Tolbadge Noorwegen

Plaats reactie
metdecamper
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 22 mar 2023, 0:28

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door metdecamper »

Bedankt voor je snelle reactie DirkWB :-B . Voor de wegen hoef je het niet te doen. Ferries zou dus misschien wel €100,- kunnen schelen wanneer je er een flink aantal neemt. Dat voordeel vind ik nog niet erg groot voor alle moeite. Alternatief is Epass24. Zou je ook op deze vraag kunnen reageren? Hoe voorkom je via Epass24 nummerherkenning dat je voor andere huurders gaat betalen? Kan je het account aan en uitzetten of een periode aangeven?
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Ik zou geen Epass24 aanmelding doen, dat wordt te ingewikkeld en heeft het risico dat je ook voor andere huurders de rekening krijgt.
Het voordeel van Epass24 is dat de rekening verrekend kan worden via een creditcard en dat hij per mail komt. Verder wordt dan bij een camper >3500 kg het juiste tarief gehanteerd, maar dat is niet van toepassing.
Zonder epass24 gaat de rekening via de post naar de eigenaar van het kenteken.
Dus niets doen is dan de beste optie, er gaat voor jezelf niets mis.
Gebruikersavatar
Chateau
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 11:39
Locatie: Regio Amsterdam

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Chateau »

Op deze website https://www.nordlandblog.de/maut-norwe ... rt-bropas/ staat alle info mooi op een rijtje, maar je moet wel de duitse taal machtig zijn!
Groet, Hans

LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
Beukers
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 12:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Beukers »

Dirk
We zijn van plan om de beide bruggen in Denemarken in juni/juli 2× te overbruggen. Voorzien van Skyttelpass moeten we dan naast een Bropass ook een Brobizz aanschaffen om de korting op de Grote Beltbrug te verkrijgen. Gaarne reactie!
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

De Oresundbrug heeft mij 2 jaar geleden verteld dat tbv de Bropas elke pas kan worden gebruikt maar dat alleen de Brobizz en de Skyttelpass door jezelf aan de Bropas zijn te koppelen. Ik heb nog niet geverifieerd of de Skyttelpass nog steeds gebruikt kan worden, technisch is hij wel gelijk aan de Brobizz maar de omstandigheden zijn veranderd (Brobizz werkt niet meer in Noorwegen). Ik heb wel in DK gevraagd of de Skyttelpass werkt bij de ferry's, ze wisten het niet. Ik ga voor de Skyttelpass (die ik al heb) toch maar eens navragen bij de Oresundbrug want ik heb ook plannen. Als deze pas werkt, dan kan ik mij nog bestaande Brobizz afschaffen.
Gebruikersavatar
Chateau
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 11:39
Locatie: Regio Amsterdam

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Chateau »

Als je hier https://skyttelpass.no/en/about-the-skyttelpass-tag/ naar onderen scrolt naar Where you can use the SkyttelPASS tag dan staat daar het antwoord.
Groet, Hans

LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Beukers schreef:
vr 24 mar 2023, 22:43
Dirk
We zijn van plan om de beide bruggen in Denemarken in juni/juli 2× te overbruggen. Voorzien van Skyttelpass moeten we dan naast een Bropass ook een Brobizz aanschaffen om de korting op de Grote Beltbrug te verkrijgen. Gaarne reactie!
Ik heb het gecheckt bij de Øresundbrug.
NB de Bropas (1 s) is geen pas maar een contract.
Hun antwoord is onveranderd:

Hello Dirk,

Thank you for your email.

Yes, you can add a Brikke from Skyttelpass to our ØresundGO contract. You register for the contract here: Sign up for ØresundGO | Øresundsbron (oresundsbron.com).

You will be abel to choose to add a Brikke in the second step.

Have a nice day!


