Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door kampo »

Het is niet omdat velen hun camper (moeten) laten buiten staan dat dit plots goed is.
Hier wordt soms de indruk gewekt dat het zelfs beter is.
De waarheid is helemaal anders.
Je ziet de camper sneller achteruitgaan en verouderen. De invloed van UV is nefast.
Bij te weinig onderhoud al helemaal.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door DiffRental »

Niet beter maar wel makkelijker om te gebruiken.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Kroppie »

het is toch schandalig dat de camperbouwers zo,n kostbaar ding bouwen wat niet tegen ""buiten" kan, ik denk dat dat het grootste probleem is, de bestelwagen waar die van afgeleid is kan er best tegen, alleen die prutszooi van de camperbouwers kan het niet.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door gjvonk »

DiffRental schreef:Niet beter maar wel makkelijker om te gebruiken.
Onze stalling is op 10 km van huis, 1 appje en ik kan hem de volgende dag ophalen of wegbrengen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door DiffRental »

Dat is voor Stallings begrippen heel goed maar nog net niet zo makkelijk als langs of achter het huis.

<Kroppie> +1
Groeten Peter
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1564
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door tranny »

kampo schreef:
zo 21 mei 2023, 10:24
Het is niet omdat velen hun camper (moeten) laten buiten staan dat dit plots goed is.
Hier wordt soms de indruk gewekt dat het zelfs beter is.
De waarheid is helemaal anders.
Je ziet de camper sneller achteruitgaan en verouderen. De invloed van UV is nefast.
Bij te weinig onderhoud al helemaal.
Tsja, dat geldt voor alles wat je buiten stalt... zelfs voor je tuinmeubeltjes. :wink:
Iedereen zal zo z'n eigen afwegingen hebben voor wat betreft het stallen, e.e.a. zal ook sterk afhankelijk zijn van hoe regelmatig je het gebruikt (wekelijks of een paar keer per jaar) en wat je aan mogelijkheden hebt/kunt vinden voor een stalling.
Zo heb ik 2 50+ oldtimers gewoon jaarrond buiten staan ondanks dat m'n stalling slechts 3 km verderop zit.
Maar de verhuur van die ruimte levert mij aanmerkelijk meer op als wat een jaarlijkse poetsbeurt voor die oldtimers mij kost bij het poetsstation, en ik vind het ook wel praktisch als ik die dingen direct in handbereik heb om er een ritje mee te maken. (ik rijd er daardoor veel vaker mee)
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door gjvonk »

DiffRental schreef:Dat is voor Stallings begrippen heel goed maar nog net niet zo makkelijk als langs of achter het huis.

<Kroppie> +1
Dat klopt helemaal, maar dat kan alleen als je voldoende ruimte bij je huis hebt. En dat geluk is niet voor iedereen...

Bij ons in de buurt staat al pakweg een jaar zo'n huis te koop. Maar de vraagprijs is al € 725 K en in en om het huis is het pakweg 1960Afbeelding. De makelaar noemt dat "veel oorspronkelijke details". In gewone mensentaal: als je bereid bent om er nog eens € 275 K aan verbouwkosten aan uit te geven, wordt het misschien wel wat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Ans1976 »

WIj hebben de mazzel dat wij een oprit hebben die breed en lang genoeg is voor een camper en een auto ernaast op eigen pad.
En dat is dus de reden dat we van mensen wilde weten of zij een bus of half integraal hebben en wat zij met de stalling doen.
Ik heb namelijk in mijn hoofd dat een bus beter tegen de weersinvloeden kan dan een half integraal omdat die een caravan opbouw hebben.
Maar nogmaals, dat zit in mijn hoofd en hoeft niet de waarheid te zijn we leren in ieder geval veel van alle antwoorden en het is alleen maar goed want we kunnen dit allemaal meenemen in onze keuze naar de camper.
Die wordt trouwens ook al erg helder.. ws een Malibu 640.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door isoplus »

Als je toch een Malibu 640 koopt zorg dan gelijk dat het ding een maxi chassis heeft, dat betekent dat het ding afgeladen wat beter rijdt en ook nog reserve capaciteit heeft wat belading betreft.
Je krijgt dan evengoed een bekeuring bij zwaarder dan 3500kg en b(e) rijbewijs, maar technisch is je voertuig nog goed in staat met die over-belading (volgens kenteken) om te gaan.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door gjvonk »

+1 we hebben nu onze 2e 6,40 meter buscamper in de maxi/heavy uitvoering. Het is niet alleen de beladingsreserve (er bestaan n.l. ook light versies tot 3.500 kg), maar ook de "technische reserve": de wielen en banden zijn standaard groter, de assen mogen meer gewicht dragen en wat ook belangrijk is: het remwerk is zwaarder uitgevoerd. De remschijven hebben een grotere diameter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Ans1976 »

Dank jullie wel voor het advies van de bus. Mijn man is autoliefhebber en heeft dit soort dingen inderdaad uitgezocht, maar je moet dan net die tegenkomen waar alles opzit. Gelukkig hebben we de tijd.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Bob Diesel »

Je kan wel ,,de tijd,,hebben
Maar als die op je pad komt, zal je moeten toeslaan
Anders word uitstel afstel en gebeurt er niks
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Ans1976 »

Idd. Wij zijn met mensen die zeer goed keuzes kunnen maken dus dat zal bij ons niet aan de orde zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie