Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
ja dat kan, massakabel tussen minpool accu en chassis nakijken bij de aansluitingen op los contact of roest, kost alleen wat moeite en tijd en dan heb je een vaak voorkomend iets uitgesloten
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
Volgens mijn zit er ook nog een zwart kabeltje op de brandstofpomp naar contactslot , voel of deze nog goed vast zit in het kabelschoentje , bij mijn was dit kabeltje intern gebroken , dat hield in bij kouwe straat meteen aan slaan en bij warme motor deed de motor niets meer, even afkoelen en sloeg weer aan , zoek het maar eens.
Groet. Linfiel.
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
Wat je nog kunt doen .
Op de startmotor zorgen voor een dubbel klemmetje.
Nu zit er hoogstwaarschijnlijk een enkele op.
Met daar een dun draadje aangesloten van af je startcontact.
Je moet daar gewoon een draadje bij trekken .
Dit draadje gewoon goed weg leiden naar je accu.
Eind draadje strippen ,zorgen voor dat je dat ook weer kunt isoleren met b.v. dun stukje slang .
Bij storing contact aan in zijn (VRIJ ZETTEN )je aan gelegde draadje op de plus houden .
Grote kans dat je starter het dan wel doet.
Je omzeilt op deze manier eventuele problemen met je startcontact en stukje bedrading daar van af.
Je stuurt immers het startrelais rechtstreeks van af je accu .
Gr.Toon.
Op de startmotor zorgen voor een dubbel klemmetje.
Nu zit er hoogstwaarschijnlijk een enkele op.
Met daar een dun draadje aangesloten van af je startcontact.
Je moet daar gewoon een draadje bij trekken .
Dit draadje gewoon goed weg leiden naar je accu.
Eind draadje strippen ,zorgen voor dat je dat ook weer kunt isoleren met b.v. dun stukje slang .
Bij storing contact aan in zijn (VRIJ ZETTEN )je aan gelegde draadje op de plus houden .
Grote kans dat je starter het dan wel doet.
Je omzeilt op deze manier eventuele problemen met je startcontact en stukje bedrading daar van af.
Je stuurt immers het startrelais rechtstreeks van af je accu .
Gr.Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
Bedankt voor de reacties. Ik ben helaas niet zo technisch maar ga er in het voorjaar mee aan de slag!
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
Afgelopen weekend voor het eerst een langere rit gemaakt met de camper. Helaas, bij het stoppen na een paar uur rijden weer problemen met starten. De eerste keer startte de camper na de 2e poging en de 2e keer na ongeveer 5 minuten. Nu wil ik kijken hoe ik het probleem kan laten oplossen. Het idee is om eerst een nieuwe massakabel van de accu naar het chassis te laten aanleggen en een startknop te laten maken, zie opmerking Metatoon hierboven. Volgens mij is dit zonder heel veel kosten te realiseren. Zou dit de problemen kunnen oplossen of adviseren jullie om toch het probleem ergens anders te zoeken?
Alvast dank voor de reacties.
Alvast dank voor de reacties.
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
eerst contactslot op zijn minst proberen, is een veel voorkomende oorzaak, helpt dat niet ja dan wat anders zoeken ,MAAR eerst de vaak voorkomende oorzaken uitproberen, niets overslaan, niet te moeilijk denken !!!!!, niet geschoten?, ALTIJD mis
en eerst slot proberen start ie dan ook langzaam dan massa verbeteren, start ie dan vlot, dan is het probleem opgelost.
en eerst slot proberen start ie dan ook langzaam dan massa verbeteren, start ie dan vlot, dan is het probleem opgelost.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
Dank voor je reactie. Kan het aan het slot liggen als hij met een koude motor wel altijd start? Het probleem doet zich alleen voor als ik bv na een paar uur rijden moet tanken. Kan ik gewoon z’n slot op e bay pakken van 2 tientjes?
https://www.ebay.de/itm/285083204671?ha ... R5jjhLaIYg
https://www.ebay.de/itm/285083204671?ha ... R5jjhLaIYg
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
dat kan , maar dan ligt het waarschijnlijk aan de startmotor, maar een draadje om het slot uit te sluiten is in vergelijking heel weinig moeite om het slot uit te sluiten , startmotor demonteren en wegbrengen ter testing en evt reparatie is meer en kostbaarder werk.
waarschijnlijk gaat het startrelais of de bendix wat zwaar , en duurt het een tijd voor alles weer helemaat terug in ruststand is, maar als het aan de startmotor ligt zal een demontage en inspectie van de div onderdelen pas uitsluitsel geven over de werkelijke oorzaak, daarom eerst (bijna) zeker weten dat het aan de startmotor ligt en niet aan iets simpels en/of goedkopers, maar van mij mag U voor een andere volgorde kiezen hoor, niemand verplicht u iets
succes
waarschijnlijk gaat het startrelais of de bendix wat zwaar , en duurt het een tijd voor alles weer helemaat terug in ruststand is, maar als het aan de startmotor ligt zal een demontage en inspectie van de div onderdelen pas uitsluitsel geven over de werkelijke oorzaak, daarom eerst (bijna) zeker weten dat het aan de startmotor ligt en niet aan iets simpels en/of goedkopers, maar van mij mag U voor een andere volgorde kiezen hoor, niemand verplicht u iets
succes
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
Dank voor je reacties. Als de motor na een tijdje rijden niet start hoor je niets bij het omdraaien van de sleutel. De lampjes branden wel. Na een paar minuten start de motor zonder problemen. zou jij aangeven welke volgorde van stappen ik het best kan ondernemen? Nogmaals dank voor je reacties.
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
eerst kijken of als ie niet start , of de startmotor dan wel draait als je het dunne stekkertje op de startmotor met de plus in aanraking brengt, draait ie dan wel en met contactsleuten niet dan is het contactslot de boosdoener, draait ie dan ook niet dan is het de startmotor waar wat aan mankeerd, MAAR kijk goed of ie in vrij staat als je dit gaat proberen, want jij staat ervoor he, en jij bent te belangrijk om dat te vergeten , 2x extra kijken!!
andere methode , kan je goed meten?, dan meetapparaat met plus op gelijkstroomvoltmeting (=) en min op massa, en dan starten met de sleutel en dan meten of de volledige accuspanning op het dunne daadje komt, zo ja dan zal het slot ws goed zijn, en succes
andere methode , kan je goed meten?, dan meetapparaat met plus op gelijkstroomvoltmeting (=) en min op massa, en dan starten met de sleutel en dan meten of de volledige accuspanning op het dunne daadje komt, zo ja dan zal het slot ws goed zijn, en succes
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
Lijkt mij een compressie probleem, als de motor koud is zit het blok strakker rond de zuigers.
Walter
Walter
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 28 mei 2021, 15:26
- Locatie: Goor
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
Ik denk een defekte of slechte bendix relais op de startmotor.
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
lijkt mij niet het gietijzeren blok krimpt minder dan de zuigers die zijn van aluminium en aluminium heeft een veel grotere uitzettingscoefficient dan gietijzer, en ik heb begrepen dat de startmotor niet goed werkt als de motor nog wat warm is, ik ben het met de Hr Hofhuis wel eens, maar daar een contactslot veel goedkoper is dan een startmotor eerst dat controleren, ook omdat dat een bekend probleem is van de j5
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Peter LMC
- Berichten: 10166
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Burstner Peugeot J5 T620 start niet direct na lang rijden
Inderdaad, niet waar. Zoals Jos ook al zegt.
Maar ik ga er niet op in want daar gaat dit topic niet over.