Best Regards / Vänliga hälsningar / Venlig hilsen



Maria



Øresundsbron Customer Centre / Kundcenter / Kundecenter



You find us here / Här hittar du oss / Her finder du os
Festijn
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 10 jun 2022, 7:37

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Festijn »

DirkWB schreef:
za 21 jan 2023, 16:53
Ik heb zelf bij https://skyttelpass.no/en/ een Noorse tag aangevraagd, de bezorging duurt 1-2 weken. Bij het bestellen ontvang je meteen al via mail het tagnummer en dat heb ik zelf gewijzigd bij Autopasferje. De Bropas heb ik via de Bropas app opgezegd maar de Brobizz hou ik nog even. Mocht ik toch weer een Bropas (kortingscontract) bij de Oresundbrug willen, dan is dat snel weer aan te gaan en kan ik de nieuwe Skyttelpas gemakkelijk koppelen.
NB de website van Skyttelpass is in het Noors, dat is niet het handigste, er zijn gemakkelijker websites. Maar het was goed te doen, er worden niet veel gegevens gevraagd.
Hallo,

Ik heb 2 weken geleden via SkyttelPASS besteld.
Zonet mail gekregen van Bpost dat ik 21,5 euro inklaring kosten moet betalen.
Dat is een pak meer dan de prijs van de tag zelf.

Hebben jullie ook inklaringskosten moeten betalen?
Ik weet niet wat ik hiermee moet doen. Ofdat ik weiger en tag laat terugbetalen.

Ik zie dat er voor de tag 200 nok van mijn kredietkaart gegaan is. Maar ik heb niets van mail of factuur hiervoor ontvangen van SkyttelPASS.

Vind hen niet zo professioneel.

Grt
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Inklaringskosten heb ik niet gehad, vreemd dat dit wordt gevraagd. Is er iets misgegaan bij de Belgische douane?
De NOK 200 is ook bij mij afgeschreven, dat kan geen verrassing zijn. Bij inloggen op de website is daar de factuur van te zien (zie bijlage), gewoon even kijken.
Ik heb trouwens de link naar de website als snelkoppeling op de smartphone gezet, wel zo gemakkelijk.

PS mijn Brobizz heb ik opgeheven en de in 2019 betaalde borg is teruggeboekt. De Brobizz zelf kan bij het chemisch afval.
Bijlagen
Screenshot_20230427_141514_Chrome.jpg
Screenshot_20230427_141514_Chrome.jpg (50.24 KiB) 915 keer bekeken
XiteHosting
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 18:56

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door XiteHosting »

Ik heb via flytpass besteld

Paar weken terug mail van bpost dat ze een factuur willen om de kosten te bepalen.
Heb briefje gemaakt met uitleg dat het niets kost, enkel waarborg. Screenshot van flyt website, van de faq en mijn briefje geupload. Gisteren mail gekregen dat het pakje vrijgegeven wordt. Voorlopig geen melding van enige kosten.

Kan je op de kostenpagina ook geen weerwoord bieden? Weigeren en dan uitleg bij geven, wie weet geven ze het dan wel vrij?
Festijn
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 10 jun 2022, 7:37

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Festijn »

Dank jullie wel.

Is idd heel bizar wat er gebeurd is.
Als ik op betalen klik krijg ik overzicht douane kosten. 17,5 euro + btw.
Er staan dan ook nog 4 foto’s van de enveloppe op waarbij 1 foto met een hand bij.

Zo raar.
Ik heb tot 11 mei om te betalen maar het gaat wel degelijk over mijn pakket van SkyttelPASS.

Ik ga proberen idd met te bewijzen dat dit geen aankoop is maar een waarborg en zien wat het geeft.

Wel jammer dat het zo moet lopen.

Ik heb ook ergens gelezen dat bij weigering er ook kosten kunnen aangerekend worden.

Grt
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Metor »

Festijn schreef:
do 27 apr 2023, 14:01

Hallo,

Ik heb 2 weken geleden via SkyttelPASS besteld.
Zonet mail gekregen van Bpost dat ik 21,5 euro inklaring kosten moet betalen.
Dat is een pak meer dan de prijs van de tag zelf.

Hebben jullie ook inklaringskosten moeten betalen?
Ik weet niet wat ik hiermee moet doen. Ofdat ik weiger en tag laat terugbetalen.

Ik zie dat er voor de tag 200 nok van mijn kredietkaart gegaan is. Maar ik heb niets van mail of factuur hiervoor ontvangen van SkyttelPASS.

Vind hen niet zo professioneel.

