Watertanks legen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Watertanks legen



Bericht door hathi »

Ik gebruik al 35 jaar niets,….laat na iedere trip alle tanks leeg en laat de kranen tijdens de stilstand allemaal open,bij de volgende trip,vul ik water met de kranen nog steeds geopend ,en draai ze dan pas 1 voor1 dicht ,zou er nog iets ingezeten hebben,is dat ook weggespoeld,en ik zie na al die jaren ook geen reden om dat te gaan veranderen,ik vind sommige handelingen in deze,dan ook wat overdreven,maar het is weer een gecreëerd verdienmodel voor veel bedrijven, dat is zeker😉
Hans
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Watertanks legen



Bericht door javanes »

Ik reinig de boel ook al jaren 1 keer per jaar met dunne bleek om de boel schoon te maken.
Laat de tank volledig leeglopen en verwijder eventuele aanslag en vuilresten.
Vul de tank met een mengsel in de verhouding van één eierdopje (50 cc) bleekwater (natriumhypochloriet; chloor 4 g/100ml) zonder geur- of verdikkingsmiddelen op 50 liter vers drinkwater.
Bleekwater (natriumhypochloriet; chloor 4 g/100ml) is gewoon te koop in de supermarkt.

Open de kraan totdat ook de pomp en de leidingen met het mengsel zijn gevuld.
Laat dit mengsel minimaal 24 uur inwerken.
Spoel daarna de tank, pomp en leidingen een paar keer grondig door met vers drinkwater.
[/quote]

En elk jaar hetzelfde ritueel, maar dan met citroenzuur om de kalk te verwijderen.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Watertanks legen



Bericht door johan1950 »

Ik leeg de watertanks en leidingen maar één keer per jaar: als er kans op bevriezen is.
Ik vul de tanks normaal in het voorjaar en vul dan het hele jaar alleen maar water bij.
Johan en Ina Gols
Plaats reactie