extra zitplaatsen Peugeot Boxer

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Kirsten!
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 22 mei 2006, 10:28

extra zitplaatsen Peugeot Boxer



Bericht door Kirsten! »

Ik heb gisteren mij zelf een Peugeot Boxer 3.0 Hdi L4H2 gekocht :-B

Deze is al door de vorige eigenaar ingebouwd en gekeurd als camper. Of ik alles zo laat weet ik nog niet. Wil wil de camper voor mijn werk gaan gebruiken en ik wil daarom een ruime zit hoek. Nu staat er op het kenteken 2 personen, dat wil ik graag naar 4 personen hebben.
Ik heb al heel wat dingen afgezocht, maar kom eigenlijk nog steeds niet tot een optie die alles geeft wat ik wil. Er zit dus nu een zijbankje in. Ik begrijp dat je voor mijn camper van 2009 daar ook een goedgekeurde voor kunt krijgen. Nu zou ik het mooi vinden als het ook nog een bed zou kunnen vormen. Ik kom op internet van alles tegen, maar geen bank die dan langs de kant is geplaatst. We hebben zelf nog een camper en daar zit bv een 2 persoons treinzit in. Waar de stoel die achter de bestuurder zit ook is goed gekeurd. Daar kun je dus een 1 pers bed van maken. Als 1 persoons kan dan kan met uitbreiding natuurlijk ook een twee. Maar dan heb ik nog steeds maar 1 zit plek extra. Heeft iemand een idee waar ik nog niet aan denk? Of heeft iemand iets vergelijkbaars of weet waar ik het op internet kan vinden? Een twee zit naast elkaar met de rij richting mee neemt zoveel ruimte van de camper in.

Ik ben benieuwd naar jullie creativiteit. :wink:
Laatst gewijzigd door Kirsten! op vr 24 mar 2023, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: extra zitplaatsen Peugeot Boxer



Bericht door AadenAnke »

Banken over dwars is de enige oplossing

Gr Aad
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: extra zitplaatsen Peugeot Boxer



Bericht door MarceldeHoog »

Langs bankje heb ik ook, inderdaad 2 zitplaatsen. Wil je daar een bed van maken moet het wel een aardige bank zijn natuurlijk, zowel qua lengte als breedte.

Verder wil je die 2 zitplaatsen niet te vaak gebruiken (niet de veiligste vorm van vervoer) en er zeker geen kleine kinderen op zetten. Maar in geval van nood is het enorm handig!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Kirsten!
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 22 mei 2006, 10:28

Re: extra zitplaatsen Peugeot Boxer



Bericht door Kirsten! »

Heb je daar een foto van voor mij? Er zit nu ook een bankje in maar die is als zitplaatsen niet goed gekeurd gezien er op het kenteken 2 zitplaatsen zitten.

Eventueel zitten we ook te kijken om toch een 2 sits in de rijrichting te doen en die op de een of andere manier als bed om bouwen, maar daar kan ik nog niks voor vinden.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: extra zitplaatsen Peugeot Boxer



Bericht door Aloys »

Onze eethoek achterin met 2 langsbanken van 1.40m breed is goedgekeurd als 6 zitplaatsen.
Wij gebruiken 'm eigenlijk weinig meer als eethoek, we laten hem tegenwoordig liggen als vast bed van 1m40 bij 1m90. Maar door die eethoek gingen we van 2 zitplaatsen naar 8 zitplaatsen op kenteken.

Afbeelding

In de nachtopstelling:

Afbeelding
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Kirsten!
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 22 mei 2006, 10:28

Re: extra zitplaatsen Peugeot Boxer



Bericht door Kirsten! »

@aloys

Kun je mij laten zien hoe die banken dan gebouwd zijn?

