered." Dat lijkt me wel erg lang voor een banktransactie, maar dus ook iets voor sommigen om rekening mee te houden.
zwekkie
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 17:14
Locatie: Julianadorp.

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door zwekkie »

Gerrit Hilgen schreef:
wo 24 feb 2021, 9:39
Hallo,
Ik zoek informatie waar ik een tolbadge voor Noorwegen en Zweden kan kopen .

met vriendelijke groet : Gerrit Hilgen
Hoi Gerrit,

Ik heb het via Fremtind gedaan.
Is puur voor het gemak, en gekoppeld aan de ferrie pas. Autopassferje.no.
Tol wordt automatisch geregistreerd dan. Ik ben gisteren thuis gekomen en de rekening al in de brievenbus en mail.
Autopass en Fremtind zijn ons uitstekend bevallen.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr, Ruud
Adria Matrix 670 SL 50 year edition 2016.
Safe travels
Ruud & Christine
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Je bestelt een tag rechtstreeks bij de issuer in Noorwegen, die stuurt de tag op. Je hebt er alleen iets aan in Noorwegen, in Zweden heeft de tag geen functie. In Noorwegen heb je hem eigenlijk alleen nodig als je een kortingscontract wilt (Ferjepass).
Vergeet ook niet registratie bij Epass24, vooral als de camper >3500 kg is!.
De link naar de issuers staat op https://www.autopass.no/en/user/contact ... -provider/
De Flytpass is minder aantrekkelijk omdat hier een maandbedrag aan vast zit. Voor Noorwegen kies je uit Fremtind of Skyttelpass. De Skyttelpass is het gemakkelijkst aan de Øresundbrug te koppelen (tbv kortingsontract Bropas)
Gebruikersavatar
Cor Gonny en de kids
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 12:20
Locatie: de Kempen

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Cor Gonny en de kids »

Wij gaan binnenkort naar Noorwegen en hebben het volgende ondernomen:
1. Aangemeld bij autoPassferje.no
2. Mail terugontvangen met faktuur om 3000 NOK over te maken.
3. We ontvangen per post de Autopass met code.

ps. Het vertalen vanuit het Noors gaat gemakkelijk door onder de rechter muisknop
op ' vertalen' te klikken.

Gr. Cor
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Prima gedaan, gaat goedkomen.
Is de Ferry Card in de aanvraag ook aangevinkt? (soms is er geen taglezer)
Gebruikersavatar
Cor Gonny en de kids
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 12:20
Locatie: de Kempen

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Cor Gonny en de kids »

Ja, pasje zit erbij voor als er geen kaartlezer is.
We hebben er zin in, lekker 6 weken weg.

Gr. Cor
Beroepsreiziger

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Beroepsreiziger »

Geniet.
De tijd dat Noorwegen duur was is over.

Kreeg je een paar terug nog 8 Kronen voor een €, nu krijg je bijna 12Kronen voor een €. :thumbup:
Plaats reactie