Fiat Ducato vering upgrade

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Champ van
Berichten: 127
Lid geworden op: za 11 mar 2023, 18:17

Fiat Ducato vering upgrade



Bericht door Champ van »

Klopt het dat de suspensie van de Ducato vrij snel op al op z'n max zit bij een redelijk camper ombouw? (zelfs al onder de 3000kg)

Wat zou zo'n upgrade ongeveer kosten? (spullen + installatie)

Ik vond oa dit filmpje met uitleg maar uiteraard worden er geen prijzen genoemd.
https://www.youtube.com/watch?v=mMQlq9gr6N0
Laatst gewijzigd door Champ van op zo 26 mar 2023, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Fiat Ducato vering upgrade



Bericht door EasyBee »

Je link werkt niet, maar velen op dit forum zijn voor goede vering naar Krimpen aan de IJssel gegaan. https://www.carsupport.nl/
Wij hebben ze ook er onder zitten.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Fiat Ducato vering upgrade



Bericht door hurktoilet »

Mijn eigen vertrouwde garage heeft daar ook nieuwe veren voor mij geregeld, ben er blij mee. Nooit meer bang zijn dat ik mijn vuilwatertank er af rijdt🥳
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Champ van
Berichten: 127
Lid geworden op: za 11 mar 2023, 18:17

Re: Fiat Ducato vering upgrade



Bericht door Champ van »

Wat waren jullie kwijt dan?
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Fiat Ducato vering upgrade



Bericht door ben19 »

Je kan ze ook wel vinden op het internet bij onderdelen winkels/site,s heb ik ook gedaan en wat een verschil en mooi recht nu .
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
DJSmiley
Berichten: 4033
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Fiat Ducato vering upgrade



Bericht door DJSmiley »

Ik heb zelf hulpveren eronder gezet. (MAD HV138130)

De standaard vering is afhankelijk van de uitvoering 1 of 2 bladveren, maar die worden naar verloop van tijd minder natuurlijk. Daarnaast is een camper over het algemeen een langere constante hoge belasting (itt incidentele zware belading).

Die van mij stond na de ombouw ook laag, trekhaak raakte bij stevige drempels de grond (Moest drempels echt rustig nemen). De veren stonden ook ongeveer horizontaal en bijna al tegen de stootrubbers aan. Na de plaatsing van de hulpveren (en nieuwe stootrubbers) nergens meer last van.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Fiat Ducato vering upgrade



Bericht door dieseltje+ »

Champ van schreef:
zo 26 mar 2023, 19:33
Wat waren jullie kwijt dan?
Heb de offerte van carsupport nog liggen.
Ging bij mij alleen om de voorkant.
Ducato 230 bj. 2001. Nieuwe schokbrekers, nieuwe verzwaarde langere veren, nieuw top toplagers met inbouwrubbers, nieuwe bumpstops. €1100 ex inbouw.
Word geschat op 3-4 uur werk. Denk dat je het dan wel super voor elkaar hebt via CS. Contact ging dikke prima en dito technische uitleg :thumbup:
In overleg met mijn garage voor een ander bekend merk gekozen en het zelf gedaan. Kosten €580. Ook tevreden.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Fiat Ducato vering upgrade



Bericht door kampertjes »

De prijzen staan op hun site. Maar daar heb je niet zoveel aan als je niet weet wat er nodig is. Hulpveer achter kost niet veel, voor aanmerkelijk meer. En wil je er ook nog van die fraaie Koni’s bij ben je flink aan de beurt. Maar doorgaans knapt je busje er aardig van op, dat mag ook wat waard zijn.
martijnoes
Berichten: 197
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato vering upgrade



Bericht door martijnoes »

Deze video had ik ook gezien. En wellicht wil ik zelf achter ook nog hulpluchtvering plaatsen. Materiaal kosten hulp luchtvering set, alleen achteras en zonder nieuwe schokbrekers vanaf 400 euro (dit is zonder compressor, dus handmatig druk instellen). Met compressor en manometer is het 730 euro.
Gebruikersavatar
Champ van
Berichten: 127
Lid geworden op: za 11 mar 2023, 18:17

Re: Fiat Ducato vering upgrade



Bericht door Champ van »

Bedankt. Ok dus zowel voor als achter helemaal in orde zal zo rond de 1000,- zijn. (excl. inbouw).
Dat valt me gelukkig nog mee en als de camper daardoor veel fijner op de weg is en minder slijtage heeft is dat het ook wel waard. :)
Plaats reactie