Overwinteren in Marokko 2022/2023

Plaats reactie
veedeepee
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 01 mei 2023, 0:05

Re: Overwinteren in Marokko 2022/2023



Bericht door veedeepee »

Hallo,
Al enige tijd volg ik het forum, pik technische ideeën voor de verbouw van mijn bus,
Lees de mooie verhalen en nu toch maar aangemeld. Trouwens bedankt!

Binnen enkele dagen vertrekken we naar Marokko. Heb al veel gelezen in dit forum maar toch nog een paar vragen.

Voor de hond (ook een lotje ) is er blijkbaar een gezondheidsverklaring nodig die niet ouder mag zijn dan 3 dagen. Dat wordt doorrijden of lokaal een dierenarts zoeken. Iemand ervaring daarmee. ( titer is al bepaald en goed)

Voor de overtocht contact gehad met overtocht.nl. Camper( 5,5m) 2p en een hond 450 euro. ( is er iemand die online besteld of gaat echte iedereen naar Carlos of iets in de buurt). Ik lees nl wel dat er genoeg lokale plekken zijn om een ticket te boeken maar zou dat graag op voorhand regelen.

Enne, twijfel om de fiets mee te nemen naar Marokko. Is een stukje fietsen/mountainbiken te doen? Of niet aan te raden.

Alvast dank,
Groet Folkert ( die gebruikersnaam was al vergeven)
Gebruikersavatar
OllieBB
Berichten: 21
Lid geworden op: za 26 sep 2020, 18:25

Re: Overwinteren in Marokko 2022/2023



Bericht door OllieBB »

Ten aanzien van het fietsen kan ik berichten dat we dat op verschillende plaatsen hebben gedaan in Marokko, zowel in steden als op het platteland. Wat opvalt is dat het verkeer in de drukke plaatsen erg hectisch kan zijn. Er geldt het recht van de sterkste en de snelste maar als je gewoon meegaat in de flow is het geen probleem. Ik zou wel een helm adviseren. Op het platteland moet je rekening houden met soms slechte wegen en hier en daar loslopende wilde honden.
“Een goede reiziger heeft geen vastomlijnde plannen en de aankomst is niet zijn doel.” – Lao Tzu
veedeepee
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 01 mei 2023, 0:05

Re: Overwinteren in Marokko 2022/2023



Bericht door veedeepee »

Dank je wel voor je bericht
Folkert
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11130
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Overwinteren in Marokko 2022/2023



Bericht door Zwerfsteen »

Januari j.l. koste een open retour ticket bij Carlos voor een camper (lengte maakt niet uit) met 2 pers. €300,-
Wat de ticketprijs voor een hond is weet ik niet.
Langs de weg ri. Algeciras zijn diverse andere ticketshops.
Ik heb me laten vertellen dat een ticket op het haventerrein duurder is.
Op de grote parkeerplaats bij div. supermarkten vlakbij Carlos kan je overnachten en ik meen dat ik daar ook een dierenarts/kliniek naast een winkel voor dierenbenodigdheden zag.
En de fietsen neem je gewoon mee.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Overwinteren in Marokko 2022/2023



Bericht door fstuif »

Voor de kat geldt dat de verklaring een geldigheidsduur heeft van 10 dagen. Zeker weten? Kijk op licg.nl. Site van de overheid en erg accuraat.
Fietsen? We zien steeds meer fietsstroken en zelfs fietspaden. Ook de Marokkanen fietsen veel. We zijn nu in Marokko. Houdt rekening met hoge tot zeer hoge temperaturen zeker met de hond.
Mooie reis en geniet vooral van dit prachtige land.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
veedeepee
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 01 mei 2023, 0:05

Re: Overwinteren in Marokko 2022/2023



Bericht door veedeepee »

Ik heb de info van licg. En daar staat;

Invoer tijdens vakantie:
Uw gezelschapsdier dient vergezeld te zijn van een gezondheidsverklaring afgegeven binnen 3 dagen voor het vertrek door een officiële dierenarts uit het land van oorsprong of herkomst en eventueel van transit.