Grt
Hier andere ervaring.
Een SkyttePass besteld en deze werd vorige week geleverd in een briefenvelop.
Omdat Noorwegen geen lid is van de EU moeten er inklaringskosten betaald worden. Kreeg een keurige email van PostNl die ik hier bijvoeg:

======
Je pakket met track & trace-code ***** is aangekomen in Nederland. Voor dit pakket betaal je € 6,02 inklaringskosten.
Wil je dat wij dit pakket bij je thuis bezorgen? Betaal dan eenvoudig online vóór 21-04-2023. De afhandelingskosten zijn dan namelijk € 5 lager dan wanneer je op een PostNL-punt betaalt.
======

Die heb ik online betaald via de toegestuurde link in de email. Drie dagen later is de Skyttelpass geleverd.
Vervolgens kreeg ik een email van Skyttelpass, ook hier gekopieerd:

======
Ditt kredittkort med PAN ID ***** Har blitt belastet med til sammen 200,00.
Vedlagt kvittering for belastning.
Med vennlig hilsen,
SkyttelPASS
======
Zat ook een factuur bij, die ook op je persoonlijke account pagina bij Skyttelpass te zien is.
In mijn beleving is alles professioneel verlopen, zowel bij Postnl als Skyttelpass.
Festijn
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 10 jun 2022, 7:37

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Festijn »

Metor schreef:
do 27 apr 2023, 16:13
Festijn schreef:
do 27 apr 2023, 14:01

Hallo,

Ik heb 2 weken geleden via SkyttelPASS besteld.
Zonet mail gekregen van Bpost dat ik 21,5 euro inklaring kosten moet betalen.
Dat is een pak meer dan de prijs van de tag zelf.

Hebben jullie ook inklaringskosten moeten betalen?
Ik weet niet wat ik hiermee moet doen. Ofdat ik weiger en tag laat terugbetalen.

Ik zie dat er voor de tag 200 nok van mijn kredietkaart gegaan is. Maar ik heb niets van mail of factuur hiervoor ontvangen van SkyttelPASS.

Vind hen niet zo professioneel.

Grt
Hier andere ervaring.
Een SkyttePass besteld en deze werd vorige week geleverd in een briefenvelop.
Omdat Noorwegen geen lid is van de EU moeten er inklaringskosten betaald worden. Kreeg een keurige email van PostNl die ik hier bijvoeg:

======
Je pakket met track & trace-code ***** is aangekomen in Nederland. Voor dit pakket betaal je € 6,02 inklaringskosten.
Wil je dat wij dit pakket bij je thuis bezorgen? Betaal dan eenvoudig online vóór 21-04-2023. De afhandelingskosten zijn dan namelijk € 5 lager dan wanneer je op een PostNL-punt betaalt.
======

Die heb ik online betaald via de toegestuurde link in de email. Drie dagen later is de Skyttelpass geleverd.
Vervolgens kreeg ik een email van Skyttelpass, ook hier gekopieerd:

======
Ditt kredittkort med PAN ID ***** Har blitt belastet med til sammen 200,00.
Vedlagt kvittering for belastning.
Med vennlig hilsen,
SkyttelPASS
======
Zat ook een factuur bij, die ook op je persoonlijke account pagina bij Skyttelpass te zien is.
In mijn beleving is alles professioneel verlopen, zowel bij Postnl als Skyttelpass.

Ja betreft SkyttelPASS heb je idd volledig gelijk en moet ik mijn mening herzien.
Ik heb intussen de factuur online kunnen vinden.
Dus het lag aan mijzelf.

Want voor de rest alleen maar een positieve ervaring.

Dus ook jij hebt inklaringskosten moeten betalen.
Alleen zijn die in verhouding wel meer aanvaardbaar.

Mvg
Festijn
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 10 jun 2022, 7:37

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Festijn »

Ik vind jammer genoeg niets terug over waarborg die terugbetaald wordt bij SkyttelPASS.
Zal het dus niet kunnen aantonen als argument.

NB: Upon termination of your SkyttelPASS agreement, the tag /tags registered to your agreement will become inactive and will no longer work in any additional agreement with AutoPASS for ferry or Bastø Fosen.

Inactive tags can be kept for future use and reactivated by our customer support centre.

Tags you no longer wish to use must be recycled as EE waste.
Plaats reactie