Groetjes Kirsten
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: extra zitplaatsen Peugeot Boxer



Bericht door Aloys »

Een eenvoudig houten frame van vierkante latten, 20-25mm dik, 9mm multiplex voorkant en zijkanten, idem 9mm afneembare kleppen erop.
Geen achterwand, de bus-isolatie is de achterkant. Elke bank heeft 3 compartimenten, 3 kleppen. Gewoon simpel in elkaar geschroefd en verbindingen gelijmd met een spoortje Bison constructielijm (van die bruislijm).
Banken in mijn vorige camper waren gewoon uitneembaar: ze stonden recht tegenover elkaar, los, door een vloertje ertussen én de wielbakken waren ze gefixeerd en konden ze geen kant op. Maar in een handomdraai waren vloer en banken eruit, ik heb een paar jaar 'gecamperd' op grijs kenteken... :oops:

Keukenblok precies zo gemaakt: eerst een houten frame, daarna afwerken.Ik heb echte multiplex gebruikt (te zwaar in kg's), een volgende keer gebruik ik ook de veel lichtere multiplex variant, ik ben de naam even kwijt (berk, beuk, populier?)

Ik heb wel foto's, maar die moet ik opzoeken, sta nu op een camping in zuid-Frankrijk.

In de afdeling Zelfbouw zijn hele verslagen van mensen die de mooiste dingen hebben gebouwd. Vooral de topics met veel pagina's, vaak met prachtige foto's!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Kirsten!
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 22 mei 2006, 10:28

Re: extra zitplaatsen Peugeot Boxer



Bericht door Kirsten! »

Dank je wel. Ik had niet verwacht dat zoals je dat nu aangeeft hoe het gebouwd is dat het dan goed gekeurd zou worden. Zo iets zit er namelijk ook al in. Ik weet alleen niet of dat voor of na de keuring is geplaatst. Het staat in iedergeval niet op het kenteken.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: extra zitplaatsen Peugeot Boxer



Bericht door Dafluc »

Even vragen bij de RDW en opnieuw laten keuren?
Tot bouwjaar halverwege 2012 werden langsbanken gewoon als zitplaats op kenteken gezet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: extra zitplaatsen Peugeot Boxer



Bericht door WoutvanAken »

Ik zou geen risico nemen en een goede gordelbok laten monteren.
Kost bij SunnyVan € 725,- incl. montage. Ook een bijpassend bankje is mogelijk.
Alles RDW erkend en na keuring de zitplaatsen op kenteken.
Wout van Aken
Bijlagen
IMG_20230209_162037 2.jpg
IMG_20230209_162037 2.jpg (204.52 KiB) 1216 keer bekeken
IMG_20230324_092302 1.jpg
IMG_20230324_092302 1.jpg (176.8 KiB) 1216 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: extra zitplaatsen Peugeot Boxer



Bericht door Dafluc »

Beste Wout, zullen we afspreken dat dit voor dit jaar meteen ook de laatste keer is dat je je eigen toko promoot. Dat is namelijk tegen de forumregels.
Afbeelding
Rob vd S
Berichten: 314
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: extra zitplaatsen Peugeot Boxer



Bericht door Rob vd S »

Je eigen toko promoten mag inderdaad niet, maar Wout heeft wel een punt qua veiligheid. Ik heb zelf mijn gordelbok en bankje geplaatst en dat is vorig jaar netjes goedgekeurd. Ik heb nu een 4 zits camper. Die keuring had Wout trouwens voor mij geregeld. Dat met een paar campers tegelijk laten doen is aanzienlijk goedkoper en de RWD keurmeester kwam bij hem aan huis.

Zie hier de pagina waar ik daarover schrijf.
viewtopic.php?t=8480200&start=98
Rob vd S
Berichten: 314
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: extra zitplaatsen Peugeot Boxer



Bericht door Rob vd S »

Ik bedenk me nu dat zo'n bankje natuurlijk wel voorbij gaat aan jouw wens er ook een bed van te kunnen maken. Maar er zijn wel voorbeelden op dit forum die dat creatief opgelost hebben. In Claus hebben ze bijvoorbeeld creatief een 3e slaapplaats gemaakt.
viewtopic.php?t=8472837&hilit=claus&start=154

Voor mijn camper Knoef heb ik wat anders bedacht. Ik heb een L4H3 bus, dus beschik over iets meer hoogte. Onder mijn bed, in de garage is voldoende ruimte om ook een matras of luchtbed neer te leggen. Daar zouden zelfs 2 kinderen kunnen liggen. Het zal in mijn geval hooguit incidenteel voorkomen dat ik met meer dan 2 personen in de camper wil overnachten. Maar het kan dus wel.
Plaats reactie