Maar zou een of twee dagen een probleem zijn?
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45233
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Overwinteren in Marokko 2022/2023



Bericht door thole »

Voor de overtocht contact gehad met overtocht.nl. Camper( 5,5m) 2p en een hond 450 euro. ( is er iemand die online besteld of gaat echte iedereen naar Carlos of iets in de buurt). Ik lees nl wel dat er genoeg lokale plekken zijn om een ticket te boeken maar zou dat graag op voorhand regelen.
Als je on line wilt boeken omdat je denkt dat je geen boot ter plekke kunt boeken, dan hoef je daar niet bang voor te zijn. Er gaan meerdere ferry's per dag en ook nog eens van verschillende maatschappijen. Als je bij bv bij Carlos boekt ben je goedkoper uit, zoals gezegd niet in de haven boeken, dat is duurder, hebben wij een jaar of 10 geleden ondervonden..
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Overwinteren in Marokko 2022/2023



Bericht door dedruivenplukker »

Ik had gelezen, ik dacht hierop het forum, dat de Marokkanen erg makkelijk zijn.
De problemen komen bij rentree in de EU.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Overwinteren in Marokko 2022/2023



Bericht door fstuif »

Ik lees: naar de dierenarts en dan binnen 3 dagen weg. Er staat niet binnen 3 dagen aan de grens met Marokko staan. Vroeger had je dan 10 dagen maar dat staat er niet meer bij. Dus verklaring halen en binnen 3 dagen weg. Binnen een dag of 5/6 aan de grens. Bedenk ook dat dit Afrika is en daar is alles relatief. Heb 2x te hard gereden en aangehouden maar niets betaald. Het kan...
Problemen bij retour Spanje zijn er niet. Daar gelden de regels van de eu en die zijn soepeler.
Begin maart kocht ik bij een kantoor onderweg een open ticket voor € 280.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
Bubbles11
Berichten: 3717
Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 14:05
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Overwinteren in Marokko 2022/2023



Bericht door Bubbles11 »

wij nemen altijd de fietsen mee naar Marokko, kunnen heel nuttig zijn. Wij nemen ook altijd de hond mee. Nooit problemen, gezondheidsverklaring in nederland gehaald(in hondenpaspoort) meestal keken de Spanjaarden bij retour wel of de rabies inenting en titerbepaling in orde was. ticket via Carlos.
Martine
------------------------------
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery

https://www.youtube.com/watch?v=97XJsr3TX0A

- - - - - - -
reisverslagen:
https://bubblesinbulgarije.reismee.nl/
https://bubbles-in-marokko2023.reismee.nl/
Gebruikersavatar
Bubbles11
Berichten: 3717
Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 14:05
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Overwinteren in Marokko 2022/2023



Bericht door Bubbles11 »

wij nemen altijd de fietsen mee naar Marokko, kunnen heel nuttig zijn. Wij nemen ook altijd de hond mee. Nooit problemen, gezondheidsverklaring in nederland gehaald(in hondenpaspoort) meestal keken de Spanjaarden bij retour wel of de rabies inenting en titerbepaling in orde was. ticket via Carlos.
Martine
------------------------------
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery

https://www.youtube.com/watch?v=97XJsr3TX0A

- - - - - - -
reisverslagen:
https://bubblesinbulgarije.reismee.nl/
https://bubbles-in-marokko2023.reismee.nl/
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Overwinteren in Marokko 2022/2023



Bericht door dedruivenplukker »

Misschien deze zomer wel een gesloten ticket nodig voor de overtocht.

Bladna vandaag:

Spanje en Marokko bereiden zich voor op een succesvolle editie van de Marhaba-operatie, de belangrijkste migratiebeweging tussen Afrika en Europa. Zoals elk jaar zal de transitoperatie plaatsvinden van 15 juni tot 15 september en Marokkanen uit Europa in staat stellen naar het koninkrijk te reizen voor hun zomervakantie.

Voor deze 34ᵉ editie van Operatie Marhaba, de eerste zonder corona-maatregelen, lijkt alles klaar om de doorreis van Marokkanen uit Europa naar Marokko deze zomer te vergemakkelijken. Vorig jaar moesten reizigers in de haven aankomen met een gesloten ticket (vooraf gekocht) om de wachttijden voor het instappen te verkorten, vooral op piekdagen. De aanbeveling voor een gesloten ticket zou dit jaar moeten worden gehandhaafd, meldt ABC.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
veedeepee
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 01 mei 2023, 0:05

Re: Overwinteren in Marokko 2022/2023



Bericht door veedeepee »

Vandaag in Algeciras aangekomen.

Onderstaande ticket Office, eerder genoemd in dit forum, was dicht rond 14:00

'”ticketoffice FRS' en 'benzinepomp' ben ik eens gaan zoeken in Google Earth.
En ik vond deze: N36.17697 W5.45169”’

De volgende bij de Lidl bij Tarifa ook. Na 17:30 nog steeds dicht. Daarna maar naar de haven gegaan en een ticket gekregen voor 279! Voordat we deze kregen eerst de papieren voor de titer bepaling van de hond aan de douane laten zien, voor de zekerheid aldus de loketmedewerkster. Daarna ticket met open retour ontvangen vanuit Tarifa. Morgen naar Tanger😀

Met hond en fiets.
Plaats reactie