Fout, booster doet wat ie doen moet. Bij voldoende spanning van de dynamo koppelt hij de accu's en laadt de LFP. Is de spanning te laag, dan doet ie gewoon niets. Wordt de spanning onder het rijden te laag, dan ontkoppelt ie. Perfect dus. Booster geaard aan chassis.
Dit laatse klopt. Dat doe ik al bijna 50 jaar zo.Er zit geen directe massa tussen de hh-accu en de startaccu, die loopt via het chassis.
Of heb ik het nu helemaal mis?
Wanneer het booster de accu's ontkoppelt, dan zijn het toch twee gescheiden systemen, die slechts massa via het chassis gemeen hebben?
Vandaag rijd ik al 4 uur lang met 14,1 of 14,2V op beide accu's. Zoals het hoort lijkt mij. Inmiddels is de uitgang van het booster gezakt naar 13,5V, de LFP-accu is ook 100% vol.
Ga ik echter direct weer rijden, dan verwacht ik een spanning van 13,1V en zal het booster vandaag niet meer koppelen. Tenzij ik even de bout los draai en weer vast. Ga ik nu even niet doen...