Lege accu's in de morgen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
ronman
Berichten: 43
Lid geworden op: za 18 jun 2022, 17:22

Re: Lege accu's in de morgen



Bericht door ronman »

Okay, maar nu zie je niet gelijk op wie ik reageer?
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Lege accu's in de morgen



Bericht door gjvonk »

Wel als je meteen je antwoord onder de reactie plaatst. Quoten heeft waarde als je reageert op een bericht wat al eerder in de rij gepost werd...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lege accu's in de morgen



Bericht door Kroppie »

als je er in geinteresseerd bent en leest wat er geschreven word dan is het heel duidelijk op wie en/of wat er door iemand gereageerd word, ook als een reactie wat later komt, gaat al jaaaaaaren goed, bij mij wel tenminste :)
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7481
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Lege accu's in de morgen



Bericht door ducati 900 »

Maar lezen is moeilijk Jos.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Lege accu's in de morgen



Bericht door myway »

Dat een acculader als omvormer gaat werken als de accu helemaal leeg is is meer niet dan wel.
De meeste laders gaan niet werken als de aangesloten accu te laag in spanning staat.
Als de motor loopt zal er meestal wel door de dynamo geladen worden.
Echter bestaat dan de kans als de start en hh-accu gekoppeld worden er een hoge vereffeningsstroom gaat lopen waardoor een zekering er wel uit gaat.
Als de motor loopt kijken of de spanning op de hh-accu omhoog gaat.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6046
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Lege accu's in de morgen



Bericht door TestCase »

Motor starten terwijl de 230v nog aangesloten zit. De dynamo zet dan na een tijdje, kan even duren voordat startaccu evt. vol is en relais omschakelt naar hh accu, spanning op de hh accu('s) en de 230v lader gaat weer werken. Waarschijnlijk kan dan ook de motor weer uit en dan de 230v lader zijn werk laten doen!


Maar waarom de accu's leeg waren?



//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
DJSmiley
Berichten: 4033
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Lege accu's in de morgen



Bericht door DJSmiley »

Kan ook zijn dat dat niet werkt, sommige ebl’s schakelen het scheidingsrelais ook niet in als er geen spanning op de hh accu is (hele bedienpaneel is dan uit)
Of, als ie dat wel zou doen, de zekering meteen klapt omdat de laadstroom naar de hh accu te hoog is.

Teveel mogelijkheden eigenlijk.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Lege accu's in de morgen



Bericht door doov »

Maar dan zou het lampje van de volle cassette toch ook niet werken??
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6046
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Lege accu's in de morgen



Bericht door TestCase »

Maar je moet wat proberen? Zekering er uit is toch geen probleem, weet je dat ook weer.


//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
ronman
Berichten: 43
Lid geworden op: za 18 jun 2022, 17:22

Re: Lege accu's in de morgen



Bericht door ronman »

TestCase schreef:
di 30 mei 2023, 11:23
Motor starten terwijl de 230v nog aangesloten zit. De dynamo zet dan na een tijdje, kan even duren voordat startaccu evt. vol is en relais omschakelt naar hh accu, spanning op de hh accu('s) en de 230v lader gaat weer werken. Waarschijnlijk kan dan ook de motor weer uit en dan de 230v lader zijn werk laten doen!


Maar waarom de accu's leeg waren?



//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)
Na vanochtend bij verschillende campingzaken te zijn geweest, hoop meten, geen tijd hebben, etc., opperde een laatste medewerker bij mijn vertrek de door jou genoemde methode en het electrapanel ging aan en hij laadde op! Wat ik begreep, is dit niet echt een middel om te blijven doen ...
Ik ben nu geholpen, alleen de batterijen worden nog steeds niet goed opgeladen door de zonnepanelen ...
Maar ik kan weer vooruit, mijn dank hier aan de hulpvaardigen!
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Lege accu's in de morgen



Bericht door gjvonk »

Laden je accu's wel voldoende op als je aan de walstroom staat?

Het is lastig zoeken als je installatie niet werkt zoals je verwacht. Zeker bij een camper installatie waar er ook nog zonnepanelen aangesloten zijn.

Dan zijn er volgens mij zoveel variabelen:
- accu's bijna versleten?
- walstroomlader niet goed?
- zonnepaneel laadstroomregelaar niet goed?
- zonnepanelen niet (meer) goed?
- te hoog stroomverbruik in verhouding tot de accu capaciteit?

Wij zijn ondertussen bijna een jaar bezig en hebben het ook nog niet helemaal voor elkaar. De laadstroomregelaar is vervangen onder garantie. De huishoudaccu's zijn vervangen (geen garantie). Toch ook nog steeds stroom tekort. Onze volgende actie wordt nu een upgrade van de zonnepanelen en de laadstroomregelaar (van 2x80 Wp + PWM naar 2x 170 Wp + MPPT).

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie