Claxon Hymer/Fiat Ducato (1995)
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: zo 26 sep 2021, 12:10
Claxon Hymer/Fiat Ducato (1995)
Claxon doet het niet. Claxon is goed als ik via een losse accu 12v breng naar de claxon, doet ie het niet. Wel als ik de claxon los maakt van de bedrading.
Ik weet het niet maar ik denk dat er een relais is ergens die de stroom naar 0 trekt.
Is er een relais voor de claxon?
Waar zit ie?
Het zit niet in het stuur, ik heb het open gemaakt en schoon gemaakt (met een gummetje)
Ik weet het niet maar ik denk dat er een relais is ergens die de stroom naar 0 trekt.
Is er een relais voor de claxon?
Waar zit ie?
Het zit niet in het stuur, ik heb het open gemaakt en schoon gemaakt (met een gummetje)
Re: claxon hymer ducato 1995
Zekeringen in dashboard kastje wel allemaal heel?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Claxon Hymer/Fiat Ducato (1995)
Misschien heb je hier iets aan,
de spanning gaat eerst door de zekering, dan door de claxon, en van de claxon naar het stuur. Op het stuur wordt contact gemaakt met de massa door op de knop te drukken.
cor
de spanning gaat eerst door de zekering, dan door de claxon, en van de claxon naar het stuur. Op het stuur wordt contact gemaakt met de massa door op de knop te drukken.
cor
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: zo 26 sep 2021, 12:10
Re: Claxon Hymer/Fiat Ducato (1995)
Zekering OK. In het Stuur zitten 3 puntjes (dus 6 3 + 3) alls je druk op je stuur, 2 van de puntjes maken contact. Ik ga vandaag verder met meten. Ik ga inderdaad kijken als 12 v op de calxon zit en naar de relais.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: zo 26 sep 2021, 12:10
Re: Claxon Hymer/Fiat Ducato (1995)
12 volt op de claxon OK. Massa OK contactpunten in het stuur OK. Soms hoor ik een klikje verder niets.
Re: Claxon Hymer/Fiat Ducato (1995)
Je meld 12V maar wat is het nou precies als de motor nog niet loopt en wat is het als de motor wel loopt? 12V is wel erg minimaal.
In rust (zonder lopende motor) zou het rond de 12,6V moeten zijn en bij lopende motor rond de 14V.
In rust (zonder lopende motor) zou het rond de 12,6V moeten zijn en bij lopende motor rond de 14V.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Claxon Hymer/Fiat Ducato (1995)
Wat doet de claxon als je de nul , of min aan de massa legt?
Ben.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: zo 26 sep 2021, 12:10
Re: Claxon Hymer/Fiat Ducato (1995)
Ik hoor een piepje uit de calxon. Het leijk net alsof te weinig stroom door de draden komen. Ik ga morgen alle draden vervangen en kijken + kijken met en zonder motor aan.
Re: Claxon Hymer/Fiat Ducato (1995)
Even de claxon los en met 2 draden op de accu, geen piep maar toet, claxon oke.
Toch piep, claxon vast.
Misschien met dat stelschroefje wat er op zit te herstellen(en wat tikken) maar meestal eindigt het met een andere claxon.
Draden trekken duurt heel wat langer.
cor
Toch piep, claxon vast.
Misschien met dat stelschroefje wat er op zit te herstellen(en wat tikken) maar meestal eindigt het met een andere claxon.
Draden trekken duurt heel wat langer.
cor
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Claxon Hymer/Fiat Ducato (1995)
De claxon is goed maar er zit ergens een slecht contact.
Ben.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: zo 26 sep 2021, 12:10
Re: Claxon Hymer/Fiat Ducato (1995)
Ik heb een nieuw massadraad gemaakte en doorgetrokken naar het stuur + een "terug draad" van het stuur naar de toeter. En nu doet ie het.
Dus ik neem aan : verhoogt weerstand in de draden (28 jaar oud) en misschien ook slecht contact met de massa.
Mijn dank aan de heren en vrouwen die mee geholpen hebben.
Dus ik neem aan : verhoogt weerstand in de draden (28 jaar oud) en misschien ook slecht contact met de massa.
Mijn dank aan de heren en vrouwen die mee geholpen hebben.